Ahad, 2 Oktober 2011

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


BKFP Negeri Sembilan adakan latihan menembak

Posted:

BKFP Negeri Sembilan adakan latihan menembak

BKFP Negeri Sembilan adakan latihan menembak


ZAINAL ABIDIN (depan, lima dari kiri) bergambar bersama anggota penguat kuasa yang mengikuti latihan menembak di Lapang Sasar Martin, Seremban baru-baru ini.


LATIH. Bagi mempertingkatkan kemahiran dalam mengendalikan senjata api, Bahagian Kawalan Penapisan Filem dan Penguatkuasaan (BKFP) Kementerian Dalam Negeri (KDN), Cawangan Negeri Sembilan telah menganjurkan latihan menembak di Lapang Sasar Mantin, Seremban baru-baru ini.

Ketua Cawangannya, Zainal Abidin Othman berkata, objektif utama latihan itu adalah bagi memastikan semua anggota penguat kuasa yang bernaung di bawah KDN memperoleh latihan dalam mengendalikan senjata api.

Selain itu, katanya, ia dapat meningkatkan keyakinan diri anggota dalam penggunaan senjata api secara berkesan.

YT bantu pelajar duduki SPM

Posted:

YT bantu pelajar duduki SPM

YT bantu pelajar duduki SPM


PARA pelajar gembira selepas menerima bantuan kewangan untuk menduduki SPM daripada Yayasan Terengganu di Kuala Terengganu baru-baru ini.


BANTUAN. Seramai 2,156 pelajar dari 51 buah sekolah menengah seluruh Terengganu yang akan menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tahun ini menerima bantuan kewangan daripada Yayasan Terengganu (YT).

Bantuan wang tunai berjumlah RM1,000 seorang itu disampaikan oleh Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said di Wisma Darul Iman, Kuala Terengganu baru-baru ini.

Menurut Ahmad, sumbangan itu merupakan usaha kerajaan negeri untuk memberi galakan dan membantu menyediakan keperluan pelajar yang akan mengambil peperiksaan utama seperti SPM.

Katanya, kerajaan negeri telah membelanjakan RM8.48 juta membabitkan 8,486 pelajar sejak bantuan itu diperkenalkan pada tahun 2008.

Majlis rai 31 bakal haji

Posted:

Majlis rai 31 bakal haji

Majlis rai 31 bakal haji


SAID ANUAR (berdiri) menyampaikan sumbangan kepada tetamu pada majlis meraikan bakal-bakal haji di kediamannya di Gombak baru-baru ini.


RAI. Seramai 31 orang bakal haji diraikan pada majlis makan malam di kediaman Penyelaras Barisan Nasional Pembangunan Dewan Undangan Negeri Gombak Setia, Datuk Said Anuar Said Ahmad di Gombak baru-baru ini.

Pada majlis itu, Said Anuar menyampaikan sumbangan berupa wang tunai kepada setiap bakal haji dan 40 orang anak yatim.

Turut hadir Ketua UMNO Bahagian Gombak, Abd. Rahim Kamarudin.

Said Anuar berkata, majlis itu adalah untuk meraikan bakal-bakal haji selain mendoakan mereka agar selamat pergi dan pulang serta mendapat haji yang mabrur.

Selain jamuan, turut diadakan majlis tahlil dan doa kesyukuran dengan menjemput para jemaah dari Masjid Batu 9, Gombak.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved