Rabu, 31 Oktober 2012

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Liyana Jasmay, ibu terpaksa berkurung dalam rumah

Posted:

Liyana Jasmay, ibu terpaksa berkurung dalam rumah

LIYANA bersama ibunya dalam gambar yang dirakam di New York baru-baru ini.


NEW YORK - Pelakon terkenal, Liyana Jasmay terpaksa berkurung di dalam rumah sewanya di New York tanpa bekalan elektrik gara-gara dilanda taufan Sandy.

Liyana, 24, yang ditemani ibunya, Habsah Simpon kini mengikuti kursus jangka pendek dalam bidang pengarahan dan lakonan di Akademi Filem New York.

Usaha untuk menghubungi pelakon itu bagaimanapun gagal. Rumah sewanya itu terputus bekalan elektrik sejak Isnin lalu.

Berita mengenai Liyana itu disampaikan oleh kakaknya, Adriana Jasmay, 28, menerusi akaun Twitter.

"Mereka (Liyana dan ibunya) duduk di rumah. Tidak pergi mana-mana. Kali terakhir bercakap dengan mama ialah 12 jam yang lalu. Sekarang, tidak tahu bagaimana keadaan mereka," ujar Adriana dalam akaun Twitternya pada pukul 11 malam kelmarin.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Duit kahwin DJ Hot FM disamun

Posted:

Duit kahwin DJ Hot FM disamun

Oleh NADZARUL AMIR ZAINAL AZAM
amir.azam@kosmo.com.my

HERMANSANI menunjukkan papan pemuka kereta tempat duit RM5,000 yang disimpan diambil penjenayah dalam kejadian di Jalan Pusara, Kuala Terengganu semalam.


KUALA TERENGGANU – Seorang penyampai radio Hot FM Terengganu mengalami kerugian RM5,000 apabila wang hantaran perkahwinannya disamun dua lelaki yang berpura-pura dilanggar keretanya di Jalan Pusara di sini semalam.

Sebelum kejadian pada pukul 12.15 pagi, mangsa Mohd. Hermansani Aminudin, 29, atau popular dengan panggilan DJ Bell dalam kalangan pendengar radio memandu kereta seorang diri selepas gagal mendepositkan wang tersebut ke dalam akaun sendiri selepas mesin pengeluaran automatik (ATM) semasa itu berada dalam keadaan luar talian.

Dia yang tinggal di Batu Buruk di sini kemudian bercadang untuk minum di sebuah kedai di Jalan Kamaruddin kira-kira satu kilometer dari bank yang dikunjungi.

Bagaimanapun, cerita Hermansani, ketika sampai di Jalan Pusara tiba-tiba dia ternampak sebuah motosikal dinaiki dua lelaki rebah di depan keretanya.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Langkawi kini dikenali 'Naturally Langkawi'

Posted:

Langkawi kini dikenali 'Naturally Langkawi'

NAJIB (tengah) melancarkan penjenamaan baharu Langkawi sebagai 'Naturally Langkawi' di Langkawi semalam.


LANGKAWI - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak semalam mengumumkan penjenamaan baharu Langkawi, 'Naturally Langkawi' atau Langkawi Serba Asli yang menonjolkan rangkaian pulaunya sebagai kawasan semula jadi serba indah yang menjadi pilihan utama pelancong.

Menurut beliau, Pulau Langkawi telah membina jenamanya yang tersendiri sejak sekian lama dan ia perlu diperkukuhkan lagi.

"Penjenamaan tersebut adalah satu daripada inisiatif yang penting kerana ia akan sentiasa bersaing dengan pulau-pulau pelancongan terkenal di dunia.

"Dengan adanya penjenamaan yang kukuh, Langkawi akan lebih dikenali dan lebih menarik di antara pulau-pulau lain," katanya.

Beliau berkata demikian ketika melancarkan penjenamaan baharu Langkawi di Kompleks Lembaga Pembangunan Langkawi (Lada) di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved