Jumaat, 16 September 2011

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


56 bayi Hari Malaysia dilahirkan

Posted:

56 bayi Hari Malaysia dilahirkan

56 bayi Hari Malaysia dilahirkan

SEBAHAGIAN ibu yang selamat melahirkan bayi Hari Malaysia di Hospital Kuala Lumpur (HKL) semalam.


KUALA LUMPUR – Seramai 56 bayi Hari Malaysia 2011 dilahirkan di tiga hospital kerajaan dan dua hospital swasta di ibu negara dan Ipoh, Perak sejak tengah malam semalam hingga tengah hari semalam.

Daripada jumlah itu, 20 merupakan bayi perempuan dan 18 bayi lelaki.

Tinjauan Bernama mendapati kelahiran paling ramai di Hospital Kuala Lumpur (HKL) dengan 17 bayi diikuti Hospital Ampang (10) dan lapan bayi di Hospital Kajang.

Di hospital swasta pula, Pusat Perubatan Sentosa dua kelahiran manakala seorang bayi dilahirkan di Pusat Perubatan Tropicana.

Daripada jumlah itu, empat kelahiran melalui pembedahan, tiga di HKL dan seorang di Hospital Ampang.

Tinjauan mendapati HKL menyambut kelahiran pertama bayi seberat 2.94 kilogram (kg) pada pukul 12.15 pagi manakala bayi seberat 2.21kg di Hospital Ampang pada pukul 12.20 pagi, masing-masing seorang perempuan dan lelaki.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

Mengemis ala Jakarta, New Delhi

Posted:

Mengemis ala Jakarta, New Delhi

Mengemis ala Jakarta, New Delhi


SEORANG pengemis membahayakan diri mengemis di laluan yang sesak di Shah Alam semalam.


SHAH ALAM – Golongan pengemis kini menjadikan bandar raya Shah Alam tidak ubah New Delhi di India atau Jakarta di Indonesia apabila mereka kini berani mengemis di jalanan sebagaimana di dua kota berkenaan.

Mereka dikesan mengemis dengan menjual pen bagi menarik simpati pemandu dan orang ramai yang lalu lalang di persimpangan lampu isyarat Jalan Monfort, Seksyen 13 di sini semalam.

Tinjauan Kosmo! mendapati, seorang wanita berusia lingkungan 50-an tiba-tiba muncul di celah laluan yang sesak dan mengetuk tingkap beberapa kereta sambil memegang sejumlah batang pen kepada pemandu untuk dijual.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

Najib sampaikan penghargaan

Posted:

Najib sampaikan penghargaan

Najib sampaikan penghargaan

Oleh SUHANA VERU
dan CIK ROHANITA MAHMUD
berita@kosmo.com.my


Abdul Razak Latif NAJIB (tengah) memberi ucapan terima kasih kepada peserta dan orang ramai pada Sambutan Hari Kemerdekaan dan Hari Malaysia 2011 di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR – Sifat mesra rakyat Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak terserlah apabila beliau secara peribadi bertemu dan bermesra dengan para peserta perbarisan dan perarakan Hari Kemerdekaan ke-54 yang disambut serentak dengan Hari Malaysia ke-48 di Dataran Merdeka di sini semalam.

Sebaik sahaja acara sambutan selesai, Najib dilihat berjalan menuju ke padang Dataran Merdeka untuk mendekati para peserta dan orang ramai yang hadir untuk menyaksikan acara sambutan berganda itu.

Ketika meredah lautan manusia untuk ke pentas konduktor koir sebelum menyampaikan ucapan penghargaan di atas penyertaan para peserta yang kebanyakannya terdiri daripada golongan muda, Najib tetap mesra melayani para peserta dan orang ramai yang mengerumuninya untuk bersalaman dengan beliau.

"Saya teruja dengan persembahan anda," katanya yang disambut sorakan peserta dan orang ramai yang berada di Dataran Merdeka itu.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved