Isnin, 8 Oktober 2012

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


Pelajar 14 buah sekolah sertai Kem Bahasa Inggeris

Posted:

Pelajar 14 buah sekolah sertai Kem Bahasa Inggeris

AZMAN (tengah) bergambar bersama para pelajar dan tenaga pengajar yang menyertai Kem Bahasa Inggeris di Besut baru-baru ini.


PEMANTAPAN BAHASA. Seramai 96 pelajar tingkatan dua dari 14 buah sekolah menengah di daerah Kuala Terengganu, Setiu dan Besut menyertai Kem Bahasa Inggeris peringkat Utara di Damai Reach Resort, Kampung Raja, Besut baru-baru ini.

Kem yang diadakan selama tiga hari itu bertujuan memantapkan lagi kemahiran bahasa Inggeris para pelajar melalui bantuan tenaga pengajar dari Amerika Syarikat.

Turut hadir Ketua Penolong Pengarah Bahasa Inggeris, Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu, Azman Othman.

Majlis pecah tanah pembinaan dewan Tokong Sam Seng Kung

Posted:

Majlis pecah tanah pembinaan dewan Tokong Sam Seng Kung

ABDUL MANAN (tiga dari kanan) dan Mohd. Shohaimi (kanan) melakukan upacara pecah tanah bagi pembinaan dewan baharu Tokong Sam Seng Kung di Kuantan baru-baru ini.


PECAH TANAH. Ahli Parlimen Paya Besar, Datuk Abdul Manan Ismail bersama Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Lepar, Mohd. Shohaimi Jusoh dan beberapa pemimpin masyarakat melakukan upacara pecah tanah bagi pembinaan dewan baharu Tokong Sam Seng Kung di Gambang, Kuantan baru-baru ini.

Pada majlis yang sama, Abdul Manan turut menyampaikan cek sumbangan kerajaan bernilai RM500,000 bagi pembinaan dewan baharu itu yang menggantikan dewan lama yang sudah uzur.

Sumbangan tersebut ternyata menggembirakan masyarakat Cina di kawasan itu yang sudah lama mengharapkan sebuah dewan baharu dibina untuk kegunaan mereka.

Pelajar bersihkan makam Syarifah Rodziah

Posted:

Pelajar bersihkan makam Syarifah Rodziah

SEBAHAGIAN daripada pelajar Politeknik Merlimau, Melaka membersihkan persekitaran makam Syarifah Rodziah di Pulau Besar, Melaka baru-baru ini.


GOTONG-ROYONG. Seramai 200 pelajar Politeknik Merlimau, Melaka mengadakan gotong-royong membersih makam ulama wanita, Syarifah Rodziah pada program Jejak Perwira Politeknik Merlimau di Pulau Besar, Melaka baru-baru ini.

Program tersebut bertujuan untuk menerapkan nilai murni serta semangat patriotik dalam diri pelajar.

Antara kerja yang mereka lakukan adalah membersih lantai, mengecat perigi, membina tapak papan tanda Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM), membaik pulih peninggalan warisan dan membersihkan persekitaran Pulau Besar yang terbiar.

Program itu mendapat kerjasama Perbadanan Muzium Negeri Melaka, Jabatan Agama Islam Melaka, Majlis Agama Islam Melaka dan Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved