Sabtu, 17 November 2012

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Bahana dadah anak jadi korban

Posted:

Bahana dadah anak jadi korban

Bahana dadah anak jadi korban

Oleh SHAHRULANOOR ISHAK
berita@kosmo.com.my

KEADAAN bilik tempat Nur Amirah mati disembelih yang berlumuran darah di Felda Panching Selatan, Kuantan semalam.


KUANTAN – Seorang bapa yang dipercayai khayal akibat mengambil dadah bertindak kejam menyembelih bayi perempuannya sendiri yang berumur 11 bulan menggunakan pisau sehingga mati dalam tragedi menyayat hati di Felda Panching Selatan dekat sini malam kelmarin.

Menurut ibu saudara mangsa yang hanya mahu dikenali sebagai Liza, 23, kejadian disedari oleh keluarganya pada pukul 9.30 malam semasa mahu menjenguk bayi malang tersebut, Nur Amirah yang merengek kuat ketika sedang tidur di bilik.

"Saya lihat, bapanya yang sebelum itu menemani Nur Amirah tidur, tiba-tiba keluar dari bilik dan duduk di ruang tamu dengan sikap yang sedikit pelik.

"Ibunya, Suzy yang sebelum itu berada di dapur membancuh minuman untuk anak sulungnya kemudian masuk ke bilik untuk menjenguk anak keduanya itu selepas terdengar dia merengek.

"Kami semua terkejut apabila ibunya keluar sambil menangis memberitahu, Nur Amirah berlumuran darah dan sudah meninggal dunia," katanya semasa ditemui di rumah keluarganya di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Parah diserang empat lelaki

Posted:

Parah diserang empat lelaki

Parah diserang empat lelaki

Oleh NOOR HASLIZA NUSI
hasliza.nusi@kosmo.com.my


INILAH flat Taman Teluk Kumbar, George Town, tempat mangsa parah diserang empat lelaki semalam.


GEORGE TOWN - Seorang penjaga pusat hiburan cedera parah di kepala, muka dan bahu kanan akibat dibelasah dengan sebatang besi dan topi keledar serta dikelar menggunakan sebilah pisau oleh sekumpulan lelaki di kawasan flat Taman Teluk Kumbar, Sungai Batu di sini kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira pukul 11.30 malam itu, mangsa, Y. Dharani Dharan, 20, berjalan kaki bersendirian di kawasan perumahan terbabit sebelum didatangi antara tiga hingga empat suspek yang menaiki sebuah kereta.

Suspek tersebut terus memukul mangsa bertubi-tubi menggunakan topi keledar dan sebatang besi sebelum mereka mengelar bahu kanan dan pipi mangsa dengan pisau.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

10,000 ibu tunggal mahu saman MB Selangor

Posted:

10,000 ibu tunggal mahu saman MB Selangor

10,000 ibu tunggal mahu saman MB Selangor

Oleh IKHWAN IDERIS
ikhwan.ideris@kosmo.com.my


JOHAN (tengah) bersama sekumpulan ibu tunggal menuntut kerajaan negeri Selangor menunaikan janji untuk memberi elaun kepada golongan itu di Semenyih semalam.


SEMENYIH - Lebih 10,000 orang wanita berstatus ibu tunggal akan memfailkan saman terhadap Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan kerajaan negeri Selangor kerana gagal melunaskan pemberian elaun untuk golongan itu yang dijanjikan kerajaan Pakatan Rakyat semasa Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU-12) pada 2008.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Semenyih, Datuk Johan Abdul Aziz memberitahu, Tetuan Kamaruddin & Partners telah dilantik sebagai wakil untuk memfailkan saman tersebut.

Beliau yang juga merupakan Ketua UMNO Bahagian Hulu Langat berkata, saman berkenaan akan difailkan di Mahkamah Tinggi Shah Alam pada 22 November ini.

"Pada keesokan harinya pula (23 November) satu piket secara aman akan diadakan di hadapan pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri untuk menghantar memorandum kepada Menteri Besar berhubung tuntutan tersebut," katanya pada Majlis Sepetang Bersama Ibu-Ibu Tunggal DUN Semenyih di sini semalam.

Lebih daripada 2,000 ibu tunggal dijangka akan menghadiri piket tersebut.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved