Rabu, 22 Jun 2011

Kosmo Online - Varia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Varia


B-Boy Formosa Crew ke Korea

Posted:

B-Boy Formosa Crew ke Korea

B-Boy Formosa Crew ke Korea


AKSI lenturan badan mengagumkan oleh seorang krew B-Boy.


KETANGKASAN dan kemahiran melaksanakan rutin tarian dengan kemas serta bertenaga memberi kelebihan kepada Pasukan B-Boy Taiwan, Formosa Crew menjuarai pertandingan B-Boy R16 peringkat Asia Tenggara dan Taiwan.

Pertandingan yang diadakan di Pavillion, Kuala Lumpur baru-baru ini mengumpulkan lapan pasukan B-Boy terkemuka dari Malaysia, Singapura, Indonesia, Taiwan, Vietnam, Laos dan Thailand untuk mengejar tiket pertandingan akhir yang bakal diadakan di Seoul, Korea Selatan pada 2 dan 3 Julai depan.

Dalam pertandingan anjuran Organisasi Pelancongan Korea (KTO) dan LG Electronics (Malaysia) Sdn. Bhd. itu, Formosa Crew terpaksa berhempas-pulas terlebih dahulu dalam pusingan tie break untuk menumpaskan pasukan dari Vietnam, Big Toe Crew sebelum bergelar juara peringkat Asia Tenggara yang turut melibatkan Taiwan.

Ketua pasukan Formosa Crew, Liu Chih Chiang, 32, berkata, latihan intensif dilakukan selama tiga bulan untuk memastikan setiap pergerakan dapat dilaksanakan dengan sempurna dalam pertandingan kali ini.

"Bagaimanapun, kami perlu melakukan lebih banyak latihan dan rutin yang lebih sukar untuk memastikan dapat melakukan tarian terbaik pada peringkat akhir kelak.

"Ini kerana dalam pertandingan akhir peringkat Asia Tenggara saingan sengit telah diberikan pasukan Big Toe Crew sehingga memaksa pusingan tie break diadakan untuk menentukan juara," katanya.

Dalam pada itu, salah seorang ahli pasukan Big Toe Crew, Bui Minh Tri, 22, berasa agak terkilan kerana tidak berjaya menempatkan diri dalam pertandingan akhir yang akan diadakan di Seoul, Korea Selatan.

"Kita sepatutnya memenangi pertandingan ini kerana telah berusaha dengan bersungguh-sungguh, tetapi nasib tidak menyebelahi kami apabila tewas di peringkat tie break.

"Kita akan berusaha lagi pada tahun hadapan untuk merangkul kejuaraan peringkat Asia Tenggara," katanya yang lebih dikenali sebagai Red Ant.

Sementara itu, Pengarah Urusan KTO Malaysia, Yun Jae Jin berkata, pertandingan tersebut merupakan salah satu aktiviti promosi yang diadakan sempena kempen Tahun Melawat Korea 2010 hingga 2012.

"R16 World B-Boy Masters Championship merupakan kejohanan antarabangsa B-Boy yang diadakan setiap tahun untuk mencari bakat muda untuk diketengahkan dalam bidang ini," ujarnya lagi.

Katanya, terdapat juga festival budaya yang diadakan dalam kejohanan ini untuk mendedahkan peserta dengan masyarakat Korea Selatan. - NADZARUL AMIR ZAINAL AZAM

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Yuna duta baharu Canon

Posted:

Yuna duta baharu Canon

Yuna duta baharu Canon


PRODUK Canon bukan baru dalam hidup Yuna.


CANON Marketing (M) Sdn. Bhd. (Canon) melantik penyanyi dan komposer meningkat naik tanah air, Yunalis Zarai, 25, sebagai duta produknya baru-baru ini. Penyanyi yang lebih popular dengan panggilan Yuna itu telah dipilih untuk mempromosikan pelbagai produk kamera digital dan siri percetakan Canon. Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Canon, Melvyn Ho berkata, kehadiran Yuna sangat membanggakan kerana dia mencerminkan nilai jenama Canon yang merangkumi inovasi, kreativiti, kualiti dan komitmen.

"Pelantikan yang telah dimeterai ini akan melihat Yuna terlibat secara aktif dalam mempromosikan kedua-dua produk berkenaan. "Ia dijangka mampu memberi impak besar terhadap peningkatan jualan terutamanya dalam mendekati pengguna golongan muda," ujarnya. Katanya, perniagaan kamera dijangka berkembang 43 peratus tahun ini, manakala bahagian percetakan meningkat 20 peratus dengan kehadiran Yuna dalam kempen promosi. Dalam pada itu, Pengarah Produk Pengimejan Komunikasi Canon, Simon Wong memberitahu, Yuna merupakan ikon golongan muda dan mempunyai pengaruh yang kuat dalam platform media sosial seperti Facebook, YouTube, Twitter serta blognya.

"Sebagai contoh, penyanyi yang cukup terkenal dengan lagu Deeper Conversation dan Penakut ini diminati hampir satu juta peminat di laman sosial Facebooknya. "Melalui kerjasama ini, Canon berharap dapat mendekati lebih banyak golongan muda. Yuna juga akan menjadi penyumbang fotografi dan video melalui laman Facebook Canon Malaysia," katanya. Sementara itu, Yuna, berkata, dia sangat gembira dapat menjadi sebahagian daripada keluarga Canon kerana sering menggunakan produk jenama tersebut. "Canon mempunyai pelbagai produk berkualiti yang menepati kehendak saya sama ada mengembara di luar negara, menghabiskan masa bersama keluarga dan rakan-rakan. "Saya sangat teruja untuk bekerjasama bersama Canon dalam memainkan peranan berkongsi pengalaman perjalanan muzik dan cerita saya dengan peminat-peminat," katanya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved