Selasa, 6 Disember 2011

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


230 pelajar Instep tamat latihan

Posted:

230 pelajar Instep tamat latihan

230 pelajar Instep tamat latihan

JUNIWATI (tengah), Wan Azhar Lotfi (kanan) dan Khairul (kiri) bergambar bersama beberapa graduan cemerlang pada majlis Konvokesyen 2011 Instep di Batu Rakit, Kuala Terengganu baru-baru ini.


BERJAYA. Seramai 230 orang pelatih Institut Teknologi Petroleum Petronas (Instep) di Batu Rakit, Kuala Terengganu menerima sijil masing-masing pada majlis konvokesyen institut itu baru-baru ini.

Majlis konvokesyen berkenaan disempurnakan oleh Naib Presiden Pengurusan Sumber Manusia Petronas, Juniwati Rahmat Hussin. Turut hadir ialah Ketua Penyelidikan dan Pembelajaran Petronas, Khairul Azman.

Ketua Pegawai Eksekutif Instep, Wan Azhar Lotfi Wan Yusof dalam ucapannya berkata, para pelajar perlu berbangga dapat menimba ilmu di institut berkenaan yang merupakan salah satu pusat latihan berkaitan sektor gas dan petroleum.

"Selain pelajar tempatan, kita juga bersedia memberi latihan kepakaran dalam sektor gas dan petroleum kepada warga asing dari beberapa negara termasuk Turkmenistan, Myanmar serta Vietnam tidak lama lagi," katanya.

Full content generated by Get Full RSS.

Kelab bola sepak Tok Janggut dapat sumbangan

Posted:

Kelab bola sepak Tok Janggut dapat sumbangan

Kelab bola sepak Tok Janggut dapat sumbangan


AHLI Kelab Bola Sepak Veteran Tok Janggut bergambar bersama Rosidi (berdiri di tengah) selepas penyerahan jaring gol dan bola di padang SK Pohon Tanjong, Tumpat baru-baru ini.


SUMBANG. Kelab Bola Sepak Veteran Tok Janggut, Pasir Pekan, Tumpat mendapat suntikan baharu apabila menerima sumbangan berupa jaring gol dan bola daripada Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Tumpat, Kota Bharu, Kelantan baru-baru ini.

Majlis ringkas penyampaian sumbangan tersebut diadakan di padang Sekolah Kebangsaan (SK) Pohon Tanjong dan disampaikan oleh ketua pergerakannya, Rosidi Mahmud Kamaruddin.

Timbalan presiden kelab itu, Mokhtar Abd. Rahman berkata, sumbangan itu sedikit sebanyak membantu kelabnya dan secara tidak langsung membentuk semangat perpaduan antara komuniti setempat.

"Saya amat berterima kasih kepada Pergerakan Pemuda UMNO bahagian kerana walaupun sumbangan ini tidak seberapa namun ia begitu bermakna bagi kami untuk membina semangat demi kejayaan kelab ini," katanya.

Full content generated by Get Full RSS.

Kanak-kanak kurang bernasib baik dirai

Posted:

Kanak-kanak kurang bernasib baik dirai

Kanak-kanak kurang bernasib baik dirai


BOON POH menyampaikan mainan terpakai kepada kanak kanak kurang bernasib baik sempena pelancaran Krismas Fantasia di Seberang Jaya, Pulau Pinang baru-baru ini.


GEMBIRA. Seramai 60 kanak-kanak kurang bernasib baik dari Rumah Kanak-kanak Shan, Persatuan Kebajikan Shammah dan Rumah Kanak-kanak Sunshine dirai pada majlis pelancaran Krismas Fantasia sempena sambutan Krismas yang akan disambut pada 25 Disember ini.

Majlis itu dianjurkan oleh Pusat Beli-belah Sunway Carnival di Seberang Jaya baru-baru ini.

Selain persembahan nyanyian oleh kakitangan Sunway Carnival, kanak-kanak tersebut turut diberi permainan terpakai yang disumbangkan oleh pengunjung pusat beli-belah itu yang disampaikan oleh Pengerusi Kesihatan dan Kebajikan serta Masyarakat Penyayang negeri, Phee Boon Poh.

Pada akhir program, kanak-kanak berkenaan turut diberi peluang untuk menonton filem animasi Happy Feet 2 bagi memeriahkan majlis.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved