Ahad, 9 Oktober 2011

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Segera mengadap Sultan Johor

Posted:

Segera mengadap Sultan Johor

Segera mengadap Sultan Johor

SEBAHAGIAN ahli pertubuhan bukan kerajaan mengadakan bantahan menuntut Lim Guan Eng menghadap Sultan Johor di Segamat semalam.


SEGAMAT – Kemarahan rakyat Johor terhadap Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng masih belum reda apabila lima buah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mengadakan satu perhimpunan bertujuan mendesak beliau mengadap Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ibni Almarhum Sultan Iskandar untuk memohon ampun.

Lima NGO yang mengadakan perhimpunan dinamakan Himpunan Aman Melayu Muda itu ialah Pertubuhan Profesional Melayu dan Pewaris Bangsa Malaysia (Prowaris), Pertubuhan Penyatuan Pembelaan Melayu Malaysia, Gerakan Belia 4B Segamat, Persatuan Belia Batu Anam serta Persatuan Belia Bestari Bistari Kampung Paya Lebar, Segamat.

Perhimpunan secara aman itu diketuai oleh Presiden Prowaris, Feriz Omar.

Feriz menegaskan, Guan Eng perlu meminta ampun berikutan kebiadabannya mengeluarkan kenyataan berbaur hasutan dan fitnah terhadap keamanan dan kesejahteraan negeri Johor.

Beliau berkata, tuduhan Guan Eng bahawa Johor tidak selamat untuk pelaburan adalah satu fitnah terhadap kemajuan dan kesejahteraan yang dinikmati negeri itu selama ini.

"Justeru beliau perlu mengenepikan egonya agar segera mengadap Sultan Johor untuk meminta ampun.

"Beliau juga perlu menarik balik kenyataan fitnahnya itu dan seterusnya memohon maaf kepada rakyat negeri Johor,'' katanya.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

Hotel dikompaun 30 kali terus beroperasi

Posted:

Hotel dikompaun 30 kali terus beroperasi

Hotel dikompaun 30 kali terus beroperasi

Oleh NUZULSHAM SHAMSUDDIN
zulsham@kosmo.com.my


MOHD. YUSOF (kanan) melihat pegawai MBMB mengeluarkan notis amaran kepada sebuah restoran di Melaka baru-baru ini.


MELAKA – Walaupun masih belum layak untuk menjalankan perniagaan, sebuah hotel bertaraf tiga bintang di sini seperti tidak serik apabila pernah dikenakan lebih 30 kompaun sejak tiga bulan lalu oleh Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB).

Tindakan itu adalah kerana hotel tersebut beroperasi tanpa lesen perniagaan, malah belum memperoleh Sijil Perakuan Siap dan Pematuhan (CCC).

Selain hotel tersebut, turut melakukan kesalahan yang sama ialah dua buah restoran termasuk sebuah premis makanan segera yang menjalankan perniagaan secara haram sejak beberapa minggu lalu.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

Jangan sabotaj parti – Najib

Posted:

Jangan sabotaj parti – Najib

Jangan sabotaj parti – Najib


NAJIB semasa menyampaikan ucapan pada majlis penerangan perdana BN Wilayah Persekutuan di PWTC semalam.


KUALA LUMPUR – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengingatkan semua anggota parti komponen Barisan Nasional (BN) supaya tidak menganggap diri sebagai calon boleh menang pada pilihan raya umum akan datang dan bertindak mensabotaj parti apabila tidak terpilih.

Pengerusi BN itu menegaskan bahawa calon-calon BN yang bakal diketengahkan kelak adalah calon terbaik yang mempunyai ciri-ciri boleh menang, yang dipilih selepas membuat tinjauan sistematik dan semakan terperinci.

"Kalau kita nak pastikan kemenangan, kita mesti tampilkan kriteria calon yang boleh menang dalam pilihan raya umum," katanya pada Majlis Penerangan Perdana BN Peringkat Wilayah Persekutuan yang dihadiri kira-kira 8,000 ahli dan pemimpin BN Wilayah Persekutuan di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved