Isnin, 16 September 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Chin Peng simbol pemimpin pengganas

Posted:

Chin Peng simbol pemimpin pengganas

Chin Peng simbol pemimpin pengganas

NAJIB


KOTA KINABALU – Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan, kerajaan tidak akan mempertimbang sebarang permintaan daripada anggota keluarga Chin Peng supaya mayat bekas pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) itu dibawa pulang ke negara ini untuk urusan pengebumian.

Perdana Menteri berkata, bekas ketua komunis yang meninggal dunia di Bangkok, Thailand semalam akan diingati sebagai pemimpin pengganas yang terlibat melakukan pelbagai kekejaman terhadap rakyat dan serangan ke atas pasukan keselamatan.

Justeru, beliau menegaskan, kerajaan tidak akan terlibat dalam urusan pengebumian bekas pemimpin PKM itu sama ada di negara ini atau di Thailand.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Tailong Man pula ugut polis

Posted:

Tailong Man pula ugut polis

Tailong Man pula ugut polis


FACEBOOK individu yang mengguna nama Tailong Man juga memuat naik gambar-gambar senjata api.


MELAKA - Selepas seorang lelaki ditangkap ekoran mengeluarkan kata-kata ugutan untuk membunuh Ketua Polis Negara (KPN) di Facebook pada minggu lalu, kini seorang lagi lelaki yang menggelarkan diri sebagai Tailong Man dicari bagi membantu siasatan berhubung kenyataannya di laman sosial sama untuk melancarkan gerakan balas dendam ke atas pasukan polis.

Pemilik akaun Facebook Tailong Man yang meletak pekerjaannya sebagai pembunuh upahan dipercayai meletakkan status mengancam untuk membunuh polis rentetan daripada kejayaan polis menembak mati dua ahli kongsi gelap Geng 36 di Cheng di sini pada Khamis lalu. Akaun Facebook yang menjadikan imej Buddha sebagai gambar profil dibuat pada 12 September lalu dan sehingga semalam dia mempunyai 106 kawan di akaun tersebut.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Padah menyamar polis

Posted:

Padah menyamar polis

Padah menyamar polis

Oleh KHAIRIYAH HANAFI
khairiyah.hanafi@kosmo.com.my


DUA lelaki disyaki menyamar polis diberkas awal pagi semalam bagi membantu siasatan kes samun dan rogol pelajar kolej di Rawang kelmarin.


GOMBAK - Keseronokan dua penyangak yang menyamar polis untuk menyamun dan merogol seorang pelajar kolej swasta tidak berpanjangan apabila mereka diberkas ketika beristirahat di rumah masing-masing di Taman Kenanga, Rawang dekat sini kelmarin.

Kejadian pukul 6 petang itu berlaku apabila mangsa dan rakan lelakinya menyewa sebuah bilik di sebuah hotel bajet di sekitar Rawang sebelum 'diserbu' oleh dua suspek berusia 25 dan 37 tahun. Salah seorang suspek bekerja sebagai pengawal keselamatan.

Seorang suspek kemudian membawa rakan lelaki mangsa keluar dari bilik sebelum mengugut untuk membawa rakan wanitanya ke balai polis atas kesalahan maksiat.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved