Khamis, 24 November 2011

Kosmo Online - Varia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Varia


iPad 2 untuk dua mahasiswa

Posted:

iPad 2 untuk dua mahasiswa

iPad 2 untuk dua mahasiswa


WEI TZE (kiri) bersama Amril (kanan) menerima hadiah berupa iPad2 selepas menjuarai Pertandingan Liquid Paper Papermate The Correction Challenge.


PAPERMATE, jenama peneraju produk alat tulis dan pembetulan melancarkan Pertandingan Liquid Paper Papermate The Correction Challenge dalam bentuk cabaran permainan atas talian sebagai landasan untuk golongan muda berseronok dengan ejaan sambil melayakkan diri mereka memenangi tablet Apple iPad 2.

Pertandingan yang diadakan di laman Facebook tersebut baru-baru ini, bertujuan mendidik masyarakat terutama generasi muda dalam suasana santai tentang kepentingan mengeja dengan cara yang kreatif dan interaktif.

Pertandingan Liquid Paper Papermate The Correction Challenge diadakan sempena dengan pelancaran rangkaian baru Liquid Paper Dryline Ultra Correction Tape daripada Papermate.

Ia merupakan produk pembetulan unik yang menampilkan pita isian semula untuk memulihara sumber.

Direka berbentuk pen menjadikannya sangat selesa dipegang baik untuk tangan kanan atau kiri. Ia juga didatangkan dengan fungsi penutup tekan di belakang untuk memudahkan pengisian semula dan juga penutup hujung bagi mengelakkan pita bergelung.

Pertandingan The Correction Challenge telah berjaya menarik seramai 10,280 peserta dan dimainkan lebih daripada 40,000 kali.

Setelah beberapa minggu bertarung mengeja, pertandingan The Correction Challenge menemui pemenangnya.

Sern Wei Tze dari Kolej Multimedia (MMU) dan Amril Radzman Amrahi dari Universiti Sains Malaysia (USM) telah menjadi pemenang dengan setiap seorang mendapat iPad 2.

Kin Sum dari Kolej Multimedia (MMU), Vincent Lee Hsueh Wei dari Kolej Taylor's dan Khor Then Kiang dari Kolej Damansara Utama (KDU) pula menerima iPod Touch setiap seorang.

Layari http://www.facebook.com/PaperMateMalaysia untuk mendapatkan maklumat lanjut.

Full content generated by Get Full RSS.

Buah tangan sihat MBG

Posted:

Buah tangan sihat MBG

Buah tangan sihat MBG


ADNAN (dua dari kanan) menyampaikan sumbangan lukisan dan buah-buahan kepada kakitangan PPUKM.


JIKA ketawa dikatakan antara ubat paling mujarab, buah-buahan dan lukisan pula adalah dos tambahan yang diperlukan untuk membantu mempercepatkan pemulihan.

Pepatah itu telah memberi inspirasi kepada MBG Fruitshop mengunjungi Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) bagi menghadiahkan 20 buah lukisan dan bakul buah-buahan kepada semua kanak-kanak di wad pediatrik PPUKM sempena Hari Kanak-Kanak Malaysia baru-baru ini.

Lukisan yang disumbangkan tersebut akan dipaparkan pada dinding hospital dan bilik mainan bagi menceriakan persekitaran dan mempercepatkan pemulihan pesakit kanak-kanak.

Selain lukisan dan sumbangan buah-buahan, sejumlah wang tunai juga telah dikumpulkan menerusi acara melukis MBG yang disalurkan kepada Tabung Kanak-Kanak PPUKM.

"Sumbangan kepada wad kanak-kanak PPUKM adalah sebahagian daripada kempen tanggungjawab sosial korporat (CSR) tahunan kami iaitu Kesihatan adalah Kekayaan. Ia bagi menggalakkan kehidupan yang sihat dalam kalangan rakyat Malaysia.

"Untuk menyokong perayaan Hari Kanak-Kanak, kami memberi tumpuan kepada usaha menggalakkan kesihatan fizikal dan mental kanak-kanak serta interaksi keluarga," kata Pengarah Urusan MBG, Adnan Lee.

Tambahnya, baru-baru ini MBG turut menganjurkan peraduan di laman Facebook untuk menggalakkan orang ramai makan buah-buahan dan menjaga kesihatan keluarga dengan memberi tumpuan kepada kanak-kanak.

"Kebanyakan pemenang adalah kanak-kanak dan mereka telah menggunakan kuasa insan sebagai sudut utama fotonya untuk memperlihatkan keseronokan, tenaga, semangat berpasukan, setiakawan dan keriangan.


INILAH foto yang membawa tuah kepada Ann Ann yang melayakkan dia dipilih sebagai pemenang utama.


"Kesemua elemen ini penting untuk kesihatan mental dan fizikal yang baik," ujarnya.

Bagi menunjukkan betapa hebatnya 'kuasa' kanak-kanak dalam berkarya, dua pemenang utama yang dipilih terdiri daripada kanak-kanak.

Salah seorang pemenang hadiah utama, Tan Ann Ann, 13, memperlihatkan hubungan akrab antara ibu dan anak. Apabila Ann Ann mengambil keputusan untuk menyertai peraduan di laman Facebook, langkah pertama yang diambil adalah memberitahu kawan karibnya iaitu ibunya sendiri, Lee Pei See, 36.

Sebagai seorang guru tuisyen, Pei See membantu mengumpulkan semua pelajar di bawah bimbingannya untuk membolehkan anaknya merakamkan gambar mereka dalam keadaan seronok dan bergurau senda.

"Kami menghabiskan banyak masa yang menyeronokkan bersama, ketawa dan riang gembira sepanjang proses membuat persiapan untuk penggambaran. Hadiah utama ini adalah satu ganjaran kepada kami, tetapi hadiah paling berharga ialah menjadi kawan sejati kepada anak saya," ujarnya.

Hadiah bernilai RM10,000 telah diberikan kepada semua pemenang. Untuk maklumat selanjutnya sila ke www.mbg.com.my.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved