Sabtu, 17 November 2012

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Empat diberkas miliki syabu di Semporna

Posted:

Empat diberkas miliki syabu di Semporna

Empat diberkas miliki syabu di Semporna

17/11/2012 7:02pm

SEMPORNA - Pasukan Polis Marin di sini memberkas seorang lelaki dan tiga wanita serta merampas dadah jenis syabu bernilai RM1,255 dalam serbuan 'Ops Landai' di Kampung Seri Jaya pada kira-kira pukul 11.00 malam, Khamis lepas.

Ketua Polis Daerah Semporna, DSP Mohd Firdaus Francis Abdullah berkata kesemua mereka ditahan termasuklah dua wanita yang dipercayai pelanggan berusia antara lingkungan 20 hingga 40 tahun.

"Dalam serbuan ke sebuah rumah yang disyaki sarang pengedaran dan penyalahgunaan dadah jenis syabu, polis menemui seorang lelaki dan seorang wanita berada dalam keadaan khayal dipercayai di bawah pengaruh dadah.

Ekoran daripada tangkapan itu, anggota polis menahan dua wanita lingkungan 40-an yang berada berhampiran rumah tersebut yang dipercayai pelanggan untuk urusan membeli syabu," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

- BERNAMA

Bapa kelar anak 11 bulan

Posted:

Bapa kelar anak 11 bulan

Bapa kelar anak 11 bulan

17/11/2012 5:59pm

KUANTAN - Seorang bapa yang dipercayai sedang khayal akibat pengambilan dadah menyembelih bayinya yang baru berusia 11 bulan di Felda Panching Selatan dekat sini semalam.

Nur Amirah dikelar dengan senjata tajam ketika dia sedang tidur bersama ibu dan abangnya dalam kejadian kira-kira 9.30 malam.

"Suspek yang dipercayai sedang khayal telah bertindak mengelar leher bayinya ketika isterinya keluar dari bilik tidur," kata Ketua Polis Daerah Kuantan, ACP Mohd Jasmani Yusoff kepada Bernama.

Suspek yang berumur 29 tahun kemudiannya memaklum perbuatannya kepada isteri dan ibunya.

Beliau berkata ibu suspek telah membawa bayi tersebut ke Hospital Tengku Ampuan Afzan di sini namun bayi berkenaan disahkan sudah meninggal dunia sejurus selepas dikelar.

"Suspek kemudiannya ditahan di dalam sebuah kereta di lampu isyarat dekat Kem Batu 10 bersama bapa dan adik lelakinya, yang dipercayai mereka dalam perjalanan ke balai polis untuk menyerah suspek kepada pihak polis," kata Mohd Jasmani.

Suspek didapati positif dadah metamphetamine dan amphetamine selepas ujian air kencing dilakukan, katanya.

Pihak polis turut menemui parang dan pisau di tempat kejadian. - BERNAMA

Dua beranak lemas di Endau Rompin

Posted:

Dua beranak lemas di Endau Rompin

Dua beranak lemas di Endau Rompin

17/11/2012 3:58pm

KUANTAN - Dua beranak yang dilaporkan hilang ketika mandi di kawasan Taman Negeri Endau Rompin semalam ditemui kira-kira dua meter daripada lokasi kejadian pagi ini.

Mayat Mohd Hanafi Zainuddin, 15, ditemui dalam operasi mencari dan

menyelamat pada 8.53 pagi sementara mayat ibunya, Rosnani Nordin, 31, ditemui pasukan selam skuba pada 10.31 pagi tadi.

Kedua-dua mayat dihantar ke Hospital Muadzam Shah, kata Pegawai Perhubungan Awam Bomba dan Penyelamat Pahang, Anuar Hassan. - BERNAMA

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved