Ahad, 9 September 2012

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Siti kena tempias Gangnam Style

Posted:

Siti kena tempias Gangnam Style

PETIKAN klip video parodi Gangnam Style Siti Nurhaliza di YouTube.


KUALA LUMPUR - Fenomena lagu dan tarian Gangnam Style yang dipopularkan penyanyi Korea Selatan, Psy kini menular ke Malaysia dan ia turut membabitkan penyanyi tersohor tanah air, Datuk Siti Nurhaliza.

Selepas banyak parodi lagu tersebut dibuat, kini sebuah parodi Gangnam Style Datuk Siti Nurhaliza pula sedang mendapat perhatian di YouTube. Parodi ialah karya seni yang meniru gaya pencipta lain dengan cara yang melucukan.

Klip video parodi dengan durasi lebih empat minit tersebut dihasilkan sekumpulan peminat fanatik Siti Nurhaliza yang dikenali sebagai Sitizoner.

Ia menampilkan kompilasi klip video persembahan Siti Nurhaliza dari zaman muda sehingga terkini dengan variasi lagu pop, balada dan irama asli daripada penyanyi berusia 34 tahun tersebut.

Mengulas tentang klip video Gangnam Style versi penyanyi itu yang dihasilkan peminatnya, Siti Nurhaliza menyifatkan penghasilan parodi itu sebagai sesuatu yang sangat kreatif.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Bersekongkol dengan penyangak

Posted:

Bersekongkol dengan penyangak

george Soros bersama tunangnya, Tamiko Bolton di New York, Amerika Syarikat baru-baru ini.


NILAI – Sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Amerika Syarikat (AS) adalah antara penyumbang dana terbesar kepada Suara Rakyat Malaysia (Suaram) yang dipercayai mempunyai kaitan dengan spekulator mata wang terkenal George Soros.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob (gambar kecil) berkata, siasatan masih di peringkat awal untuk memastikan penglibatan individu itu yang digelar penyangak mata wang ketika krisis ekonomi di Asia Tenggara pada 1997 dan 1998.

Beliau bagaimanapun tidak mendedahkan nama NGO berkenaan.

Ismail Sabri berkata, siasatan awal mendapati ada bukti berdasarkan dokumen perjanjian kedua-dua pihak dan pihaknya mendapati NGO terbabit salah satu daripada dua NGO berpangkalan di AS yang menjadi penyumbang dana terbesar Suaram.

"Mengikut maklumat, NGO itu dipercayai mempunyai kaitan dengan Soros berdasarkan dokumen dan e-mel antara kedua-dua pihak," katanya selepas merasmikan mesyuarat perwakilan UMNO Bahagian Rasah di Politeknik Nilai di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

PM lancar Pelan Pendidikan esok

Posted:

PM lancar Pelan Pendidikan esok

Oleh LUQMAN RIDHWAN MOHAMED NOR
luqman.ridhwan@kosmo.com.my

KERAJAAN sentiasa peka dengan keperluan perubahan kepada sistem pendidikan negara. - Gambar hiasan


KUALA LUMPUR - Pelan Pembangunan Pendidikan yang akan dilancarkan esok oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak (gambar kecil) bakal melonjakkan kualiti dan pencapaian bidang tersebut pada aras yang lebih tinggi.

Melalui pelan itu, kualiti keseluruhan sistem pendidikan yang meliputi guru, modal insan, kurikulum, pentaksiran, penyampaian dan pengurusan pendidikan bakal menerima satu perubahan besar.

Pelan itu juga bukan sekadar pernyataan dasar tetapi dokumen yang memperincikan strategi dan tindakan yang akan diambil oleh Kementerian Pelajaran untuk mencapai sasarannya.

Pelaksanaannya akan dibuat secara telus dan demi mencapai matlamat itu, kepimpinan tertinggi di peringkat kementerian akan mempunyai Petunjuk Prestasi Utama (KPI) tertentu yang perlu dicapai selain laporan tahunan perlu diumumkan kepada pihak awam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved