Selasa, 29 Januari 2013

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Rangka wanita ditemui berhampiran KLIA

Posted:

Rangka wanita ditemui berhampiran KLIA

Rangka wanita ditemui berhampiran KLIA

29/01/2013 7:23pm

SEPANG — Rangka seorang wanita tanpa kepala ditemui pada rimbunan pokok mengkuang berdekatan Pusat Pengurusan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sini, hari ini.

Rangka itu ditemui seorang pekerja pembersihan, Sukirno Sukar, 53, pada pukul 11.30 pagi.

"Saya merasa pelik kerana mayat reput itu tidak mempunyai kepala. Saya memeriksa kawasan sekeliling dan jumpa kepala wanita itu tergantung pada pokok serta diikat dengan tali,"katanya kepada pemberita.

Turut ditemui bersama ialah pasport dipercayai milik wanita itu, kad kredit dan sejumlah wang kertas China.

Ketua Polis Daerah Sepang, Supt. Imran Abdul Rahman ketika dihubungi berkata, siasatan awal mendapati tiada tanda hentakan atau kecederaan pada bahagian kepala mangsa.

"Peringkat awal polis klasifikasikan sebagai kematian mengejut, mayat dah dihantar ke Hospital Serdang untuk bedah siasat, kemudian akan lihat hasil bedah siasat sama ada kematian mengejut atau sebaliknya," katanya.— BERNAMA

Kanak-kanak mangsa sindiket diselamatkan

Posted:

Kanak-kanak mangsa sindiket diselamatkan

Kanak-kanak mangsa sindiket diselamatkan

29/01/2013 7:20pm

GEORGE TOWN — Polis Pulau Pinang berjaya menyelamatkan seorang lagi kanak-kanak perempuan berumur tiga tahun dan menahan sepasang suami isteri dalam satu serbuan di Bukit Mertajam malam tadi.

Ketua Polis Pulau Pinang, Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata, pasangan berusia 50-an itu dipercayai pembeli kanak-kanak itu.

Tangkapan terbaru itu menjadikan keseluruhan 36 orang yang ditahan, termasuk seorang doktor dan seorang penjawat awam dari Jabatan Pendaftaran Negara, katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Ops Pintas Sayang membabitkan 25 pegawai dan anggota polis yang dilancarkan untuk menjejaki individu terlibat dalam sindiket terbabit, menahan 33 orang minggu lepas, diikuti penahanan seorang lagi suspek Ahad lepas.

Pada 24 Januari lepas, polis Pulau Pinang berjaya membongkar kegiatan menjual bayi dan kanak-kanak yang bergerak aktif di negeri ini, Kedah dan Perak serta menyelamatkan lapan bayi serta seorang kanak-kanak berusia dua bulan hingga lapan tahun.— BERNAMA

Jakim, NGO lancar kempen ‘Jerat Valentine’s Day’

Posted:

Jakim, NGO lancar kempen 'Jerat Valentine's Day'

Jakim, NGO lancar kempen 'Jerat Valentine's Day'

29/01/2013 7:01pm

PUTRAJAYA — Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) akan turun padang bersama kira-kira 250 sukarelawan dari pelbagai pertubuhan bukan kerajaan (NGO), bagi menjayakan Kempen Jerat Valentine Day di sekitar Kuala Lumpur City Centre (KLCC), Bukit Bintang dan Masjid India, Sabtu ini.

Ketua Pengarahnya, Datuk Othman Mustapha berkata, program itu bertujuan mendedahkan sukarelawan kepada aktiviti bersemuka dengan masyarakat dalam membina kesedaran bagi membanteras gejala sosial.

Menurutnya, cara ini dapat membina keyakinan, keberanian, daya bertindak serta kesepaduan gerak kerja kalangan sukarelawan, membanteras gejala sosial di samping membina kemahiran berkomunikasi dan interaksi mereka dengan kumpulan sasar.

Dalam satu kenyataan di sini hari ini, beliau berkata, muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam pada 2005 memutuskan bahawa roh perayaan Valentine's Day dan amalannya yang bercampur dengan perbuatan maksiat adalah bercanggah dan dilarang oleh Islam.

Katanya, menjelang hari yang disebut Velentine's Day pastinya gejala maksiat dan zina menjadi-jadi terutama di kalangan remaja dan belia sekitar pusat bandar raya.— BERNAMA

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved