Sabtu, 5 Oktober 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Tidak serik walaupun 3 kali diserbu

Posted:

Tidak serik walaupun 3 kali diserbu

Tidak serik walaupun 3 kali diserbu

Oleh NASRUL FAIZ ABU AZAL
faiz.abu@kosmo.com.my


SEBAHAGIAN daripada wanita warga asing yang ditahan di sebuah pusat hiburan di Kelana Jaya, Selangor kelmarin.


PETALING JAYA - Sebuah pusat hiburan di Kelana Business Centre di sini bukan sahaja menawarkan pegawai perhubungan pelanggan (GRO) kepada lelaki-lelaki hidung belang malah mengadakan cabutan bertuah televisyen plasma 32 inci kepada para pelanggan yang antaranya terdiri daripada golongan kenamaan.

Bagaimanapun, kerancakan GRO terbabit melayan pelanggan yang diadakan sempena ulang tahun ke-10 pusat hiburan tersebut terhenti separuh jalan apabila premis itu diserbu pihak berkuasa malam kelmarin.

Dalam serbuan pada kira-kira pukul 11.30 malam itu, 19 GRO warga asing yang terdiri daripada 13 warga Filipina dan lima dari Thailand ditahan.

Seorang pondan warga Filipina turut diberkas dalam operasi itu. Kesemua mereka berumur 21 tahun hingga 32 tahun.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Arjunaidi Mohamed berkata, ia merupakan serbuan ketiga ke atas pusat hiburan tersebut pada tahun ini. Kali ini ia membabitkan risikan selama dua hari.

"Sewaktu serbuan dijalankan, kesemua GRO terbabit sedang leka menari dan melayan pelanggan masing-masing yang kita percaya terdiri daripada orang kenamaan.

"Hasil siasatan kami mendapati sempena sambutan ulang tahun ke-10, premis itu telah menawarkan sebuah TV LCD bersaiz 32 inci untuk pelanggan yang bertuah.

"Pelanggan-pelanggan lain yang hadir turut menerima kalungan bunga sebagai tanda penghargaan daripada premis itu," katanya kepada pemberita.

Dalam serbuan yang sama, 68 pelanggan telah diperiksa manakala seorang wanita tempatan berusia 30-an dipercayai penjaga premis ditahan.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Anak penjaga gol JDT meninggal

Posted:

Anak penjaga gol JDT meninggal

Anak penjaga gol JDT meninggal


Muhammad Al-Hafiz memangku jenazah anaknya, Muhammad Adam Farish di Kampung Bakar Batu, Johor Bahru semalam.


JOHOR BAHRU - Anak lelaki penjaga gol utama pasukan bola sepak Johor Darul Takzim (Johor DT), Muhammad Adam Farish Muhammad Al-Hafiz Hamzah meninggal dunia di sini semalam akibat komplikasi penyakit jantung, paru-paru dan pernafasan.

Muhammad Adam Farish yang akan mencecah umur dua tahun bulan depan meninggal dunia kira-kira pukul 4.16 pagi di Hospital Sultanah Aminah.

Muhammad Al-Hafiz yang ditemui pemberita berkata, dia berasa sedih dan terkilan kerana tidak berada di sisi anaknya ketika ia menghembuskan nafas terakhir.

Beliau berada di Kota Bharu bersama skuad Harimau Selatan sebagai persiapan menentang pasukan Kelantan pada aksi suku akhir kedua Piala Malaysia malam tadi.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Mayat dua lelaki dalam but mangsa culik

Posted:

Mayat dua lelaki dalam but mangsa culik

Mayat dua lelaki dalam but mangsa culik

Oleh MOHD. AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my


PASUKAN forensik melakukan siasatan ke atas kereta Proton Waja yang disumbat mayat dua lelaki di Hentian Alor Pongsu dekat Bagan Serai, Perak kelmarin.


IPOH - Dua lelaki yang mati dibunuh sebelum mayat mereka ditinggalkan di dalam but sebuah kereta Proton Waja di Hentian Rehat dan Rawat Alor Pongsu, Lebuh Raya Utara-Selatan menghala selatan dekat Bagan Serai kelmarin disyaki mangsa culik.

Ting Liong Chin, 28, dan Seu Hong Chee, 19, dilaporkan hilang pada Rabu lalu selepas rakan Hong Chee membuat laporan polis di Pulau Pinang apabila remaja itu gagal dihubungi.

Hong Chee yang bekerja sebagai pemungut hutang di sebuah syarikat membekal alat gantian kenderaan di Pulau Pinang dan Liong Chin dari Sabah disyaki diculik di kawasan Nibong Tebal, Pulau Pinang.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Perak, Datuk Mohd. Dzuraidi Ibrahim berkata, susulan penemuan mayat itu, pihaknya menahan tiga lelaki berusia 20 dan 30-an bagi membantu siasatan.

"Tiga lelaki terbabit ditahan di Pulau Pinang semalam (kelmarin) dan pagi tadi (semalam). Polis percaya dua lelaki yang dibunuh itu adalah mangsa culik," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontijen (IPK) Perak di sini semalam.

Kosmo! semalam melaporkan, mayat dua lelaki ditemui dalam keadaan tangan dan kaki terikat di dalam but sebuah Proton Waja yang ditinggalkan di tempat letak kenderaan Hentian Alor Pongsu.

Perkara itu terbongkar apabila seorang pekerja pembersihan terhidu bau busuk berhampiran kereta tersebut yang dalam keadaan berkunci lalu menghubungi polis pada pukul 4.05 petang untuk tindakan lanjut.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved