Rabu, 17 Oktober 2012

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


Pelajar sertai Larian Hijau sempena kempen MASM

Posted:

Pelajar sertai Larian Hijau sempena kempen MASM

PEMENANG Pertandingan Larian Hijau bergambar bersama di Taman Rekreasi Teluk Ketapang, Kuala Terengganu baru-baru ini.


LARIAN. Lebih 500 pelajar institusi pengajian tinggi (IPT) dan pelajar sekolah menyahut kempen Minggu Alam Sekitar Malaysia (MASM) dengan menyertai Pertandingan Larian Hijau di Teluk Ketapang, Kuala Terengganu baru-baru ini.

Larian sejauh kira-kira lima kilometer itu julung-julung kali diadakan sempena sambutan MASM yang dirai setiap 21 Oktober melibatkan empat kategori yang dipertandingkan.

Kategori IPT lelaki dimenangi pelajar Universiti Sultan Zainal Abidin, Muhammad Kodri Abu Bakar sementara kategori wanita dimenangi peserta Universiti Malaysia Terengganu, Nur Farizah Radzi.

Bagi kategori sekolah, ia dimenangi dua pelajar Maktab Rendah Sains Mara Kuala Terengganu iaitu Mohd. Khairul Anan Azizan bagi kategori lelaki dan Fatin Nabila Mohd. Latifi untuk kategori wanita.

Konvokesyen Tadika Jalan Langgar disambut meriah

Posted:

Konvokesyen Tadika Jalan Langgar disambut meriah

SEBAHAGIAN kanak-kanak yang membuat persembahan pada Hari Konvokesyen ke-44 Tadika Jalan Langgar di Alor Setar baru-baru ini.


TRADISI. Tadika Jalan Langgar meneruskan amalan mereka selama 44 tahun pada hari konvokesyen dengan menyampaikan sijil kepada pelajarnya yang terdiri daripada kanak-kanak berusia empat, lima dan enam tahun di Kompleks Belia dan Sukan, Alor Setar baru-baru ini.

Konvokesyen dimeriahkan dengan persembahan nyanyian dan tarian oleh kanak-kanak yang juga pelajar tadika berkenaan.

Persembahan itu bertujuan mencungkil bakat kanak-kanak cilik seterusnya menampilkan kemahiran mereka dalam nyanyian dan tarian.

Ahli Lembaga Pengelola Tadika Jalan Langgar, Lim Keow Seng berkata, tadika itu ditubuhkan pada tahun 1968.

"Sejak tadika ini ditubuhkan, kami tidak pernah ketinggalan meneruskan tradisi menganjurkan hari konvokesyen dan penyampaian sijil kepada para pelajar," katanya.

Smart FC juara bola sepak Liga Bukit Mertajam

Posted:

Smart FC juara bola sepak Liga Bukit Mertajam

PENGURUS pasukan Smart FC, Ganesh Ramiah (duduk kanan) bersama piala dimenangi sebagai juara Pertandingan Bola Sepak Liga Bukit Mertajam di Bukit Mertajam baru-baru ini.


MENANG. Pasukan Smart FC dari Seberang Jaya muncul juara Pertandingan Bola Sepak Division Satu, Liga Bukit Mertajam di Stadium Mini Permatang Rawa, Pulau Pinang baru-baru ini.

Smart FC yang dibimbing oleh jurulatih terkenal Pulau Pinang, S. Thiagarajan menundukkan Pasukan Kubang Semang Permatang Pauh FC dengan jaringan 4-0 pada pertandingan anjuran Persatuan Bola Sepak Daerah Tengah Bukit Mertajam.

Selaku juara, pasukan itu membawa pulang hadiah wang tunai RM1,000 dan plak yang disampaikan oleh Ketua UMNO Bahagian Bukit Mertajam, Datuk Musa Sheikh Fadzir.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved