Isnin, 24 Disember 2012

Kosmo Online - Varia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Varia


Ayam belanda panggang KRR

Posted:

Ayam belanda panggang KRR

Ayam belanda panggang KRR

KRR memperkenalkan hidangan ayam belanda seberat 4 kilogram dengan tiga variasi perasa.


POKOK Krismas begitu indah dihiasi lampu dan ornamen berwarna-warni, hadiah pula dibungkus rapi manakala di atas meja dipenuhi hidangan.

Ayam belanda panggang dihidangkan di tengah-tengah menyempurnakan perayaan Krismas saban tahun.

Hidangan ayam belanda begitu istimewa kerana ia jarang dihidangkan pada hari-hari biasa, sebaliknya menjadi hidangan tradisi turun-temurun semasa musim perayaan Krismas.

Justeru, Kenny Rogers Roasters (KRR) turut memperkenalkan hidangan ayam belanda panggang sempena ketibaan perayaan yang jatuh pada 25 Disember itu.

Ayam belanda seberat 4 kilogram (kg) dicampur herba tradisional dan rempah sebelum dipanggang dengan sempurna.

Lebih menyelerakan apabila ayam belanda panggang ini dicecah sos yang didatangkan dengan tiga pilihan iaitu asli, lada hitam dan barbeku. Hidangan ini dimeriahkan dengan masing-masing enam pilihan menu sampingan dan mufin.

Makanan kesihatan

"Kami berbesar hati memperkenalkan hidangan perayaan yang lazat dan berkhasiat ini. Kami mahukan para pelanggan kami mendapat makanan yang baik untuk kesihatan mereka," kata Penolong Pengurus Besar, Berjaya Roasters (M) Sdn. Bhd.

Tahun lalu, buat pertama kali, KRR memperkenalkan hidangan ayam belanda panggang di restoran-restoran sekitar Lembah Klang sahaja. Pada tahun ini, menu yang sama boleh didapati di semua rangkaian restoran KRR kecuali di Genting dan Sabah.

Bagi mendapatkan hidangan istimewa ini, para pelanggan boleh membuat tempahan di restoran-restoran KRR terpilih. Hidangan ini berharga RM308 tidak termasuk cukai kerajaan dan caj perkhidmatan.

Selain hidangan ayam belanda panggang, KRR turut menawarkan beberapa hidangan lain seperti set Kenny's Family Meal. Ia mengandungi ayam panggang dengan masing-masing empat menu sampingan dan empat mufin.

Hidangan ini sesuai untuk tiga atau empat orang dan berharga RM69.50.

Menu-menu baharu lain termasuk hidangan ayam dan pasta (RM22.50), dua minuman baharu iaitu frosty angel (RM11.90) dan bubbly T (RM8.50).

Bukan itu sahaja, KRR turut memperkenalkan mufin perayaan yang didatangkan dalam kotak khas mengandungi enam mufin pelbagai rasa seperti pisang, coklat, vanila dan rasa baharu limau, mocha dan pandan. Harga set tersebut RM13 sekotak.

Kesemua harga yang dinyatakan tidak termasuk cukai kerajaan dan caj perkhidmatan. Maklumat lanjut layari laman Facebook, www.facebook.com/KRR.My atau hubungi 03-2119 9888. - NASRI JAMALUDIN

Jenama mewah bantu pelancongan negara

Posted:

Jenama mewah bantu pelancongan negara

Jenama mewah bantu pelancongan negara


HADIRIN turut diberi peluang melihat jam tangan yang dipamerkan dengan lebih dekat sepanjang acara ini berlangsung.


PAMERAN jam tangan dan barang kemas mewah terhebat di Asia Tenggara, A Journey Through Time (AJTT) yang bertemakan A Masterpiece of Creation berlangsung dengan jayanya pada 22 November sehingga 1 Disember lalu di Starhill Gallery, Kuala Lumpur.

Sepanjang 10 hari perjalanan acara yang menerima sokongan Kementerian Pelancongan Malaysia itu, pengunjung terutamanya pencinta jam tangan diperkenalkan dengan pelbagai koleksi jam tangan daripada jenama-jenama mewah antarabangsa.

Setiap malam, tetamu turut dihiburkan dengan persembahan The Leading Man dari Australia, penyanyi tempatan, Shila Amzah dan bintang antarabangsa dari Korea, Sojung Lee.

"AJTT kali ini bukan sahaja menarik perhatian rakyat Malaysia malah menerima kunjungan luar biasa dalam kalangan pelancong antarabangsa.

"Malaysia menjadi lokasi popular bagi penawaran jam tangan dan barangan kemas terbaik dunia dan dijual pada harga yang berpatutan.

"Perkembangan ini sudah semestinya disokong oleh pelaksanaan sistem bebas cukai yang menggembirakan pelancong," ujar Setiausaha Agung Kementerian Pelancongan, Datuk Ong Hong Peng yang mewakili Menteri Pelancongan, Datuk Seri Ng Yen Yen.

Pengarah Urusan YTL Corporation Berhad, Tan Sri Dr. Francis Yeoh pula menyatakan, AJTT berterusan menjadi acara yang paling ditunggu-tunggu pencinta jam tangan dan barang kemas mewah dari serata dunia. Tambah beliau, ia turut membantu negara ini meningkatkan sektor pelancongan sekali gus memperkenalkan Malaysia di mata dunia.

Anugerah

Kemuncak acara tersebut menyaksikan sesi penyampaian anugerah bagi tujuh kategori jam tangan. Boucheron Snake Tourbillon dipilih sebagai penerima Anugerah Jam Tangan Wanita Paling Digemari manakala Maitres du Temps Chapter Two TCR memenangi Anugerah Jam Tangan Lelaki Paling Digemari.

Kategori Jam Tangan Gaya Hidup Aktif dianugerahkan kepada Muhle Glashutte S.A.R. Fliegerchronograph dan Anugerah Rekaan Inovatif diberikan kepada Cecil Purnell Pit-Lane.

Anugerah Jam Tangan Dengan Pergerakan Rumit pula disandang jenama Antoine Martin Tourbillon Perpetual Calendar TQP01.701.1. Francis turut menyampaikan anugerah kepada Bedat & Co Extravaganza 887 dan Mouawad Snow White Princess Diamond apabila masing-masing dipilih bagi kategori Semangat Seni Klasik YTL dan Jam Tangan Pilihan Kementerian Pelancongan Malaysia.

"Penggemar jam tangan dan barang kemas mewah, pakar dalam bidang horologi dan golongan profesional dari seluruh dunia berkumpul pada AJTT kali ini," ujar pakar horologi, Dr. Bernard Cheong yang mewakili juri yang mengadili kesemua kategori anugerah yang disampaikan.

Selain Bernard, barisan juri turut menampilkan Francis, Joseph Yeoh, Dr. Frank Muller, Thierry Gasquez, Su Jia Xian dan Denis Asch. Difahamkan, AJTT tahun ini berjaya mempamerkan jam tangan dan barangan kemas mewah bernilai hampir RM1 bilion.

Sementara itu, tingkat Adorn di Starhill Gallery merupakan tingkat paling besar yang mempunyai jenama-jenama jam tangan terkemuka seperti Rolex, Franck Muller, Mouawad, Richard Mille, Bedat & Co, Chopard, Van Cleef & Arpels, Jaeger-LeCoultre, Omega, Carrera Y Carrera and Boucheron.

Bagi mereka yang terlepas momen-momen menarik AJTT, anda boleh layari laman web www.ajourneythroughtime.com.my.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved