Rabu, 13 Februari 2013

Kosmo Online - Varia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Varia


Som tam yee sang Kelantan Delights

Posted:

Som tam yee sang Kelantan Delights

Som tam yee sang Kelantan Delights

Oleh MUHAMMAD AYMAN GHAFFA


MODIFIKASI som tam yee sang merupakan tarikan utama pengunjung ke restoran Kelantan Delights sempena Tahun Baru Cina ini.


DIKENALI dengan signatur makanan dari negeri Cik Siti Wan Kembang, restoran Kelantan Delights di Subang Jaya, Selangor mengadakan promosi Minggu Yee Sang sempena sambutan Tahun Baru Cina ini.

Sajian som tam yee sang yang menggunakan bahan-bahan sama seperti hidangan kerabu mangga dan betik merupakan menu istimewa yang disediakan untuk pelanggan.

Ikan bilis segar yang dibawa khas dari Kelantan dan sos lemon menjadi perencah utama sajian yee sang yang menjanjikan rasa berbeza jika dibandingkan dengan yee sang lain.

Pengarah Urusan Kelantan Delights Holdings Sdn. Bhd., Saifullah Akhtar memberitahu, promosi Minggu Yee Sang merupakan percubaan pertama pihaknya untuk menggabungkan hidangan tradisi masyarakat Cina dalam persekitaran masyarakat Melayu.


KELANTAN Delights di Subang Jaya, Selangor dibuka setiap hari bermula pukul 12 tengah hari hingga 11 malam.


"Kelantan Delights menganggap tradisi masyarakat Cina yang akan berkumpul seluruh ahli keluarga untuk makan bersama sempena Tahun Baru Cina ini masih relevan dalam konteks masyarakat moden dewasa ini.

"Selain yee sang, hidangan masyarakat Melayu yang menjadi hidangan utama pasti memberikan kepelbagaian rasa dalam setiap sajian," ujarnya ketika sesi pengenalan promosi tersebut di restoran itu baru-baru ini.

Antara hidangan tradisi Melayu yang disediakan oleh pihak restoran dalam promosi tersebut seperti kerapu cili kering, udang mentega, ayam masak merah dan pencuci mulut seperti bubur pulut hitam serta lompat tikam.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved