Isnin, 18 Mac 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Perisai berantai sertai Ops Daulat

Posted:

Perisai berantai sertai Ops Daulat

Perisai berantai sertai Ops Daulat

SEBANYAK 17 kereta perisai berantai tiba di Lahad Datu, Sabah semalam bagi menyertai Ops Daulat.


LAHAD DATU – Pasukan keselamatan yang masih meneruskan misi Ops Daulat di sini menerima tambahan kekuatan dengan kehadiran kereta perisai berantai dalam usaha membantu dan memperkukuhkan penguasaan di gugusan Kampung Tanjung Labian di sini.

Kereta perisai berantai jenis ACV-300S Adnan itu dilihat memasuki kawasan Felda Sahabat pada pukul 4.20 petang selepas mengharungi perjalanan jauh kira-kira 300 kilometer dari Tawau.

Tinjauan Kosmo! mendapati sebanyak 17 buah kereta perisai berantai termasuk sebuah untuk tujuan perubatan memasuki kawasan Felda Sahabat dengan diiringi 17 buah trak tentera berkekuatan 200 anggota.

Difahamkan, kesemua kenderaan yang tiba di Tawau pada pukul 9 pagi semalam merupakan kenderaan yang berpengkalan di Pangkalan Tentera Gemas, Negeri Sembilan.

Panglima I Divisyen, Mejar Jeneral Datuk Ahmad Zaki Moktar berkata, kereta perisai berantai itu dibawa dari Semenanjung bagi membantu pasukan keselamatan dalam Ops Daulat.

"Kereta perisai berantai juga bertujuan untuk mengawasi gugusan Kampung Tanjung Labian selepas operasi tamat kelak," kata beliau pada sidang akhbar di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Jamalul arah tembak dan lari

Posted:

Jamalul arah tembak dan lari

Jamalul arah tembak dan lari

MANILA – Pemimpin puak pengganas Sulu, Jamalul Kiram III (gambar kecil) menyatakan para pengikutnya tidak akan berundur dari Sabah dan sekali gus mengarahkan mereka melancarkan perang gerila terhadap pasukan keselamatan Malaysia, lapor akhbar The Philippine Star semalam.

Jamalul Kiram kelmarin berkata, para pengikutnya di Sabah yang diketuai adiknya, Azzimuddie Kiram berada di tanah air mereka (Malaysia).

"Mereka sudah berada di tanah air mereka (Malaysia), justeru kenapakah perlu pulang?" katanya kepada wartawan di kediamannya di bandar Taguig dekat sini.

Sementara itu, jurucakap Jamalul Kiram, Abraham Idjirani pula berkata, perjuangan di Sabah akan diteruskan.

Menurut beliau, gencatan senjata sebelah pihak yang diumumkan oleh Jamalul Kiram baru-baru ini telah ditarik balik dan para pengikutnya telah diarah untuk melaksanakan operasi 'tembak dan lari' terhadap pasukan keselamatan Malaysia.

Idjirani turut mendakwa Azzimuddie dan para pengikutnya masih berada di Sabah.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Sokongan padu wanita kepada Najib

Posted:

Sokongan padu wanita kepada Najib

Sokongan padu wanita kepada Najib


RIBUAN peserta program 1Million Women Purple Walk 2013 berkumpul di Dataran Putrajaya kelmarin selepas manamatkan acara jalan kaki.


KUALA LUMPUR – Program 1Million Women Purple Walk 2013 yang disertai sejuta peserta di seluruh negara kelmarin membuktikan sokongan padu golongan wanita kepada kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak.

Beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) wanita menyifatkan penyertaan begitu ramai rakyat dalam perhimpunan itu menunjukkan golongan wanita menyokong penuh Najib selaku Perdana Menteri yang telah banyak membela kebajikan mereka.

Presiden Persatuan Pekerja Wanita Malaysia, Silam Hassan berkata, sokongan golongan wanita terhadap program itu amat membanggakan sekali gus membuktikan wanita cukup komited membangunkan negara bersama-sama kerajaan.

"Pihak NGO seperti kami sememangnya menyanjungi semangat pihak kerajaan yang menghargai sumbangan wanita dalam pelbagai bidang.

"Sokongan terhadap program 1Million Women Purple Walk 2013 membuktikan sokongan kepada perjuangan Perdana Menteri yang prihatin kepada golongan wanita," katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved