Ahad, 6 November 2011

Kosmo Online - Varia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Varia


Demi kaki cantik dan licin

Posted:

Demi kaki cantik dan licin

Demi kaki cantik dan licin

PARA pelajar diberi penerangan mengenai penjagaan kecantikan oleh pakar kecantikan Veet.


BUKAN mudah untuk sentiasa tampil yakin dan anggun bersama kulit cantik yang menyerlahkan personaliti anda. Justeru, ramai wanita muda keliru dan cenderung mengalami masalah keyakinan diri berhubung isu memiliki kulit licin yang cantik.

Veet, depilatori nombor satu di dunia, kembali buat kali keduanya tahun ini dengan satu lagi misi iaitu membantu golongan wanita muda membentuk keyakinan mereka.

Melalui program kolej berunsur pendidikan bertemakan My Real Secret, kaum wanita muda di antara usia 17 hingga 22 tahun telah berpeluang menyertai sesi perapian berasaskan pengalaman yang lengkap baru-baru ini.

Veet telah mengunjungi enam buah universiti di sekitar Lembah Klang untuk berkongsi dengan para pelajar tentang kepentingan perapian diri.

Awal tahun ini, Veet berjaya menarik perhatian hampir 2,000 orang pelajar dalam program lawatan ke enam buah kolej di sekitar Lembah Kelang.

Penolong Pengurus Jenama Veet di Reckitt Benckiser Malaysia, Cathrina Chang berkata, Veet sentiasa memainkan peranan penting dalam memberikan penyelesaian terbaik untuk penjagaan peribadi bagi golongan wanita muda.

"Program kolej ini adalah satu langkah positif ke arah mendekati kaum wanita dan mendidik mereka mengenai kepentingan penjagaan dan pengurusan peribadi di samping membina keyakinan diri mereka," katanya.

Katanya, Veet melancarkan program kolej My Real Secret bagi memberi inspirasi kepada wanita muda untuk terasa diingini, cantik dan berkeyakinan untuk menyerlahkan kaki mereka yang licin.

"Menyedari keperluan golongan wanita muda, Veet menganjurkan ceramah perapian yang menarik bagi memperkasakan wanita untuk tampil ke hadapan dan menguasai persekitaran mereka dengan menyediakan sesi konsultasi perapian yang lengkap.

"Sepanjang sesi tersebut, wanita diberikan petua-petua penting mengenai tatacara membuang bulu, mempelajari kepentingan kecantikan dan menerima pendedahan secara langsung kepada produk depilatori," katanya.

Pada majlis berkenaan, para peserta berpeluang mengikuti siri aktiviti dan memenangi kit spa-Veet edisi terhad. Rakan acara Veet, Watsons turut menjual depilatori terpilih Veet dan mengedarkan baucar diskaun untuk depilatori Veet yang boleh ditebus di kedai-kedai Watsons terpilih.

Para pelajar juga telah menyertai Program Pertukaran Pisau Cukur. Seramai 50 orang pelajar pertama yang menyerahkan pisau cukur mereka telah memenangi Krim Pembuangan Rambut Veet 25g secara percuma.

Program pameran bergerak kolej Veet My Real Secret telah dijalankan di enam buah kampus iaitu Universiti Putra Malaysia (UPM), SEGI University College, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Masterskill University College of Health Sciences, INTI International University dan Nilai University College.

Semua produk Veet kini ditawarkan di Watsons, Guardian, SASA dan semua pasaraya dan farmasi terkemuka.

Untuk petua kecantikan tambahan dan nasihat mengenai fesyen daripada Veet, sila layari laman Facebook Malaysia Veet, www.facebook.com/VeetMalaysia.

Full content generated by Get Full RSS.

Aksesori gemerlapan di KLCC

Posted:

Aksesori gemerlapan di KLCC

Aksesori gemerlapan di KLCC


KEUNIKAN rekaan berlian dan batu pertama dari seluruh dunia dipamerkan buat kali kedua tahun ini di KLCC.


FESTIVAL Barangan Kemas Antarabangsa Malaysia (MIJ11) yang diadakan setahun dua kali menemui para peminat barangan kemas untuk edisi ke-17 awal bulan ini.

Seramai 150 pengusaha dari serata dunia antaranya Malaysia, Hong Kong, Singapura, Dubai, India, Sri Lanka, Kemboja, Indonesia, Iran, Thailand, China, New Zealand dan Poland menyertai pameran barangan kemas terbesar di Malaysia itu.


PERMAISURI Agong Tuanku Zahirah (kiri) meluangkan masa menjelajah ruang pameran MIJ11 baru-baru ini.


Menurut jurucakap bahagian promosi MIJ11, Jessica Cheong, pengusaha barangan kemas dari Hong Kong, Indonesia, Iran, New Zealand dan Singapura menyertai MIJ11 untuk kali pertama, sekali gus membawakan lebih pilihan kepada pengunjung MIJ11.

"Keunikan rekaan barang kemas yang diilhamkan oleh para pereka telah menambahkan momen gemerlapan untuk MIJ11," katanya.

Menurut Jessica, bukan hanya keistimewaan reka cipta barangan kemas daripada pereka-pereka terkemuka tersebut menjadi perhatian, MIJ11 juga mempamerkan rekaan barangan kemas yang menyerlahkan ciri-ciri budaya keaslian negara masing-masing.


SERAMAI 150 pengusaha dari serata dunia antaranya Malaysia, Hong Kong, Singapura, Dubai, India, Sri Lanka, Kemboja, Indonesia, Iran, Thailand, China, New Zealand dan Poland menyertai pameran kali ini.


"Misalnya rekaan barangan kemas yang berasal daripada India, Sri Lanka dan Iran, rekaan-rekaan ini jarang didapati di pasaran barangan kemas di Malaysia.

"Justeru itu, inilah peluang keemasan untuk para pengunjung MIJ11 menikmati pengembaraan barangan kemas dari serata dunia sepanjang pameran berlangsung," katanya.

Dalam pada itu, MIJ Exhibition Sdn. Bhd. bertindak selaku penganjur pameran MIJ11 dan sebelum ini banyak terlibat dengan pameran barangan kemas yang terkemuka di Malaysia.

Dengan mempunyai pengalaman yang melebihi 16 tahun dalam industri pameran, MIJ Exhibition Sdn. Bhd dikenali dengan kepakarannya dalam penganjuran acara bertaraf antarabangsa seperti MIJ dan pameran barangan kemas antarabangsa di Amerika Syarikat, Sepanyol, Shanghai dan Hong Kong.

Pada 1997, Malaysia Book of Records telah memberikan gelaran penganjur pameran barangan kemas terbesar di Malaysia kepada MIJ Exhibition Sdn. Bhd. ekoran pencapaian unggulnya dalam mendorong pembangunan ekonomi negara dan mengukuhkan kedudukan Malaysia sebagai peneraju pasaran barangan perhiasan di Asia.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved