Ahad, 16 Disember 2012

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Tangan jadi bengkak dan hitam

Posted:

Tangan jadi bengkak dan hitam

Tangan jadi bengkak dan hitam

Oleh MANIRAH OTHMAN
manirah.othman@kosmo.com.my

NOR ARIF dijaga neneknya Tuan Kembang Tuan Muda di Hospital Sultanah Nur Zahirah di Kuala Terengganu semalam.


KUALA TERENGGANU – Sudah jatuh ditimpa tangga. Itu nasib seorang budak lelaki berusia empat tahun apabila tangan kanannya yang patah setelah terjatuh tangga rumah pada Rabu lalu kini membengkak dan berwarna kehitaman.

Ia gara-gara tindakan bapa mangsa, Nor Azhadi Nordin, 35, mendapatkan khidmat seorang bomoh patah untuk merawat anaknya, Nor Arif Luqman yang bertindak membalut luka tangannya yang patah itu dengan kain.

Bagaimanapun tindakan bomoh tersebut bukannya membantu memulihkan tangan budak itu sebaliknya menyebabkan ia membengkak dan berubah warna menjadi hitam.

Bimbang dengan keadaan itu, Azhadi dibawa ke hospital untuk mendapatkan rawatan lanjut.

Doktor yang merawat anaknya itu di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di sini bagaimanapun tidak dapat memastikan sama ada tangan anaknya itu masih boleh diselamatkan atau tidak.

Azhadi memberitahu, anaknya terjatuh dari tangga ketika bermain di rumah di Kampung Telaga, Kuala Berang, Hulu Terengganu pada pukul 2.30 petang.

"Apabila rasa sakit, anak saya beritahu tangan dia patah dan atas nasihat ahli keluarga, saya bawa dia jumpa bomoh di Kampung Dusun sejauh 15 kilometer dari rumah," katanya ketika ditemui di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Siti Nurhaliza minta maaf suami mahu privasi

Posted:

Siti Nurhaliza minta maaf suami mahu privasi

Siti Nurhaliza minta maaf suami mahu privasi


KERATAN Kosmo! semalam.


KUALA LUMPUR - Penyanyi Datuk Siti Nurhaliza Taruddin meminta maaf kepada peminatnya di tanah air kerana tidak memberikan gambar terkini suaminya, Datuk Khalid Mohamad Jiwa atau Datuk K yang kini terlantar sakit di New Zealand didedahkan kepada umum.

Siti yang menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada Kosmo! memberitahu, beliau terpaksa berbuat demikian bagi menghormati permintaan suaminya itu yang mahukan privasi.

"Saya minta maaf kerana tidak dapat memberikan gambar terkini kerana ia merupakan permintaan daripada suami yang mahukan privasi sepanjang menerima rawatan di Hospital Southland.

"Saya berharap semua pihak memahami situasi kami apabila kami tidak dapat memberikan gambar terkini Datuk K," katanya.

Datuk K terlibat dalam kemalangan di New Zealand Khamis lalu sewaktu beliau bersiar-siar dengan menunggang motosikal berkuasa besar Harley Davidson.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Dirempuh hingga terpelanting 50m

Posted:

Dirempuh hingga terpelanting 50m

Dirempuh hingga terpelanting 50m


Mayat Mohd. Zudilman dibawa masuk ke dalam bilik mayat di Hospital Pasir Mas untuk dibedah siasat.


PASIR MAS - Tindakan seorang lelaki menggunakan landasan sebagai jalan pintas untuk ke rumahnya sambil memegang telefon bimbit mengundang padah apabila dia dilanggar kereta api dalam kejadian di Kampung Chenok, Slow Machang di sini petang semalam.

Lebih mengharukan, penduduk di kampung berkenaan sempat menjerit ke arah mangsa, Mohd. Zudilman Che Ismail, 34, mengenai bahaya yang menantinya malah kereta api tersebut juga sudah membunyikan siren.

Malang sekali pekerja sambilan Telekom Malaysia itu tidak mengendahkannya menyebabkan kereta api tersebut merempuh mangsa sehingga dia terpelanting 50 meter.

Mangsa cedera parah di kepala dan badan, meninggal dunia dunia di tempat kejadian.

Ketua Polis Daerah Pasir Mas, Asisten Komisioner Haliludin Rahim berkata, mangsa dikatakan cuba melintas landasan itu sebelum dirempuh kereta api yang datang dari arah Pasir Mas ke Tumpat.

"Pekerja sambilan Telekom itu cedera parah dan meninggal dunia di tempat kejadian. Kes diklasifikasikan mati mengejut dan tiada unsur jenayah," katanya ketika dihubungi.

Sementara itu, saksi kejadian, Zulkifli Mohamad, 42, berkata, ketika kejadian dia dalam perjalanan ke landasan untuk mengambil anaknya yang bermain di sekitar kawasan di seberang landasan.

"Sebelum kejadian, saya melihat mangsa baru sahaja turun dari kereta rakannya, kemudian mahu melintas landasan untuk ke rumahnya sambil memegang telefon bimbit.

"Semua penduduk kampung menjerit malah siren kereta api turut berbunyi beberapa kali, namun tiada tanda dia mahu mengelak sebaliknya mangsa meneruskan perjalanan," ujarnya.

Tambahnya, sejurus tiba di tengah landasan mangsa dilanggar kereta api dan melambung hampir 50 meter(m) dari lokasi perlanggaran.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved