Ahad, 30 September 2012

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


KRT bantu cegah jenayah

Posted:

KRT bantu cegah jenayah

ABDUL RAHIM (tiga dari kanan) menyampaikan hadiah pada majlis 'community policing' di Kepala Batas, Pulau Pinang baru baru ini.


KERJASAMA. Kawasan Rukun Tetangga (KRT) Taman Bertam Perdana, Kepala Batas, Pulau Pinang baru-baru ini menganjurkan program 'community policing' bagi membantu polis membanteras kegiatan jenayah di negeri itu.

Program tersebut juga bertujuan menjalin erat kerjasama antara polis dengan penduduk setempat dalam usaha meningkatkan tahap keselamatan dan kesejahteraan orang ramai.

Turut hadir pada majlis itu ialah Ketua Polis negeri, Datuk Abdul Rahim Hanafi.

Menurut Abdul Rahim, rondaan dan pemantauan yang dilakukan oleh anggota pasukan Skim Rondaan Sukarela di kawasan-kawasan taman perumahan dan kampung-kampung, telah banyak membantu polis dalam menangani kes jenayah terutamanya pecah rumah dan jenayah jalanan.

114 orang bakal haji dirai

Posted:

114 orang bakal haji dirai

BADERI (dua dari kanan) menyampaikan sumbangan kelengkapan haji di Kompleks Penghulu Batu Ampat, Kota Tinggi baru-baru ini.


RAI. Seramai 114 bakal haji dari kawasan Tenggara diraikan oleh Biro Agama UMNO Bahagian Tenggara pada satu majlis di Kompleks Penghulu Batu Ampat, Kota Tinggi baru-baru ini.

Selain menikmati hidangan, mereka turut menerima sumbangan kelengkapan haji berupa kain telekung, kain sarung, tuala serta wang saku RM100 setiap seorang.

Sumbangan tersebut disampaikan oleh Ketua UMNO Bahagian Tenggara yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Panti, Datuk Baderi Dasuki.

Majlis tersebut merupakan sebahagian daripada tradisi tahunan bagi mendoakan keselamatan para bakal haji dari kawasan berkenaan.

PUO pertahan kejuaraan tilawah politeknik

Posted:

PUO pertahan kejuaraan tilawah politeknik

PESERTA PUO yang menyertai Mafep 2012 bergambar kenangan bersama Syed Faizuddin di Arau baru-baru ini.


JUARA. Politeknik Ungku Omar (PUO) melakar sejarah apabila mempertahankan kejuaraan keseluruhan kali ketiga berturut-turut dalam Tilawah al-Quran, Festival Nasyid dan Pidato Bahasa Inggeris (Mafep) 2012 peringkat Politeknik Malaysia baru-baru ini.

Dalam acara yang berlangsung di Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin, Arau, Perlis itu, peserta PUO merangkul johan tilawah al-Quran kategori lelaki.

Selain itu, wakil PUO, R. Yunitha Nair dan Amirul Syafiq Ahmad Sohimi masing-masing mendapat tempat kedua dan ketiga dalam acara pidato Bahasa Inggeris kategori wanita dan lelaki, manakala kumpulan nasyid PUO pula mendapat tempat ketiga dalam persembahan nasyid kategori tradisi dan moden.

Majlis penutup dan penyampaian hadiah disempurnakan oleh Raja Muda Perlis, Tuanku Syed Faizuddin Putra Tuanku Syed Sirajuddin Jamalullail.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved