Khamis, 6 Oktober 2011

Kosmo Online - Varia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Varia


Hadiah buat bayi Hari Malaysia

Posted:

Hadiah buat bayi Hari Malaysia

Hadiah buat bayi Hari Malaysia

Selain bekalan lampin bayi Pet Pet, salah satu hadiah paling penting buat bayi yang baru lahir dan ibu mereka adalah perlindungan insurans percuma selama setahun.


PARA ibu yang baru melahirkan bayi Hari Malaysia berasa bangga dan gembira ketika bergambar kenangan bersama para petugas HKL.


MENYAMBUT kelahiran cahaya mata pasti menjadi kenangan terindah buat pasangan suami isteri tetapi kelahiran si manja pada hari meraikan ulang tahun penubuhan Malaysia sebagai sebuah negara bersatu, iaitu Hari Malaysia, pasti lebih bermakna.

Bagi meraikan tarikh istimewa 16 September lalu, jenama lampin bayi pakai buang yang paling pesat berkembang di negara ini iaitu Pet Pet berbesar hati menyampaikan hadiah sagu hati kepada para ibu baharu. Ia disampaikan sebagai tanda tahniah atas kelahiran bayi Hari Malaysia di 43 buah hospital awam terpilih di seluruh negara.

"Sebagai produk yang melengkapkan kehidupan ibu dan bayi dari detik pertama si manja dilahirkan, kami ingin mengucapkan tahniah sempena meraikan sambutan berganda ini bersama Bayi Hari Malaysia dan keluarga mereka di seluruh negara.

"Bayi Hari Malaysia yang dilahirkan sejak tengah malam di hospital awam terpilih akan menerima sagu hati daripada Pet Pet untuk memulakan perjalanan hidup mereka sebagai rakyat Malaysia yang bertuah," kata Pengarah Komersial Disposable Soft Goods (DSG), pengilang Pet Pet, Foo Yoke Mun ketika berucap di majlis penyerahan sagu hati di Wad Bersalin Hospital Kuala Lumpur (HKL).

Selain bekalan lampin bayi Pet Pet, salah satu hadiah paling penting buat bayi yang baru lahir dan ibu mereka adalah perlindungan insurans percuma selama setahun.

"Kami telah memulakan program Pet Pet Mula Selesa Mudah Sentiasa yang dirangka bagi membantu ibu yang baru melahirkan anak agar mereka lebih bersedia menempuh peringkat awal kehidupan sebagai seorang ibu," ujar Yoke Mun mengenai tawaran perlindungan insurans percuma.

Bagi setiap permohonan yang berjaya, ibu dan anak akan menerima perlindungan insurans secara percuma bernilai RM12,000 selama setahun.

Untuk mendaftar, ibu-ibu hanya perlu mengikut langkah mudah yang terdapat di dalam pek Pet Pet Mula Selesa Mudah Sentiasa.

Hari Malaysia yang disambut secara rasmi buat tahun kedua menandakan pembentukan negara Malaysia moden pada 1963. Sejak itu, Malaysia telah berkembang maju dan makmur dalam suasana aman damai, kestabilan politik dan keharmonian kaum yang dinikmati oleh semua rakyat Malaysia.

Menurut Timbalan Ketua Obstetrik & Ginekologi HKL, Dr. T. P. Baskaran, tiga bayi Hari Malaysia pertama yang dilahirkan merupakan bayi lelaki.

Anak Hari Malaysia yang pertama merupakan bayi lelaki dengan berat 2.94 kilogram (kg) dilahirkan pada pukul 12.15 pagi di HKL.

"Tarikh bersalin saya sepatutnya lebih awal, tetapi saya rasa anak lelaki ini hanya ingin dilahirkan pada Hari Malaysia supaya seluruh negara dapat menyambut hari lahirnya kelak," kata Noraini Roz.


YOKE MUN (dua dari kiri) menyampaikan pek Pet Pet kepada seorang ibu, Tan Siow Teng (dua dari kanan) atas kelahiran bayi ketiga Hari Malaysia di HKL sambil disaksikan Baskaran (tengah).


Dalam pada itu, bayi lelaki Hari Malaysia yang kedua seberat 3kg dilahirkan pada pukul 12.20 pagi.

M. Natieya sebenarnya tidak terfikir akan kepentingan melahirkan anak pada Hari Malaysia, meskipun tarikh bersalinnya ialah 16 September.

"Berkat sambutan ceria beramai-ramai pada hari penuh bermakna ini, saya harap anak lelaki saya membesar sebagai seorang yang unik," ujarnya.

Kelahiran bayi lelaki Hari Malaysia ketiga seberat 3.9kg menyempurnakan keluarga Tan Siow Teng.

"Kami sudah ada dua orang anak lelaki dan seorang anak perempuan. Kami sememangnya mengharapkan anak perempuan, tetapi saya rasa melahirkan anak Hari Malaysia adalah lebih bermakna," kata Siow Teng.

Dalam pada itu, Dr. T. P. Baskaran melaporkan setakat pukul 5 petang, 25 bayi (15 perempuan dan 10 lelaki) Hari Malaysia telah dilahirkan dan dijangka akan ada lebih banyak bayi baharu yang dilahirkan sempena Hari Malaysia.

Pek Pet Pet Mula Selesa Mudah Sentiasa juga boleh didapati dalam New Mum Bag secara percuma yang diberikan kepada semua ibu selepas bersalin di kebanyakan hospital.

Bagi ibu-ibu yang tidak menerima New Mum Bag di hospital masing-masing, mereka boleh memperolehi maklumat lanjut tentang perlindungan insurans Pet Pet dan mendaftar menerusi laman Facebook Pet Pet di www.facebook.com/PetPetMY - Motherhood made Easy with PetPet.

Warga emas berbasikal ke London

Posted:

Warga emas berbasikal ke London

Warga emas berbasikal ke London


ADNAN (kiri) bangga menerima tajaan daripada See Wai yang mewakili jenama Malta.


SEIRING usaha menggalakkan gaya hidup yang aktif dan sihat, jenama minuman tenaga, Malta, berbangga untuk mengumumkan penajaan pengembaraan berbasikal Adnan Osman dalam kempen Misi ke London - Kayuhan Berliku baru-baru ini.

Penunggang basikal berusia 69 tahun itu telah menetapkan sasaran tambahan bagi dirinya iaitu dengan menyahut cabaran berbasikal ke bandar raya Inggeris itu sambil memenuhi impiannya untuk menyaksikan upacara pembukaan temasya Sukan Olimpik London.

Perjalanan darat Adnan dari Kuala Lumpur ke London yang meliputi jarak lebih 20,000 kilometer dijangka mengambil masa 10 bulan untuk dijayakan.

Adnan bertolak pada 25 September lalu dan dijangka tiba di London tepat pada masanya sebelum pembukaan Sukan Olimpik pada lewat Julai tahun depan.

"Malta amat berbangga menjadi sebahagian daripada usaha ini yang menyokong hasrat penunggang basikal tempatan kita. Ia sekali gus memberi inspirasi kepada atlet negara yang turut melalui jalan yang berliku untuk bertanding di London.

"Inisiatif Adnan seiring dengan dedikasi Malta untuk membekalkan minuman bertenaga yang menyokong gaya hidup aktif dan meniup semangat kembara dalam kalangan rakyat Malaysia," kata Tai See Wai, Pengurus Pemasaran, jenama pertumbuhan tinggi, Guinness Anchor Berhad.

Malta ialah minuman kesihatan berasaskan malt kualiti premium tanpa alkohol.

Ia diperkaya dengan khasiat kebaikan semula jadi malt. Malta mengandungi vitamin B1, B3 dan B6 untuk memberikan tenaga yang tahan lama demi mengekalkan kecergasan.


KOTA London yang bakal menjadi tuan rumah temasya Sukan Olimpik menjadi destinasi Adnan dalam kembaranya. - Gambar hiasan


Dalam pada itu, Adnan memberitahu, idea kembara maraton berbasikal rentas negara untuk menuju ke London sempena Sukan Olimpik 2012 telah bermain di fikirannya sejak dia tidak dapat mengayuh basikal ke Sukan Olimpik Beijing 2008 kerana sekatan tempatan.

"Penghargaan ikhlas saya ditujukan kepada Malta kerana membawa saya selangkah lebih hampir kepada impian saya selain janji mereka untuk terus memberikan sokongan kepada saya sepanjang perjalanan ini.

"Perjalanan menuju London memang mencabar, tetapi dengan persediaan fizikal dan mental yang rapi serta sokongan padu daripada Malta, saya yakin dapat mencipta satu lagi sejarah membanggakan bagi diri saya sendiri dan keluarga.

"Berkat sokongan mereka, saya berharap dapat mengharungi cabaran yang bakal ditempuhi," katanya.

Walaupun pengalamannya amat menarik, cabaran berbasikal dari Malaysia ke London adalah sesuatu yang amat menguji kudrat. Ia memerlukan daya fizikal yang mantap, semangat kesukanan yang kental dan kesungguhan tidak berbelah bahagi.

Selepas menamatkan 15 maraton, mendaki kesemua 12 gunung setinggi lebih 2,100 meter di Malaysia, mendaki Gunung Tahan sebanyak 15 kali, menawan puncak gunung Kinabalu tiga kali, berbasikal ke Kemboja dan menamatkan lumba lari paling mencabar di Gurun Sahara, Adnan sekali lagi bersedia untuk menguji batasan kekuatan fizikal dan mentalnya dalam cabaran ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved