Sabtu, 6 Oktober 2012

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Bahaya mandi wap melampau

Posted:

Bahaya mandi wap melampau

Oleh MUHAMMAD IZWAN MOHD. ISA
berita@kosmo.com.my

RAMAI pengunjung gimnasium tidak sedar rawatan mandi wap selepas bersenam boleh melemahkan sistem pembiakan mereka. - Gambar hiasan


KUALA LUMPUR - Seorang pakar kesuburan lelaki mendakwa, mandi wap yang menjadi kegilaan golongan itu di bandar-bandar besar selepas bersenam di gimnasium boleh melemahkan fungsi sel sperma yang terkandung dalam testis (buah zakar) mereka.

Lebih menggerunkan, statistik perubatan membuktikan kira-kira 40 peratus masalah tidak boleh hamil yang dihadapi oleh wanita yang berkahwin berlaku akibat ketidaksuburan kaum lelaki.

Dr. Eeson Sinthamoney yang merupakan pakar Perbidanan, Sakit Puan dan Kesuburan di Hospital Pantai di sini berkata, rawatan tersebut yang memerlukan kepanasan wap antara 60 darjah Celsius hingga 100 darjah Celsius menyebabkan tubuh seseorang terdedah pada suhu yang terlalu tinggi.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Rayu susu formula bayi jadi barangan kawalan

Posted:

Rayu susu formula bayi jadi barangan kawalan

Oleh ZULKIFLI MANZOR
zulkifli.manzor@kosmo.com.my

SEBAHAGIAN susu formula bayi yang dijual di sebuah pasar raya di Kuala Lumpur.


KUALA LUMPUR - Orang ramai terutama golongan ibu bapa meminta kerajaan menjadikan susu formula bayi sebagai barangan kawalan bagi mengawal harga susu itu yang semakin meningkat akhir-akhir ini.

Pegawai sebuah syarikat swasta, Wanda Mohd. Rashid, 38, berkata, langkah menjadikan susu formula bayi sebagai barangan kawalan juga membolehkan golongan ibu bapa membeli susu yang lebih berkualiti untuk bayi mereka.

"Saya harap harga susu bayi jadi barangan kawalan supaya harganya dapat direndahkan. Jika harga susu murah, saya boleh beli susu yang lebih berkualiti untuk anak saya," katanya ketika ditemui Kosmo! Ahad di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

PM harap dapat mandat besar PRU-13

Posted:

PM harap dapat mandat besar PRU-13

NAJIB menepung tawar pasangan pengantin, Mohd. Hafiz dan Nur Asdayana pada majlis persandingan pasangan itu di Kijal, Kemaman semalam.


KUALA LUMPUR - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berharap beliau akan diberikan mandat yang besar pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) akan datang untuk terus berkhidmat kepada rakyat dan menjadikan Malaysia sebuah negara maju menjelang tahun 2020.

Bercakap dalam satu temu bual dalam program CNBC Conversation yang dihoskan oleh pengacara terkenal, Martin Soong yang disiarkan melalui Astro CNBC (Saluran 518) semalam, Najib berkata, tempoh lima tahun akan datang adalah sangat penting bagi kerajaan untuk menunaikan janji dan komitmen yang dibuat oleh pemimpin-pemimpin terdahulu kepada negara.

"Saya ingin mendapat mandat yang besar, Martin, kerana bagi mencapai visi kami menjadi sebuah negara maju menjelang 2020, tempoh lima tahun akan datang ini akan menjadi sangat penting. Sangat penting kerana anda bercakap mengenai pusingan akhir.

"Anda bercakap mengenai bahagian terakhir ini dan ia adalah bahagian paling penting kerana kami benar-benar perlu untuk melaksanakannya," kata beliau.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved