Rabu, 18 September 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Mawar sukar didekati

Posted:

Mawar sukar didekati

Mawar sukar didekati

STATUS sebagai selebriti bukan platform mudah bagi pelakon Fizo Omar untuk mencairkan hati anak kepada pemilik tudung Fareeda iaitu Mawar Abdul Karim.

Akui Fizo atau nama sebenarnya Wan Hafizol Wan Omar, 28, Mawar seorang yang sangat komited pada kerja dan dia juga tidak seperti kebanyakan wanita yang senang didekati.

"Susah sebenarnya hendak dekat dengan dia (Mawar). Walaupun status saya sebagai artis. Dia sangat tegas dan komited pada kerjanya," ungkapnya tatkala disoal bagaimana hubungan mereka terjalin.

Bicara Fizo lanjut, pada dasarnya mereka berjumpa atas dasar kerja tanpa melibatkan perasaan, namun akhirnya hati lelaki Fizo mulai terpaut pada Mawar selepas melihat kesungguhan dan kebijaksanaan wanita itu menguruskan perniagaan ibunya.

Fizo juga mengakui, dia yang memulakan langkah pertama mendapatkan nombor telefon Mawar dan menghubungi wanita itu.

"Saya kagum melihat dia menguruskan perniagaan ibunya. Dia bukan jual mahal masa mula-mula saya ingin mendekatinya tetapi dia terlalu komited terhadap kerjanya," ujar Fizo ketika ditemui pada majlis memperkenalkan 80 koleksi eksklusif tudung Fareeda pelbagai warna, corak dan kerongsang di ibu pejabat Fareeda di Bandar Baru Bangi, Selangor baru-baru ini.

FIGURA kacak ini berazam tidak akan meninggalkan dunia lakonan meskipun sibuk dengan urusan bisnes.


Bersedia mental & fizikal

Selepas mengenali Mawar pada tahun lalu dan mendapat restu daripada ibunya, Hasnah Jidin, dia tidak menunggu lama dan terus merisik wanita itu pada 28 Ogos lalu.

Pada usianya yang sudah mencecah 28 tahun Fizo juga mendedahkan, dia sudah mencapai sasarannya dalam membuka perniagaan dan juga melaksanakan tanggungjawabnya kepada keluarga.

Dia sudah bersedia dari segi mental dan fizikal untuk melangkah ke fasa seterusnya iaitu perkahwinan.

"Sasaran saya sudah tercapai pada usia 28 tahun. Kini, saya bersedia pula dari segi mental dan fizikal mencari calon yang sesuai untuk dijadikan isteri. Pada masa yang sama, saya berjumpa dengan Mawar. Saya terpikat padanya," luah Fizo yang bakal mengikat tali pertunangan dengan Mawar pada Oktober depan.

Tidak mahu bertunang lama dan merancang untuk berkahwin pada penghujung tahun ini, ujar Fizo, kalau ikutkan, dia tidak mahu bertunang dan terus melangsungkan perkahwinan.

Begitupun, dia sekadar mengikut adat dan syarat untuk mengikat tali pertunangan biarpun hanya sekejap.

Terbit drama

Berkongsi mengenai perniagaan Hot Burger miliknya, kata Fizo, setakat ini dia mempunyai hampir 30 cawangan Hot Burger di sekitar Lembah Klang dan merancang untuk menambah 20 cawangan di Kelantan dan juga 30 cawangan di Johor Bahru.

Disoal sama ada dia bakal meninggalkan dunia lakonan kerana sibuk menguruskan perniagaan, akui Fizo, dia masih lagi berlakon, cuma mengurangkan aktiviti lakonannya demi memberi tumpuan pada perniagaan dan penerbitan drama yang baru diceburinya.

"Saya tidak akan tinggalkan bidang lakonan tetapi terpaksa memilih tawaran dan watak yang datang. Bukan apa, penghujung tahun ini buat pertama kalinya saya akan menerbit sebuah drama bersiri untuk RTM. Sebelum ini, saya pernah menerbitkan video korporat untuk kerajaan," jelasnya.

Mengulas lanjut, kata Fizo, dia juga masih menjadi pengacara untuk program Nasi Lemak Kopi O di TV9 dan juga memberi taklimat kepada pelajar-pelajar sekolah dan universiti.

MAWAR menolak dengan baik daripada dirakam berdua-duaan dengan Fizo.


Ibu punca Mawar terima Fizo

PERTEMUAN dengan anak pemilik tudung Fareeda, Mawar Abdul Karim, 24, dan bakal tunangnya Fizo di majlis memperkenalkan 80 koleksi eksklusif tudung Fareeda di ibu pejabat Fareeda di Bangi, Selangor membuatkan Kosmo! ingin menyatukannya mereka untuk hiasan muka depan Hab-Hib.

Bagaimanapun, Mawar menolak secara baik gambarnya dan Fizo dirakam secara berdua.

Katanya, tidak manis gambarnya dirakam sebelum dia dan Fizo mempunyai ikatan yang sah.

Akur dengan permintaannya itu, Mawar diajukan soalan apakah kriteria Fizo yang membuatkan hatinya terpaut.

Ungkap Mawar, kesungguhan Fizo pada kerja dan juga restu keluarganya membuatkan hatinya dibuka untuk pelakon itu.

"Saya tidak memandangnya sebagai artis tetapi melihat pada cara dia berniaga. Dia bersungguh dalam kerjanya. Pada masa yang sama, ibu merestui hubungan kami," ujarnya yang malu-malu mengulas lebih lanjut mengenai hubungannya dengan Fizo.

Akui Mawar, secara jujur dia pada mulanya agak takut mendekati Fizo kerana statusnya sebagai selebriti tetapi ibunya, Faridah Zakaria melembutkan hatinya untuk menerima Fizo.

Jelas Mawar, ibu memintanya jangan terlalu garang dan tegas terhadap Fizo kerana dia berasakan lelaki itu bersungguh ingin mengenalinya lebih dekat.

"Saya tidak pernah ada hubungan yang serius sebelum ini. Mama yang banyak nasihat saya supaya tidak terlalu garang dan dia juga melembutkan hati saya untuk menerima Fizo," dedah Mawar.

Booker T benci Chris Jericho

Posted:

Booker T benci Chris Jericho

Booker T benci Chris Jericho

Oleh NOOR ASHREEN ISMAIL


AHLI gusti tersohor ini sebenarnya merupakan seorang yang peramah.


JIKA dilihat di kaca televisyen melalui program World Wrestling Entertainment (WWE), Booker T dilihat sebagai seorang lelaki sasa yang ganas dan garang.

Ketika bertemu pemilik nama sebenar Booker Tio Huffman pada sidang akhbar di Royale Bintang, The Curve, ternyata lelaki yang mempunyai ketinggian 191 sentimeter ini sangat peramah orangnya.

Bagi yang mengenali Booker T, namanya bukanlah asing dalam arena sukan gusti World Wrestling Entertainment (WWE).

Ini kerana kariernya telah bermula sejak 22 tahun lalu dan mula popular ketika masih di zaman World Championship Wrestling (WCW) lagi.

Apa yang menariknya, ketika ditemu bual media Malaysia, Booker T atau nama lainnya, King Booker menyebut satu nama yang merupakan musuh bagi dirinya sepanjang dia bergelar seorang ahli gusti.

"Saya tidak pernah suka pada Chris Jericho sepanjang penglibatan saya dalam arena WWE.

"Saya rasa dia bukan seorang yang baik, namun apabila di luar arena WWE, saya dapat lihat perbezaan pada dirinya.

"Mungkin dia tidaklah seteruk mana seperti yang disangka. Bagaimanapun, saya memang tidak akan mempunyai perasaan sayang padanya walaupun sebagai kawan," akui Booker diselangi dengan ketawa sinis ketika membuat pengakuan tersebut.

Impian

Menurut Booker, menjadi seorang ahli gusti merupakan impiannya sejak dari zaman remaja lagi.

Selain itu, berhadapan dengan puluhan ribu peminat membuatkan dia berasa puas hati dengan apa yang dilakukan selama ini.

"Apa yang saya boleh katakan, sebagai seorang ahli gusti, berlawan di hadapan puluhan ribu penonton merupakan suatu impian, bukan sahaja bagi saya, namun kami semua (ahli gusti).


CHRIS JERICHO dianggap oleh Booker T sebagai musuh ketatnya di gelanggang WWE.


"Saya telah temui kejayaan tersebut dengan penat lelah dan usaha yang saya lakukan untuk sampai ke tahap yang saya berada kini.

"Selain itu juga, komen-komen negatif yang pernah dilemparkan telah menjadikan saya seorang yang kuat berusaha untuk menjadi yang terbaik dalam arena WWE ini.

"Pada mulanya orang pernah memandang sinis terhadap karier menjadi ahli gusti.

"Namun kini, lihat di mana saya berada dan saya boleh berbangga dengan pencapaian saya," ungkap Booker yang membuat penampilan pertama dalam arena ini pada tahun 1989.

Rendah diri

Melihat kejayaan yang dikecapi oleh lelaki berbadan sasa ini, pasti ramai yang fikir Booker memiliki segala jenis kemewahan yang diinginkan seperti kediaman dan kenderaan mewah.

Bagaimanapun menurut Booker, walaupun mampu untuk berbuat demikian, dia tidak terlalu ingin hidup membangga diri.

"Saya tidak pernah lihat diri saya dalam cermin sebagai Booker T kerana untuk pengetahuan peminat, keluarga memanggil saya dengan panggilan Junior.

"Apabila saya pandang cermin, saya lihat Junior dan itu membuatkan saya sentiasa sedar diri dan tidak terlalu bermegah.

"Di luar WWE, saya juga seperti manusia lain, yang membuat kerja-kerja rumah yang biasa dilakukan.

"Saya juga menggunakan kenderaan yang memang mampu dipakai oleh semua. Saya lebih gemar hidup begitu," ujar anak didik ahli gusti dan bina badan, Ivan Putski ini.

Izzue sedia jadi bapa

Posted:

Izzue sedia jadi bapa

Izzue sedia jadi bapa

Oleh NOOR ASHREEN ISMAIL


IZZUE mengakui dia mempunyai adik tiri seramai enam orang.


"PADA saat saya bersedia menjadi seorang suami, maka saya juga telah bersedia menjadi seorang bapa." Begitulah ungkapan ringkas tetapi tegas yang terpacul dari mulut pelakon dan penyanyi, Izzue Islam ketika ditebak persoalan tentang persediaan dirinya menjadi seorang bapa.

Bagaimanapun, Izzue atau nama sebenarnya Muhammad Izzul Islam Mazlan belum lagi punya rezeki untuk dikurniakan cahaya mata.

Ketika bersua dengan pemuda kelahiran Kota Bharu, Kelantan ini pada majlis sidang akhbar Safirgotravel.com anjuran syarikat pelancongan Safirfotravel, Izzue mengakui bahawa dia dan isteri yang juga merupakan pengurusnya itu, tidak pernah menolak jika diberi rezeki awal untuk menambah bilangan ahli keluarga.

"Belum lagi ada tanda-tanda untuk menambah bilangan ahli keluarga. Bagaimanapun, kami tidak membuat apa-apa perancangan dan biarkan rezeki menentukan serta tidak kisah cepat atau lambat. Saya juga tidak kisah jika dikurniakan anak yang ramai.

"Insya-Allah semuanya terpulang kepada rezeki Allah. Mungkin kini kami terlalu sibuk kerja. Saya juga memang sukakan kanak-kanak kerana kebetulan saya anak bongsu bersama ibu pertama.

"Namun, saya punya adik tiri seramai enam orang. Saya memang sangat rapat dengan mereka," bicara Izzue yang sudah hampir dua bulan berkahwin dengan Awin Nurin.

Selain itu, menurutnya, tidak dinafikan hidupnya lebih teratur dan mudah kerana sudah punya isteri yang dapat menguruskan jadualnya dan perbincangan tentang kerja juga dapat dilakukan di rumah sahaja.

Akuinya juga, setelah bergelar seorang suami, dirinya semakin matang terutama tentang disiplin diri.

USIA perkahwinan Izzue dan Awin kini mencecah hampir dua bulan.


Tidak pernah ke luar negara

Mengungkap tentang pengalaman melancong ke luar negara, bicara Izzue jujur, sebelum berkahwin, dia memang tidak pernah ke luar negara.

"Kali pertama saya ke luar negara pada Julai lepas iaitu ketika mengadakan persembahan bersama Forteen di Singapura.

Selepas berkahwin, rezeki datang lagi dan saya pergi bersama isteri ke Bangkok untuk program Romantika. Kini, dia bakal ke Disneyland, Hong Kong dan Macau.

"Saya orang susah bukan orang kaya. Jadi, untuk pergi ke luar negara itu perlu usaha lebih sedikit kerana saya tahu untuk ke luar negara memerlukan wang yang banyak. Oleh tu, saya hanya pergi ke luar negeri sahaja," tutur Izzue tentang pengalamannya.

Bercerita tentang tawarannya ke Disneyland, Hong Kong dan Macau, Izzue telah dipilih untuk melancong bersama peminat oleh agensi pelancongan Safirgotravel.com pada tarikh 15 hingga 20 Disember depan.

Jelas Izzue, dia memang teruja ingin melancong ke luar negara memandangkan ini kali pertama juga dia ke destinasi tersebut, tambahan pula apabila bersama peminat.

"Pada mulanya saya ditawarkan pakej ini saya sangat teruja kerana ini merupakan kali pertama saya ke Hong Kong dan Macau.

"Maklumlah, sebelum ini hanya sering dengar cerita orang. Bila dengar, pernah juga rasa teringin dan simpan impian untuk merasa semua itu.

"Alhamdulillah, saya dapat rezeki pergi melancong dan pakej yang ditawarkan itu juga hampir penuh kerana tempat yang ditawarkan hanya sebanyak 40 sahaja," bicara Izzue.

Antara artis lain yang turut sama terpilih untuk menyertai pakej pelancongan bersama peminat oleh Safirgotravel ini ialah Zizan Razak dan Johan As'ari (Abu Dhabi dan Dubai) Imam Muda Asyraf (Jawa Tengah, Timur dan Barat) serta Jaafar Onn (Hyderabad, India).

Menurut Pengarah Pemasaran dan Jualan, Muhamad Abd. Latif, selain dapat melancong, orang ramai juga dapat beramah mesra dan bercuti bersama artis kegemaran mereka.

Sebarang pertanyaan lanjut mengenai pakej boleh hubungi 03-89204090, 03-89203040 atau layari laman web www.safirgotravel.com.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Komen

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved