Khamis, 25 Oktober 2012

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


750 murid tabika perpaduan terima sijil

Posted:

750 murid tabika perpaduan terima sijil

SEBAHAGIAN daripada 750 kanak-kanak tabika perpaduan dari seluruh Perlis gembira semasa meraikan majlis konvokesyen mereka di Arau baru-baru ini.


KONVOKESYEN CILIK. Seramai 750 kanak-kanak taman bimbingan kanak-kanak (tabika) perpaduan di seluruh Perlis diraikan pada majlis konvokesyen yang diadakan di Dewan Harumanis, Politeknik Tuanku Syed Sirajuddin, Arau baru-baru ini.

Mereka yang terdiri daripada pelajar 37 buah tabika di Perlis itu mengenakan pakaian jubah berwarna merah bagi mengambil sijil masing-masing yang disampaikan oleh Senator Mohd. Khalid Ahmad.

Turut hadir pada majlis itu ialah Pengarah Jabatan Perpaduan Integrasi Nasional Perlis, Rohai Zahar Nedi.

Pelajar KPTM tunjuk bakat sempena Kempen You Can!

Posted:

Pelajar KPTM tunjuk bakat sempena Kempen You Can!

PELAJAR mengayakan fesyen rekaan masing-masing sempena Kempen You Can! di KPTM di Kuala Lumpur baru baru ini.


FESYEN. Para pelajar jurusan Diploma Komunikasi Korporat semester lima dari Kolej Poly-Tech Mara (KPTM) mengadakan Kempen You Can! buat julung-julung kali di Kuala Lumpur baru-baru ini.

Kempen tersebut diadakan di bangunan KPTM Kuala Lumpur selama 10 hari bermula pada 18 September dari pukul 10 pagi hingga 4 petang dan berakhir pada 27 September ini.

Tujuan kempen itu diadakan adalah untuk mencungkil bakat dan menarik minat pelajar-pelajar KPTM terhadap bidang kulinari, fesyen, seni dan muzik serta keusahawanan.

Sementara itu, ia juga dilihat sebagai satu platform untuk mewujudkan semangat kerjasama dan kesatuan antara para pelajar di samping memperhalusi kemahiran serta bakat mereka.

Antara tetamu yang hadir menyerikan hari kemuncak kempen tersebut ialah Pengarah KPTM, Nurul Khamar dan Dekan Fakulti Sosial Sains dan Kemanusiaan, Umran Mohd. Anas Khan.

Murid SKDJ sertai perkhemahan dua hari

Posted:

Murid SKDJ sertai perkhemahan dua hari

MURID-MURID SKDJ bergambar pada perkhemahan unit beruniform di Rantau Agro Park baru-baru ini.


AKTIF. Seramai 80 orang murid Sekolah Kebangsaan Desa Jasmin (SKDJ), Nilai, Negeri Sembilan mengikuti program perkhemahan unit beruniform selama dua hari satu malam di Rantau Agro Park, Rantau baru-baru ini.

Program anjuran Unit Bimbingan dan Kaunseling dengan kerjasama Unit Kokurikulum SKDJ itu melibatkan murid tahap dua iaitu murid tahun 4 hingga 6.

Menurut Guru Penolong Kanan Kokurikulum SKDJ, Zulkarnain Mohamed, program tahunan tersebut bertujuan memberi pendedahan kepada murid-murid pengalaman pembelajaran di luar darjah.

Antara aktiviti yang dijalankan seperti senamrobik, latihan dalam kumpulan, pertandingan memasak, merentas hutan dan pertolongan cemas.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved