Ahad, 5 Januari 2014

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Picu senjata Rosyam, Adi, Rita

Posted:

Picu senjata Rosyam, Adi, Rita

Picu senjata Rosyam, Adi, Rita

MOMENTUM tidak hadir dalam sekelip mata, tak juga mampu ditimba dari telaga emas. Namun, ia barangkali boleh didulang dengan masa dan tenaga, dengan hati yang kering, teguh dan gagah.

Atas landasan karier mahupun kehidupan, setiap orang mahukan momentum. Buat tiga anak wayang, Datuk Rosyam Nor, Adi Putra dan Rita Rudaini, masing-masing sudahpun memijak momentum kedewasaan atas dua landasan itu. Tidak perlu lagi mereka terkejar-kejar memburu itu dan ini, tapi pada waktu yang sama, apa yang menghambat di belakang tidak menjadikan mereka terleka.

Kalaupun bukan secara nyata, hambatan-hambatan dunia seni itu amat subjektif. Impaknya ada yang jelas menghempap ke bahu namun ada juga yang terlalu halus hingga hanya mampu disedari tanpa boleh dilihat mata kasar. Persediaan berdepan impak buruk atau baik itu, haruslah datang daripada mata hati. Di situ, persoalan jati diri menjadi penegak untuk mereka terus berjuang selagi tidak mati.

Rosyam uji sokongan

Rosyam Nor mungkin penghulu dalam gandingan kali ini. Dia orang paling banyak buah fikiran untuk bercakap tentang Balistik, tentang kelajuan yang sedang ditatang, tentang harapan dan masa depan. Filem sulung yang diterbitkannya atas nama rumah produksi RK Screen Sdn. Bhd. itu sudah ditunggu-tunggu sejak dua tahun lalu.

"Saya ada sebab kenapa filem ini mengambil masa yang lama untuk ditayangkan. Sebenarnya saya mahu tengok impak KL Gangster 2 yang ditayangkan baru-baru ini. Saya tahu, KL Gangster banyak peminat dan saya antara pelakon senior yang melakonkan watak Tailong dalam filem itu. Kalau watak itu menjadi, saya percaya perkara itu dapat mempengaruhi peminat filem untuk lihat lagi lakonan saya. Saya tak malu untuk mengakui hakikat bahawa sebenarnya saya menumpang impak KL Gangster 2," ujar Rosyam mengakui bahawa momentum lakonannya di layar perak ini teralih untuk membawakan watak antagonis.

"Rasanya peminat boleh terima saya jadi jahat. Kalau saya masih bawa watak hero romantis, rasanya ada juga yang akan muntah," ucapnya ketawa memecah suasana.


ROSYAM mengharapkan impak yang diterima menerusi filem KL Gangster 2 akan menularkan keterujaan peminat menyaksikan lakonannya menerusi Balistik.


Dalam filem Balistik, Rosyam juga percaya bahawa gandingan bersama Adi Putra dan Rita Rudaini boleh menarik minat penonton ke panggung.

"Rita ialah pasangan heroin saya dalam banyak drama sebelum ini. Rita dan Adi pula digemari penonton di kaca televisyen. Saya pernah berjanji untuk bawa Rita berlakon filem. Saya juga percaya bahawa pelakon-pelakon Cina popular tempatan seperti Jack Lim, Jason Phang, Gan Mei Yan dan Jeff Chin boleh suntik kelainan dalam filem ini. Mereka itu sangat popular dalam kalangan masyarakat Cina di Malaysia, ada filem lakonan mereka cecah kutipan box-office. Itu antara harapan yang memberi keyakinan kepada saya," ujar Rosyam penuh harapan.

Dia percaya tajuk filem terbaharunya itu akan membuahkan impak di mata peminat filem aksi tempatan.

"Masa depan saya sebagai penerbit filem disandarkan kepada Balistik. Saya anggap ini sebagai permulaan 2014 yang sangat mencabar. Selepas ini, RK Screen ada beberapa projek lain termasuklah filem Isyarat Cinta arahan Baderuddin Azmi yang telah selesai menjalani penggambaran.

"Risau juga kalau-kalau filem itu tak dapat beri pulangan, tapi (saya tetap) sahut cabaran Datuk Yusof Haslam yang mahu orang-orang lama kembali buat filem. Silver Chung yang bertindak sebagai pengarah pun bukan calang-calang. Idea Balistik sebenarnya sudah terhasil sejak enam tahun lalu, ketika itu dia mengarahkan drama CID3278," jelas Rosyam yang memegang watak Saga, pembunuh upahan yang paling dikehendaki polis dalam filem berkenaan.

Adi tinggalkan kontroversi

Menutup tahun 2013 dengan episod kontroversi yang sedikit memalukan, Adi Putra menganggap hidup tidak lengkap tanpa cabaran. Samalah juga dengan peluru-peluru ujian yang terpaksa ditepis sepanjang tahun lalu.

"Tahun 2013 banyak mematangkan saya. Mujur juga ujian sebegitu datang ketika usia saya masih muda. Saya baru 32 tahun, kalaulah saya berdepan ujian sebegitu ketika berusia 50 tahun ke, lebih teruk rasanya.

RITA RUDAINI anggap kemunculannya menerusi layar perak sebagai usaha untuk terus kekal di mata peminat generasi hari ini.


"Saya cuma boleh bersyukur sebab masih ada yang sanggup menyokong saya. Paling saya terkesan apabila saya menerima sebaris kata-kata sokongan yang berbunyi: 'Allah sangat menyayangi diri anda'. Saya anggap itu kata-kata yang paling bermakna. Ada banyak beza 'sangat menyayangi; berbanding 'menyayangi' sahaja," tutur Adi sambil tidak bersetuju jika kontroversi dikatakan sebagai penyumbang atau punca kegagalan sokongan peminat terhadap sesebuah filem.

"Kontroversi tidak melemahkan atau menaikkan sesebuah filem. Saya tidak percaya kepada kontroversi yang ada hanyalah ujian. Filem tetap filem," katanya ringkas.

Melakonkan watak Nizam, Adi buat pertama kali diberi mandat untuk sepenuhnya menjiwai karakter seorang pegawai polis berpangkat inspektor.

"Bila bawa watak pegawai polis, banyak perkara kena jaga. Cara berjalan, cara pegang pistol pun kena ada skil, cara tembak tak boleh main belasah macam gangster. Mujur juga ada pegawai dari Bukit Aman yang bagi tunjuk ajar dalam bab itu," katanya yang terkenal dengan watak Jai dalam filem KL Gangster.

Membuka tirai 2014 dengan sebuah filem aksi, nama Adi juga tersemat dalam produksi Hanyut, arahan U-Wei Saari yang kini menjelajah festival di luar negara. Filem-filem lain seperti Suami Aku Ustaz dan Isyarat Cinta juga mungkin akan menemui penonton sekitar pertengahan dan hujung tahun nanti.

"Tahun 2014 saya mengurangkan sedikit kerja lakonan, saya mahu fokus kepada bisnes yang bertentangan daripada dunia seni. Itu aset baharu yang akan saya umumkan dalam masa terdekat," tutup Adi.

Rita Rudaini terus berjuang

Berlainan dengan Adi yang sering di layar perak, kali terakhir Rita Rudaini muncul dalam filem ialah pada tahun 2007 menerusi Cinta. Rita cukup arif bahawa jualan bakatnya lebih terarah kepada drama televisyen. Sebelum berkahwin dan mempunya dua orang anak, mungkin ramai yang masih ingat kemunculan Rita membawa watak andartu yang gemar membawa mulut alam filem Mami Jarum dan Mami Jarum Junior.

Ketawa saat diingatkan semula karakter komedi lakonannya dahulu, Rita mengakui, jiwa komedi sudah ditinggalkannya.

"Rasanya saya sudah lupa macam mana hendak buat lakonan komedi. Sudah terbiasa sangat dengan drama cinta dan air mata," katanya yang juga masak soal cinta dan air mata dalam kehidupan realiti itu.

TAHUN 2013 menghadirkan peluru-peluru kontroversi kepada Adi Putra, namun aktor ini menganggap semua itu sekadar ujian daripada Tuhan.


Kisah turun-naik mahkamah, tuntutan hak jagaan anak-anak, bercerai dan kemudiannya bersambung lagi dengan perbicaraan tuntutan nafkah, karier dan kehidupan peribadi Rita melencong daripada mimpi indah ketika mula-mula membina bahagia.

"Selepas ini rasanya banyak lagi nak kena turun-naik mahkamah. Saya tak kisah, janji saya memperjuangkan hak saya," katanya optimis.

Tambah Rita juga, tahun 2013 membawa ke tahun 2014 memberikannya banyak kekuatan yang selama ini tidak disedari olehnya. Selain penerimaan peminat yang tidak pernah pudar, bidang perniagaan yang baru diceburi juga memberikan semangatnya untuk membina kejayaan dalam kehidupan biarpun berstatus ibu tunggal.

"Sekarang saya kena kerja keras untuk anak-anak. Karier lakonan ialah cinta saya. Walaupun saya banyak berlakon drama dan agak mendiam diri selepas ada anak, saya tetap terima cabaran Rosyam untuk muncul dalam Balistik. Saya pun mahu jadi macam Rosyam, mahu terus berada di hati peminat," katanya yang kini muncul dalam drama bertajuk Istidraj Cinta.

Tidak seperti Rosyam dan Adi yang berlawan sepak dan peluru dalam Balistik akan ditayangkan 9 Januari nanti, Rita pula berada di tengah-tengah kehidupan dua lelaki itu.

Indahnya bulan madu Fizo, Mawar

Posted:

Indahnya bulan madu Fizo, Mawar

Indahnya bulan madu Fizo, Mawar

FIZO dan Mawar mendakwa mereka lebih selesa memupuk cinta selepas akad nikah kerana ia halal dan berkat.


MENGHIRUP udara segar luar negara mungkin cita-cita dan impian semua pasangan yang baru berkahwin.

Malah, tempoh berbulan madu merupakan saat paling indah yang akan kekal dalam dakapan kenangan sampai bila-bila. Soal kerja boleh ditinggal-tinggalkan, apa yang lebih penting, kalendar suami isteri harus diisikan dulu dengan agenda berdua.

Itulah rakaman yang dikongsikan pasangan pengantin popular, Wan Hafizol Wan Omar atau Fizo Omar bersama permaisuri hatinya Mawar Abdul Karim. Perkenalan selama setahun membawa mereka ke mahligai perkahwinan pada 10 November lalu.

Pasangan itu baru sahaja menghabiskan masa berbulan di beberapa lokasi di negara Eropah selama 19 hari. Berkongsi kisah bulan madunya, Fizo yang sebelum ini sempat ke Dubai bercuti bersama keluarganya sekali gus bersama isteri tercinta atas cerita istimewa tentang pemilihan Eropah sebagai destinasi pilihan mereka.

"Saya berangkat ke Dubai pada 2 Disember lalu selama dua hari, kemudian kami terus ke Itali, Perancis dan Britain.

"Kami memilih Eropah kerana ada kisah di sebaliknya. Saya pernah menjejakkan kaki ke Paris begitu juga Mawar. Sewaktu di sana saya telah bergambar di Eiffel Tower lalu menghantar gambar tersebut kepada Mawar.

"Begitu juga dengan Mawar ketika di Paris. Kali ini setelah berkahwin akhirnya kami dapat bergambar bersama-sama di Eiffel Tower itu," ujarnya yang begitu teruja menikmati kehidupan berumahtangga.


FIZO dan Mawar menghabiskan masa 19 hari berbulan madu di beberapa destinasi menarik di Eropah termasuk di Rom, Itali.


Berbulan madu

Selepas melayari bahtera perkahwinan dan menikmati keindahan bercinta selepas berkahwin merupakan momen paling indah pasangan itu. Tidak semua pasangan berpeluang untuk menikmati percintaan selepas bernikah.

"Saya rasa berdebar dan sedikit kekok apabila keluar meluangkan masa bersama.

"Kami berdua belajar untuk menyesuaikan diri antara satu sama lain. Banyak perkara yang kami belajar untuk mengeratkan lagi hubungan agar terus berkekalan.

"Bercinta selepas kahwin dan halal mungkin lebih berkat. Kami berkongsi saat indah bersama kerana segalanya berubah tidak lagi seperti kehidupan saya yang dahulu," ujar Fizo yang sudah lebih sebulan mendirikan masjid.

Segalanya berubah 360 darjah. Jika dahulu bujang, kini sudah bergelar suami. Masa lapang Fizo akan terus dinikmati bersama isteri yang sentiasa mempersiapkan hari-harinya.

Jelas Fizo, Itali merupakan destinasi terbaik untuk berbulan madu dan dikunjungi.

Meskipun, mata wang tinggi tetapi demi kelainan di negara orang tentu tidak mengecewakan. Itali kekal menjadi lokasi percutian dan bulan madu terbaik dalam sejarah buat Fizo.

"Kawasan yang tenang, bersih, dan orang di sana pula semuanya baik-baik. Saya seperti jatuh cinta di sana. Jika berpeluang saya pasti akan ke sana lagi.

Mawar penyeri hidup

"Tidak salah sekiranya kita berhabis banyak demi kebahagiaan pasangan. Ia akan menjadi kenangan yang sangat manis sepanjang melayari bahtera rumah tangga," kata Fizo yang mengimpikan cahaya mata dalam waktu terdekat.

FIZO dan Mawar mengambil kesempatan melancong di Rome, Itali untuk merapatkan hubungan suami isteri.


Jika sebelum ini Fizo bersendirian, kini dia menarik nafas lega dan bersyukur apabila hadirnya Mawar hidupnya.

Anak sulung kepada ahli perniagaan tudung jenama Fareeda, Faridah Zakaria itu merupakan satu permulaan baharu dalam hidup Fizo dan menjadi tanggungjawabnya untuk memastikan kehidupan mereka berjalan dengan lancar.

"Alhamdulillah, kehidupan saya kini lebih teratur. Jika dahulu saya sering pulang lewat tapi sekarang saya tidak sabar hendak pulang ke rumah.

"Meluangkan masa bersama isteri sudah menjadi rutin harian saya sejak bergelar suami. Malah, tidur saya juga sekarang lebih awal berbanding dahulu," seloroh Fizo.

Tunai umrah

Selain berkongsi hobi melancong, pasangan itu bercadang membawa ahli keluarga mengerjakan umrah pada bulan Februari ini.

"Kini, kami sibuk menguruskan kerjaya masing-masing. Insya-Allah, pada bulan Februari nanti kami bercadang untuk menunaikan umrah bersama. Itu pun jika tiada aral melintang.

"Saya dan Mawar gemar bercuti. Kami bercadang untuk menjadikan percutian sebagai aktiviti tahunan.

"Lebih seronok jika dapat pergi bercuti atau berbulan madu sambil membawa anak-anak," kata Fizo.

Tatkala diasak cerita zuriat, Fizo menjelaskan tempoh bulan madu masih belum membuatkan isterinya berbadan dua.

Nazim akui tegas terhadap Bella

Posted:

Nazim akui tegas terhadap Bella

Nazim akui tegas terhadap Bella


BELLA DALLY dan kekasihnya Nazim pertama kali berganding dalam drama sebagai kekasih dan pertama kali merakamkan gambar berdua untuk media.


CUKUP sekadar peminat tahu mereka sedang bercinta, namun untuk bercerita lebih lanjut sejauh mana hubungan yang disemai, itu bukan amalan pelakon Nazim Othman dan kekasihnya, Bella Dally.

Tidak sekadar enggan mencanang soal cinta, Nazim dan Bella juga menolak berlakon bersama sebagai pasangan kekasih malah, tidak mahu bergambar berdua untuk sesi fotografi.

Bagaimanapun, pendirian pasangan itu mula terlerai selepas berlakon bersama sebagai pasangan kekasih dalam drama terbaharu berjudul Kalimah Jiwa, terbitan Rumah Karya Citra milik pengarah popular Erma Fatima.

Tidak kisah diminta bergambar berdua, baik Nazim mahupun Bella masing-masing juga senang berkongsi momen hubungan cinta yang tersemai sejak dua tahun lalu.

Merancang ke fasa lebih jauh bersama Bella, akui Nazim, mereka sudah berbincang mengenai perkahwinan memandangkan usianya juga bakal menginjak 30 tahun.

"Banyak kali sebenarnya saya sudah fikir pasal kahwin. Perbincangan itu memang ada sebab saya pun bukan muda lagi. Bakal memasuki usia 30 tahun. Memang pernah ada perancangan tetapi tidak jadi. Allah yang tentukan sebab kuasa di tangan-Nya," lantun Nazim berbicara mengenai dirinya dan Bella.

Ditemui di set penggambaran drama terbaharu Kalimah Jiwa, Nazim memberitahu, drama tersebut merupakan drama sulung mereka sebagai pasangan kekasih.

"Ini kali ketiga saya berlakon bersama Bella. Kali pertama menerusi drama Inspirasi Varsiti kira-kira tiga tahun lepas. Tiada babak membabitkan kami berdua. Kami juga tidak berbual di set penggambaran kerana ketika itu dia lebih suka menyendiri. Cara dia bawa diri juga agak janggal. Kali kedua pula menerusi drama Kalau Tidak Kerana Tuan dan kali ketiga kami berlakon menerusi drama Kalimah Cinta sebagai pasangan kekasih pula," kata Nazim.

Bercinta dan kemudiannya berlakon bersama sebagai pasangan kekasih, namun begitu Nazim menolak mudah membina keserasian di set penggambaran.

Jujur pada awal penggambaran drama Kalimah Jiwa itu, Nazim akui berasa kekok berlakon bersama Bella.

"Ada yang beranggapan bila sudah bercinta dan kemudiannya berlakon bersama mudah bina keserasian. Tetapi, sejujurnya pada awalnya saya rasa kekok berlakon dengan Bella. Lama kelamaan baru okey," ungkapnya ketika ditemui Sensasi Bintang.

Tegur Bella

Berbicara lanjut mengenai gandingannya dengan Bella, luah pelakon berusia 29 tahun itu, walaupun Bella kekasihnya tetapi wanita itu tidak kebal daripada tegurannya.

Jelas Nazim, dia tidak suka dengan pelakon yang lupa dialog bila datang ke set penggambaran.

"Saya sebenarnya tidak suka dengan orang yang lupa dialog. Kalau lupa sekali tidak apa. Saya akan tegur pelakon tersebut dan Bella juga tidak terkecuali. Dia boleh terima dengan teguran saya.

"Saya dan dia memiliki perbezaan umur yang ketara. Jadi, saya tegur untuk kebaikannya juga," tutur pelakon dan juga model itu.

Bercakap mengenai hubungannya dengan Bella, Nazim mengakui bersikap pelindung terhadap kekasihnya begitu tebal kerana keluarga Bella berada jauh di Sabah.

Disebabkan itu, akui Nazim, dia menegur cara berpakaian Bella supaya tidak terlalu seksi atau mengingatkan dia supaya tidak meletakkan barang-barang berharga di dalam kereta.

Tindakannya itu bukan berniat mengawal kekasihnya, sebaliknya Nazim memberitahu, sekadar memastikan keselamatan Bella terpelihara.

Bella mengaku kaku

Bercerita mengenai watak yang dijayakan dalam drama Kalimah Jiwa bersama kekasihnya, Nazim, kata Bella pula, dia mengakui sukar membawakan watak Aina Sofea, kekasih kepada Aniq (Nazim).

Menurut Bella, kesukaran tersebut disebabkan dia bercuti berlakon agak lama.

"Saya balik ke Sabah selama sebulan. Bila sudah lama bercuti, mula berlakon semula, saya jadi kaku. Momentum lakonan jatuh. Tetapi, Alhamdulillah lama-kelamaan saya dapat rentak dan semakin baik membawakan watak Aina," ulasnya kenapa Nazim banyak menegurnya di set penggambaran drama tersebut.

Biarpun Nazim tegas terhadapnya, Bella akui, tidak pernah berasa rimas dan menganggap perbuatan kekasihnya itu untuk kebaikannya.

Bella juga memberitahu, tiada masalah berlakon di samping Nazim kerana kekasihnya itu banyak memberi nasihat dan dorongan sebagai pelakon yang mempunyai banyak pengalaman berbanding dirinya.

"Alhamdulillah, saya tidak berasa kekok berlakon dan berasa terkilan dengan dia (Nazim). Dia banyak bagi teguran dan nasihat," ulas Bella pula mengenai Nazim.

Disoal sama ada Nazim yang membawanya berlakon dalam drama Kalimah Jiwa milik syarikat Erma Fatima, luah Bella, Erma sendiri yang menawarkan watak tersebut kepadanya.

Sedar, ramai yang sedia maklum Nazim sering menjadi pilihan Erma dalam dramanya, Bella akui, gembira dan berbangga kerana dipilih berlakon di bawah Erma.

"Sebelum ini saya sering bawa watak antagonis. Alhamdulillah, Erma bagi kepercayaan untuk saya bawa watak baik pula," lantun Bella lagi.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved