Ahad, 9 September 2012

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


Rumah terbuka Aidilfitri UniMAP meriah

Posted:

Rumah terbuka Aidilfitri UniMAP meriah

MD. ISA (empat dari kiri) bersama pelajar mengibarkan Jalur Gemilang pada majlis rumah terbuka Aidilfitri UniMAP di Arau baru-baru ini.


PERAYAAN. Lebih 2,000 orang menghadiri rumah terbuka Aidilfitri Universiti Malaysia Perlis (UniMAP) yang diadakan di kampus Kubang Gajah, Arau baru-baru ini dalam suasana bertemakan glamour raya.

Pada majlis tersebut, UniMAP turut mengadakan program mengibar dan menyanyikan lagu Jalur Gemilang membabitkan 200 orang yang tidak pulang beraya termasuk pelajar antarabangsa universiti itu.

Selain jamuan, para pengunjung yang terdiri daripada pelajar, kakitangan UniMAP dan orang ramai turut dihiburkan dengan persembahan artis peserta Maharaja Lawak iaitu kumpulan Jambu.

Majlis rumah terbuka tersebut dirasmikan oleh Menteri Besar, Dr. Md. Isa Sabu. Turut hadir, Naib Canselor UniMAP, Prof. Datuk Dr. Kamarudin Hussin dan Ahli Dewan Undangan Negeri Tambun Tulang, Datuk Seri Shahidan Kassim.

68 graduan dirai pada Konvokesyen Tunas Mekar

Posted:

68 graduan dirai pada Konvokesyen Tunas Mekar

PESERTA bergambar pada Majlis Konvokesyen Graduan Tunas Mekar Wilayah Utara 2012 di Hotel Ixora, Pulau Pinang baru-baru ini.


USAHAWAN MUDA. Seramai 68 graduan diraikan pada Majlis Konvokesyen Graduan Tunas Mekar Wilayah Utara 2012 di Hotel Ixora, Pulau Pinang baru-baru ini.

Pada majlis itu, tiga graduan iaitu Norhasimah Husin, 29, dari Pulau Pinang, Muhammad Syaiful Lizan Abd. Halim, 23, dari Kedah dan Muhd. Anas Abd. Zubir, 26, dari Perlis dipilih sebagai graduan terbaik program.

Pengarah Program Tunas Mekar, Prof. Dr. Jamalullail Abdullah berkata, seramai 685 graduan mengikuti program itu sejak ia diperkenalkan pada tahun 2005 menerusi dua siri pengambilan iaitu 2005-2007 dan 2009-2010.

Katanya, daripada jumlah tersebut, seramai 368 orang graduan telah memiliki perniagaan sendiri dan buat masa ini, seramai 160 graduan baharu sedang mengikuti latihan masing-masing.

Pengarah Kagat rai tetamu pada rumah terbuka

Posted:

Pengarah Kagat rai tetamu pada rumah terbuka

MUSTAFA (berdiri) meraikan tetamu yang menjamu selera pada majlis rumah terbuka Aidilfitri di kediamannya di Selayang Baru, Selayang baru-baru ini.


MERIAH. Lebih 1,000 pengunjung memeriahkan Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Pengarah Kor Agama Angkatan Tentera (Kagat), Brig. Jen. Datuk Mustafa Abdul Manap yang berlangsung di kediamannya di Selayang Baru, Selayang baru-baru ini.

Menurut Mustafa, selain penduduk tempatan, lebih 700 tetamu terdiri daripada staf Kagat dari cawangan Lembah Klang dan Port Dickson.

Katanya, majlis tersebut bertujuan memeriahkan sambutan hari lebaran dan meraikan staf serta penduduk pelbagai lapisan masyarakat yang tinggal di kawasan tersebut.

Turut hadir, bekas Pengarah Kagat, Tan Sri Hamid Zainal Abidin dan Asisten Ketua Staf Perkhidmatan Anggota, Mejar Jeneral Datuk Abdul Aziz Ibrahim.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved