Rabu, 16 Oktober 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


'Saya sangka bunyi mercun'

Posted:

'Saya sangka bunyi mercun'

'Saya sangka bunyi mercun'

Oleh MOHD. AZLI ADLAN
azli.adlan@kosmo.com.my

MOHD. Amar yang cedera terkena tembakan di leher dibawa ke Hospital Raja Permaisuri Bainun di Ipoh, Perak untuk menerima rawatan.


IPOH - Seorang budak lelaki yang cedera terkena tembakan di leher dekat Kampung Belanja Kiri, Parit di sini pada Sabtu lalu menyangka bunyi yang terlepas daripada pistol seorang anggota polis adalah letupan mercun.

Mohd. Amar Mohd. Azizi, 10, berkata, ketika kejadian pukul 4.30 petang itu, dia sedang bermain bersama beberapa rakan di atas jalan tar mini kira-kira 40 meter dari lokasi sarjan itu sedang mengosongkan peluru.

"Kami nampak percikan api dan bunyi letupan kuat. Selepas itu, saya berasa hidung saya panas dan berdarah.

"Pada mulanya, saya sangka ia bunyi mercun," cerita mangsa ketika ditemui oleh Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan, Pelancongan dan Kebudayaan Perak, Nolee Ashilin Mohammed Radzi di Unit Rawatan Rapi, Hospital Raja Permaisuri Bainun (HPRB) di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

18 kereta curi dalam gudang

Posted:

18 kereta curi dalam gudang

18 kereta curi dalam gudang


MOHMAD menunjukkan sebahagian kenderaan curi yang ditemui semula pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Polis Kuala Lumpur mematahkan cubaan satu sindiket menyeludup 18 buah kereta mewah curi bernilai RM2.07 juta di sebuah kawasan perindustrian di Klang dekat sini pada Selasa lepas.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Mohmad Salleh berkata, pihaknya melakukan serbuan di kawasan itu dan menjumpai semua kenderaan curi disimpan di dalam gudang yang dipercayai dalam rancangan untuk dihantar ke Dubai.

"Antara kenderaan yang ditemui ialah sebuah kereta jenis Mazda 3, dua van Toyota Hiace, enam Toyota Fortuner dan sembilan Toyota Hilux yang dilaporkan dicuri di Kuala Lumpur, Selangor, Perak dan Johor," kata beliau pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Nahas pulang dari kampung

Posted:

Nahas pulang dari kampung

Nahas pulang dari kampung

Oleh KHAIRIYAH HANAFI
khairiyah.hanafi@kosmo.com.my


SEBUAH Perodua Alza remuk selepas bertembung dengan sebuah lori tangki mengakibatkan tiga beranak maut di Kilometer 49, Lebuh Raya Kuala Lumpur-Karak dekat Bentong semalam.


BENTONG – Kegembiraan tiga sekeluarga pulang menyambut Hari Raya Aidiladha di kampung di Jerteh, Terengganu bertukar duka apabila ketiga-tiganya maut dalam kemalangan di Kilometer 49, Lebuh Raya Kuala Lumpur-Karak di sini semalam.

Mereka yang terkorban dalam kejadian pukul 6.50 pagi itu ialah Jiman Raup, 32; isteri, Nik Zaieyahaliza Ya, 29, dan anak pasangan itu, Nurul Damia, 2,

Ketika kejadian, tiga beranak tersebut dalam perjalanan pulang ke Kuala Lumpur selepas empat hari menghabiskan cuti di Jerteh.

Ketua Polis Daerah Bentong, Superintendan Mansor Mohd. Noor berkata, kemalangan dipercayai berlaku apabila kenderaan pelbagai guna (MPV) jenis Perodua Alza yang dipandu Jiman terbabas dan merempuh pembahagi jalan.

"MPV itu kemudian memasuki laluan bertentangan dan bertembung dengan sebuah sebuah lori tangki tanpa muatan.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved