Jumaat, 20 Disember 2013

Kosmo Online - Varia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Varia


Peluang peniaga promosi produk

Posted:

Peluang peniaga promosi produk

Peluang peniaga promosi produk

PENGUNJUNG juga boleh mendapatkan keperluan kelengkapan sekolah pada harga yang rendah.


KEGEMBIRAAN jelas terpancar pada wajah setiap peniaga yang menyertai Karnival Jualan Gudang Kedua (FOC ke-2) di Pusat Pameran dan Konvensyen Perbadanan Pembangunan Perdagangan Luar Malaysia (Matrade), Kuala Lumpur.

Selain dapat menambah pendapatan, karnival itu juga dijadikan medan untuk mempromosikan produk terbaharu dengan cara yang lebih cepat dan mudah.

Menurut salah seorang peniaga, Rabiayatul Adawiyah Alias, 21, dia berasa amat bertuah kerana dapat bersama-sama menyertai karnival tersebut buat pertama kalinya.

"Saya menjual produk kecantikan secara dalam talian, namun disebabkan potensi yang ada pada produk ini, maka saya telah dijemput untuk menyertai karnival ini.

"Sasaran utama saya adalah untuk memperkenal produk terbaharu keluaran syarikat saya kepada para pengunjung," katanya.

Menurut peniaga kelahiran Kuala Lumpur itu, dia menjual barangan kecantikan seperti produk untuk muka dan badan daripada bahan semula jadi. Dia turut memberikan harga istimewa dan beberapa barangan secara percuma.

PERSONAL TRANSPORT ini dijual pada harga RM7,500 seunit.


Selain itu, pameran tersebut turut menjadi tumpuan syarikat-syarikat tempatan mempamerkan atau memperkenalkan produk berteknologi terkini.

Antaranya, kenderaan beroda dua dikenali sebagai Personal Transport yang diimport dari negara China oleh Leadway (Malaysia) Sdn. Bhd. Keistimewaan produk ini ialah menggunakan teknologi hijau.

Menurut Pengurus Pemasaran Leadway, Cindy Tan, pihaknya turut memberi peluang kepada para pengunjung untuk mencuba kenderaan tersebut secara percuma.

"Kenderaan ini berfungsi menggunakan tenaga bateri yang boleh dicas semula dan boleh bergerak sejauh 30 kilometer. Kenderaan ini dijual pada harga serendah RM7,500 seunit dan boleh digunakan untuk beriadah, di dalam kilang dan lapangan terbang.


UTUSAN KARYA iaitu anak syarikat Kumpulan Utusan turut menyertai karnival ini.


"Promosi secara percuma ini juga hanya ditawarkan kepada pengunjung-pengunjung karnival ini manakala di tempat-tempat lain biasanya dikenakan bayaran sebanyak RM5," katanya.

FOC kali ke-2 ini dianjurkan Koperasi Matrade Kuala Lumpur Berhad (Coop Matrade) bermula dari 18 hingga 22 Disember ini.

Sepanjang lima hari program itu, pengunjung berpeluang mendapatkan pelbagai barangan termasuk makanan, pakaian, kasut, barangan bayi dan kelengkapan sekolah anak-anak.

Salah seorang pengunjung, Amy Rejab, 30, antara tarikan utama pameran kali ini ialah tawaran harga barangan yang lebih rendah berbanding di tempat lain.

Ujar pekerja swasta itu lagi, dia mengunjungi karnival tersebut selepas diberitahu oleh rakan-rakan sekerjanya.

"Saya peminat produk kecantikan dan di karnival ini terdapat pelbagai jenama dan setiap penjual memberikan tawaran yang menarik.


PENGUNJUNG boleh menjamu selera di gerai makanan yang ditawarkan pada harga berpatutan.


"Saya akan datang semula pada hari terakhir kerana kebiasaannya para penjual membuat tawaran harga runtuh," katanya yang membeli beberapa produk tersebut.

Bagi Wan Ahmad Wan Abdullah, 30, dia sanggup menempuh perjalanan dari Johor Bahru ke ibu negara semata-mata untuk mengunjungi karnival tersebut.

Penggemar barang Industri Kecil dan Sederhana (IKS) itu, menganggap penganjuran FOC kali ini melibatkan penyertaan yang lebih banyak daripada pihak IKS berbanding penganjuran kali pertama lalu.

"Karnival seperti ini memberi peluang kepada saya untuk menimba ilmu daripada usahawan-usahawan bumiputera yang telah berjaya selain dapat mengenali produk-produk terbaharu keluaran mereka.

"Produk-produk keluaran IKS sebenarnya berkualiti tinggi, namun disebabkan kurangnya promosi maka kurang dikenali," ujarnya.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved