Sabtu, 25 Ogos 2012

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Apek terlibat kemalangan di Bachok

Posted:

Apek terlibat kemalangan di Bachok

KERETA Audi yang dipandu Apek rosak akibat kemalangan di Kampung Badak, Bachok malam kelmarin.


KOTA BHARU - Penjaga gol kebangsaan Khairul Fahmi Che Mat atau Apek berdepan detik cemas apabila kereta yang dipandunya terbabit dalam kemalangan ketika keluar dari simpang di Kampung Badak, Bachok dekat sini malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira pukul 11 malam itu, Khairul Fahmi yang memandu kereta jenis Audi milik bapanya, Che Mat Hussain hanya mengalami kecederaan ringan di tangan kanan.

Khairul Fahmi ketika dihubungi Kosmo! Ahad di sini semalam memberitahu, kemalangan tersebut berlaku ketika dia dalam perjalanan pulang ke rumah selepas pulang beraya di rumah saudaranya di Bachok.

"Kemalangan tersebut berlaku ketika saya hendak keluar dari simpang dan berlanggar dengan sebuah kereta jenis Perodua MyVi.

"Bagaimanapun, saya bersyukur kerana terselamat dan ia tidak melibatkan kecederaan serius kepada diri saya," ujarnya.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Wanita Malaysia paling ramai curang

Posted:

Wanita Malaysia paling ramai curang

WANITA Malaysia dikatakan yang ketiga paling curang di dunia. - Gambar hiasan


ACCRA, Ghana - Wanita Malaysia adalah yang ketiga paling ramai curang di dunia, menurut akhbar laman berita GhanaWeb kelmarin yang memetik laporan akhbar China Press.

Penemuan mengejutkan itu dibuat berdasarkan satu kaji selidik yang mendapati 39 peratus wanita Malaysia mengaku mencurangi pasangan mereka.

Senarai tersebut diungguli oleh Ghana apabila 62 peratus wanitanya mengaku curang diikuti oleh Thailand sebanyak 59 peratus.

Wanita Rusia pula dianggap keempat paling curang di dunia dengan angka 33 peratus diikuti Singapura di tempat kelima dengan 19 peratus.

Kaji selidik sama turut mendapati pasangan di Thailand adalah paling curang di dunia dengan 54 peratus manakala Korea Selatan berada di tempat kedua apabila 34 peratus rakyatnya dilaporkan bermain kayu tiga.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Hanya teringat mati ketika ditahan lanun

Posted:

Hanya teringat mati ketika ditahan lanun

Oleh MOHD. HAFIZI AHMAD
hafizi.ahmad@kosmo.com.my

GEORGE (tengah) dicium oleh isterinya, Bibik sambil diperhatikan anak-anaknya, (dari kiri) Natheniel Japang, Bill Easter dan Aaron Jay di KLIA, Sepang semalam.


SEPANG - "Rundingan ini gagal. Keluarga kamu hanya akan menerima mayat sahaja."

Demikian kata-kata daripada ketua kumpulan lanun yang masih terngiang-ngiang di telinga juruteknik petroleum, George Lipih Ambo, 42, serta tiga rakannya ketika diculik oleh lanun tersebut sehingga dia sudah terbayang saat kematian.

George yang berasal dari Sri Aman, Sarawak berkata, ketika itu dia terpaksa melupakan seketika perihal keluarganya kerana berada dalam ketakutan dan trauma.

"Hari-hari yang berlalu, saya hanya memikirkan soal hidup dan mati sahaja di samping berdoa dapat diselamatkan dengan segera," katanya ketika ditemui di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sini semalam.

Bagaimanapun, atas usaha Biro Aduan Komuniti Pemuda UMNO dengan kerjasama Pejabat Suruhanjaya Tinggi Malaysia di Nigeria, George berjaya dibebaskan kelmarin setelah 20 hari menjadi mangsa culik lanun terbabit dan tiba di KLIA pada pada pukul 2.15 petang semalam.

Kepulangannya disambut isteri, Bibik Suntek, 42, serta tiga anaknya iaitu Natheniel Japang, 18; Bill Easter, 15, dan Aaron Jay, 11.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved