Ahad, 1 Disember 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Kematian serentak tiga anak perempuan

Posted:

Kematian serentak tiga anak perempuan

Kematian serentak tiga anak perempuan

Oleh AHMAD SYAHIR KASSIM dan NORLIDA AKMAR IDROS
berita@kosmo.com.my

ORANG ramai berkumpul di tebing terusan lokasi penemuan mayat Nur Izzati dan Nurul Akma.


ALOR SETAR - Sepasang suami isteri dari Kampung Alor Semela, Jalan Datuk Kumbar di sini terpaksa menerima hakikat kehilangan tiga anak perempuan mereka serentak apabila ketiga-tiganya ditemui mati di dua lokasi berasingan kelmarin dan semalam.

Mayat Noor Syafikah Nadia Rusdi, 14, ditemui tertiarap dalam keadaan separuh bogel oleh penduduk kampung pada pukul 3.45 petang kelmarin di kawasan bendang di Alor Senibong, Langgar, kira-kira enam kilometer dari rumahnya.

Dua lagi mangsa, Nur Izzati Husna, 12, dan Puteri Nurul Akma, 3, pula ditemui 24 jam kemudian dalam keadaan terapung di terusan MADA, Kampung Padang Petani dekat Langgar, kira-kira 3.5 kilometer dari lokasi Noor Syafikah dijumpai.

Mayat Nur Izzati dan adiknya yang lengkap berpakaian ditemui pada jarak 200 meter di tepi terusan tersebut.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Saya hanya ada tiga anak - Rusdi

Posted:

Saya hanya ada tiga anak - Rusdi

Saya hanya ada tiga anak - Rusdi

- Oleh AHMAD SYAHIR KASSIM
syahir.kassim@kosmo.com.my


RUSDI


ALOR SETAR – Hasrat seorang bapa membawa tiga anaknya pulang ke kampung di Besut, Terengganu sempena cuti sekolah ini lebur apabila ketiga-tiganya ditemui mati lemas.

Rusdi Rani, 38, pekerja am di Sekolah Jenis Kebangsaan Keat Hwa di sini berkata, mereka sekeluarga sepatutnya pulang ke Besut pada 12 Disember ini selepas dua tahun berpindah ke negeri ini untuk bekerja.

"Kami baru bercadang pulang ke kampung, tidak sangka peristiwa menyedihkan ini berlaku," katanya ketika ditemui di bilik mayat Hospital Sultanah Bahiyah di sini semalam.

Noor Syafikah Nadia, 14, ditemui mati dalam keadaan tertiarap di dalam bendang di Alor Senibong, Langgar di sini kelmarin manakala adiknya, Nur Izzati Husna, 12, dan Puteri Nurul Akma, 3, dijumpai terapung di terusan MADA Kampung Padang Petani, Langgar di sini 24 jam kemudian selepas keluar rumah pada Jumaat lalu.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

BN komited bela masyarakat India

Posted:

BN komited bela masyarakat India

BN komited bela masyarakat India

Oleh NUZULSHAM SHAMSUDDIN
zulsham@kosmo.com.my


NAJIB (empat dari kanan) bersama Palanivel (empat dari kiri), Subramaniam (dua dari kiri) dan tiga Naib Presiden MIC, Saravanan (kiri), Balakrishnan (kanan) dan Sothinathan (dua dari kanan) pada Perhimpunan Agung MIC ke-67 di Melaka semalam.


MELAKA - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan Barisan Nasional (BN) mempunyai rekod yang lebih baik berbanding parti pembangkang dalam menjaga kebajikan masyarakat India di negara ini.

Menurut Perdana Menteri, bagi mengukuhkan usaha itu, BN memberi jaminan akan terus membangunkan masyarakat India dan ia merupakan proses berterusan.

Menurut beliau, kerajaan sentiasa memastikan pengagihan kekayaan negara dilakukan secara adil dan saksama serta bersifat inklusif kepada semua masyarakat.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved