Rabu, 24 April 2013

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


Pelajar hadiri ceramah kesihatan, pemulihan dadah

Posted:

Pelajar hadiri ceramah kesihatan, pemulihan dadah

Pelajar hadiri ceramah kesihatan, pemulihan dadah

HALIMAH (barisan belakang, tengah) bergambar bersama peserta Bual Bicara Kesihatan di Kota Tinggi baru-baru ini.


KESIHATAN. Seramai 80 orang termasuk 30 pelajar tingkatan enam Sekolah Menengah Tun Habab dan Sekolah Menengah Kebangsaan Laksamana menyertai Program Psikososial 'Bual Bicara Kesihatan' di Dewan Warisan Pejabat Pelajaran Daerah di Kota Tinggi baru-baru ini.

Program anjuran bersama Agensi Antidadah Kebangsaan Kota Tinggi dan Persatuan Pengasih Kota Tinggi itu bertujuan memberi informasi dan galakan kepada orang ramai dalam menjaga kesihatan dan pemulihan berkaitan dadah.

Ceramah disampaikan oleh Pegawai Perubatan Klinik Kesihatan Bandar Tenggara, Dr. Fadzilaton Rajulin dan penceramah bebas dari Singapura, Abd. Azil Hashim.

Ia dirasmikan oleh calon Barisan Nasional kawasan Parlimen Tenggara, Datuk Halimah Mohamed Sadique.

Halimah meminta masyarakat mengubah persepsi negatif terhadap bekas penagih bagi memastikan mereka tidak berasa tersisih.

Ujarnya, bekas penagih perlu diberi peluang untuk berubah serta memulakan kehidupan baharu.

SMK Gemilang juara Chef Remaja Maggi P. Pinang

Posted:

SMK Gemilang juara Chef Remaja Maggi P. Pinang

SMK Gemilang juara Chef Remaja Maggi P. Pinang


MOHD. HANIF (tengah) bergambar bersama para pemenang pertandingan Chef Remaja Pertandingan Memasak 2013 peringkat negeri Pulau Pinang di Butterworth baru-baru ini.


CHEF MUDA. Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Gemilang, Teluk Air Tawar muncul juara Chef Remaja Pertandingan Memasak 2013 peringkat negeri Pulau Pinang baru-baru ini.

Pasukan SMK Gemilang yang dibarisi Nurul Liyana Sua'ad, 15, Putri Sorhana Muhammad Sayuti, 14, dan Khairunnisak Farhana Khairul Nizar, 14, mengetepikan 11 pasukan lain sekali gus membawa pulang wang tunai berjumlah RM1,000, pingat, sijil dan barangan sumbangan Maggi.

Menurut guru pembimbingnya, Zaharah Desa, tiga pelajarnya itu mengambil masa selama seminggu untuk berlatih dan mencari idea mencipta resipi baharu lauk-pauk yang boleh memberi saingan kepada peserta lain.

Hadir sama pada pertandingan itu ialah Pengurus Persampelan dan Acara Nestle Products Sdn. Bhd. Cawangan Utara, Mohd. Hanif Haron yang menyampaikan hadiah kepada para pemenang.

MPP UniSZA lawat kediaman pelajar

Posted:

MPP UniSZA lawat kediaman pelajar

MPP UniSZA lawat kediaman pelajar


AHLI MPP dan kakitangan UnisZA yang melawat kediaman pelajar di Kuala Terengganu baru-baru ini.


PRIHATIN. Kira-kira 50 ahli Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) dan pegawai dari Unit Perumahan dan Kebajikan Pelajar (UPKP) Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) menyertai program SRC UniSZA Home Attack: We Care Mission 2013 baru-baru ini.

Program yang diadakan buat julung-julung kali itu melibatkan 40 buah rumah sewa pelajar di sekitar Wakaf Tengah, Padang Nenas, Gong Pok Jin, Mengabang Telipot, Taman Alamanda dan Jalan Pusara, Kuala Terengganu, Terengganu.

Tiga kawasan di Kuala Nerus pula ialah Gong Badak, Tok Jembal dan Seberang Takir.

Presiden MPP 2012/2013, Muhammad Marzuqi Zainal Adlan berkata, program itu bertujuan memahami permasalahan yang dihadapi mahasiswa yang menetap di luar kampus sekali gus memastikan kebajikan mereka terjaga.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved