Isnin, 15 Oktober 2012

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


Hari konvokesyen KDU Pulau Pinang meriah

Posted:

Hari konvokesyen KDU Pulau Pinang meriah

SEBAHAGIAN daripada graduan bersama sijil masing masing sempena Majlis Konvokesyen Ke-19 KDU Pulau Pinang di George Town baru-baru ini.


KONVOKESYEN. Seramai 790 graduan Kolej Damansara Utama (KDU) kampus Pulau Pinang (KDU Pulau Pinang) menerima diploma dan ijazah masing-masing pada Majlis Konvokesyen KDU Pulau Pinang ke-19 di George Town baru-baru ini.

Kesemua graduan dari empat pusat pengajian iaitu Sekolah Seni dan Sains Sosial; Sekolah Kejururawatan dan Kesihatan Umum, Sekolah Hospitaliti, Pelancongan dan Kulinari dan Sekolah Kejuruteraan, Sains dan Teknologi.

Majlis yang berlangsung di sebuah hotel itu disempurnakan oleh Pengarah Urusan Kumpulan KDU, Chan Say Yeong can Timbalan Canselor Kolej Universiti KDU di kampus utamanya di Petaling Jaya, Selangor Dr. Khong Yoon Loong.

Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif KDU Pulau Pinang, Dr. Chong Beng Keok dalam ucapannya berharap para siswazah yang bakal melangkah ke alam pekerjaan supaya terus mencapai kecemerlangan di samping berbakti kepada masyarakat.

90 penduduk keturunan Siam terima sumbangan

Posted:

90 penduduk keturunan Siam terima sumbangan

TENGKU ZAINOL (kanan) menyampaikan sumbangan kepada Lee Cheng sempena program Menjunjung Kasih di Sik, Kedah baru-baru ini.


PRIHATIN. Seramai 90 penduduk keturunan Siam terdiri warga emas, ibu tunggal dan Orang Kelainan Upaya (OKU) menerima sumbangan masing-masing sempena program Menjunjung Kasih di Dewan Wat Siam Charuk Padang, Sik, Kedah baru-baru ini.

Yang Dipertua Persatuan Kerabat Diraja Kedah (Kerabat), Datuk Tengku Zainol Rashid Tengku Yahya menyampaikan sumbangan itu.

Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKKP) Charuk Padang, I Tiang a/l I Sing berkata, langkah Kerabat itu amat dihargai dan berpendapat aktiviti sedemikian perlu diteruskan.

Seorang penerima bantuan itu, Ooi Lee Cheng, 36, berkata, dia gembira kerana ahli Kerabat sanggup berkunjung ke Charuk Padang dan menghulurkan sumbangan.

1,000 peserta memeriahkan kayuhan Sihat 1Malaysia

Posted:

1,000 peserta memeriahkan kayuhan Sihat 1Malaysia

SEBAHAGIAN peserta Pakej Berbasikal Cuti-Cuti 1Malaysia di Kompleks Makanan Laut di Kuala Perlis, Perlis baru-baru ini.


EKSPLORASI. Lebih 1,000 orang menyertai kayuhan Sihat 1Malaysia bagi menggalakkan aktiviti sukan tersebut sambil memperkenalkan Pakej Berbasikal Cuti-Cuti 1Malaysia di Kuala Perlis dan Kangar, Perlis baru-baru ini.

Program tersebut bermula dari Kompleks Makanan Laut, Kuala Perlis apabila para peserta dibawa secara kayuhan santai sejauh 15 kilometer di pesisir pantai Kuala Perlis dan kemudian melihat lokasi pelancongan sekitar di negeri ini.

Antara lokasi tersebut iaitu dari Kuala Perlis, trek di kaki bukit Sungai Batu Pahat, Ladang Tebu, Chuping, Kawasan Pertanian Sungai Batu Pahat dan Jalan Sungai Batu Pahat.

Majlis tersebut dirasmikan Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Kesihatan dan Pembangunan Luar Bandar Perlis, Ahmad Bakri Datuk Ali dan turut dihadiri oleh Pengarah Tourism Malaysia Kedah-Perlis, Roslan Othman.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved