Jumaat, 24 Jun 2011

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Misi tawan tujuh gunung berjaya

Posted:

Misi tawan tujuh gunung berjaya

Misi tawan tujuh gunung berjaya

24/06/2011 8:57pm

KUALA LUMPUR – Dua pendaki Persatuan Kembara Negara berjaya menamatkan misi mereka untuk menawan tujuh puncak tertinggi dunia apabila mereka berjaya sampai ke puncak gunung McKinley di Alaska, Amerika Syarikat hari ini.

Menurut kenyataan persatuan itu kedua-dua pendaki berkenaan, Ahmad Fakhri Abu Samah dan Ahmad Reduan Rozali sampai di puncak gunung McKinley pada ketinggian 6,198 meter dari aras laut.

Menurut kenyataan itu, mereka merupakan pendaki yang pertama dari Malaysia dan Asia berjaya melaksanakan misi menawan puncak tertinggi di setiap benua.

Gunung McKinley merupakan gunung yang terakhir dalam siri menawan tujuh puncak tertinggi dunia itu.

Mereka memulakan "program seven summit" itu pada 2005 dan telah menawan puncak Gunung Kosciuszko di Australia bagi kawasan Oceana, gunung Kilimanjaro di Tanzania bagi benua Afrika (2006), Gunung Everest bagi benua Asia (2007), Gunung Elbrus di Russia bagi benua Eropah, Gunung Vinson Massif bagi benua Antartika (2010), Gunung Aconcagua di Argentina bagi benua Amerika Selatan (Mac 2011) sebelum gunung McKinley bagi benua Amerika Utara. - Bernama

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

ADUN risau buaya mengganas

Posted:

Menunggu bulan menjadi jingga

SUASANA di perkarangan Masjid Negara, Kuala Lumpur pada pagi Khamis, 16 Jun lalu sedikit berbeza berbanding hari-hari lain. Tepat pukul 1 pagi, orang ramai yang terdiri daripada berbilang kaum mula berkumpul dengan satu tujuan iaitu untuk melihat sendiri fenomena gerhana bulan penuh berlaku. Lagi...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Remaja 14 tahun maut kemalangan

Posted:

Remaja 14 tahun maut kemalangan

Remaja 14 tahun maut kemalangan

24/06/2011 7:02pm

IPOH — Seorang remaja terbunuh selepas motosikal yang ditunggangnya terbabit dalam kemalangan di Km 55.6 Jalan Ipoh-Kuala Lumpur dekat Tapah malam tadi.

Ketua Polis Trafik Negeri, Supritendan Wan Abdullah Ishak berkata, R. Loranas, 14, berasal dari Jalan Pahang, Tapah, terbunuh dalam kejadian pada pukul 11 malam itu.

Wan Abdullah berkata, kejadian berlaku apabila motosikal yang ditunggang mangsa cuba memotong sebuah kereta di hadapan lalu bertembung dengan sebuah motosikal yang datang dari arah bertentangan. Beliau berkata akibat kejadian itu mangsa yang mengalami cedera parah di kepala meninggal dunia di tempat kejadian dan mayatnya dihantar ke Hospital Tapah untuk bedah siasat.

Seorang lagi penunggang yang terbabit dalam kejadian itu hanya cedera ringan dan dirawat sebagai pesakit luar. - Bernama

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved