Selasa, 15 November 2011

Kosmo Online - Varia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Varia


BCI rai anak yatim tanda kesyukuran

Posted:

BCI rai anak yatim tanda kesyukuran

BCI rai anak yatim tanda kesyukuran

ANAK-ANAK yatim dari Rumah Bakti Hulu Klang dan Rumah Jalan Laksamana Batu Karang, Selangor menerima sejumlah RM120 setiap seorang.


UKIRAN senyuman tidak putus-putus di bibir setiap kanak-kanak yang hadir pada majlis minum petang anak-anak yatim bersama Biocareer International Sdn. Bhd. (BCI) tatkala menerima paket-paket kecil daripada para pemimpin syarikat berasaskan barangan kecantikan itu.

Anak-anak yatim seramai 30 orang dari Rumah Bakti Hulu Klang, Selangor dan Rumah Jalan Laksamana Batu Karang, Selangor menerima sejumlah RM120 setiap seorang dan ia sudah cukup menggembirakan hati mereka walaupun angka tersebut tidak terlalu besar.

Bagi Pengarah BCI, Kenny Yang Chin Yong, 45, majlis yang pertama kali diadakan itu akan menjadi langkah permulaan dalam setiap acara-acara kebajikan yang dirancang pihaknya pada masa akan datang.

"Perlu ada orang yang menggerakkan dahulu majlis-majlis seperti ini selain ia menjadi tanda kesyukuran terhadap kejayaan yang dikecapi," ujarnya yang ditemui di K Club, Taman Melawati, Hulu Klang, Selangor.

Selain itu, ujar Kenny, dia berharap banyak lagi acara sebegitu bakal diadakan terutama oleh ahli-ahli pengurusan syarikat jualan berasaskan rangkaian yang lain.

Pada tahun hadapan, pihak BCI merancang untuk menganjurkan sebuah majlis amal secara besar-besaran dengan mengumpulkan sekurang-kurang 500 orang anak-anak kurang bernasib baik dari seluruh Malaysia.

Majlis itu bakal mendapat kerjasama badan-badan bukan kerajaan seperti Lion Club dan Rotary Club selain rumah-rumah anak yatim sedia ada.

Tambahnya, acara tersebut bakal bersifat 1Malaysia dengan menjemput anak-anak yatim yang terdiri daripada pelbagai bangsa.

Produk baharu

BCI adalah sebuah syarikat rangkaian yang memberi fokus pada produk-produk kecantikan berasaskan stem sel epal liar dari Switzwerland.

Buat masa sekarang, BCI mempunyai lima jenis produk Stem Science Brightening & Firming Moisturizer, Stem Science Nano Gold Mositurizer, Stem Science Night Cream, Stem Science Nutrifresh Beverage dan Stem Science Nutrifresh Diet Slim.

BCI dijangka akan mengeluarkan sebuah lagi produk baharu pada tahun hadapan tetapi menurut Kenny, ia masih lagi di peringkat kajian untuk mendapatkan maklum balas.


TIGA jutawan BCI, Mahadir (kiri), Zaiton (dua dari kanan) dan Zainun (paling kanan) diapit oleh Kenny (dua dari kiri) dan Raja Ahmad Niza.


"Kami amat mementingkan kualiti untuk setiap produk yang dipasarkan. Setiap produk pasti melalui beberapa proses untuk mengetahui keberkesanannya," terang Kenny kepada Kosmo!

Sebanyak 1,000 buah sampel cadangan produk yang bakal dijual akan diberikan kepada sasaran pengguna untuk dicuba dan maklum balas diambil.

Kata Kenny, produk akan dijual apabila lebih 80 peratus pengguna berkata barang yang dicuba berada dalam kategori baik.

Pada majlis yang sama, tiga orang jutawan BCI, Zaiton Omar,50, Zainun Salleh, 53, dan Mahadir Abd. Hadi, 40, menerima plak penghargaan atas kecemerlangan yang mereka capai.

Dalam tempoh setahun menjalankan perniagaan produk BCI, ketiga-tiga mereka sudah pun bergelar jutawan dan selesa dengan pendapatan yang tetap.

Zainun yang juga ahli perintis BCI memulakan langkah amat perit pada tiga bulan pertama untuk memperkenalkan produk-produk syarikat tersebut kepada umum.

Namun, sehingga kini, dia telah berjaya mengumpul hampir 10,000 orang ahli di bawahnya yang berasal dari Malaysia dan Indonesia.

"Saya berharap pada tahun hadapan, ahli BCI akan terus bertambah 10 kali ganda atau melebihi 100,000," katanya sambil menadah tangan berdoa.

Majlis minum petang itu turut dihadiri oleh ahli-ahli BCI dari serata Malaysia selain Pengerusi BCI, Datuk Raja Ahmad Niza Raja Ismail dan Pegawai Media BCI, Munir Ghazali.

Full content generated by Get Full RSS.

Gajet sebagai sahabat Yuna

Posted:

Gajet sebagai sahabat Yuna

Gajet sebagai sahabat Yuna

Oleh ADLAN JAAFAR


YUNA menunjukkan foto-foto yang menjadi bidikan lensa kameranya semasa berada di New York.


MESKIPUN sibuk dengan proses rakaman lagu untuk album terbaharu, penyanyi yang lahir dari dunia internet, Yuna, 25, tetap tidak pernah lupa dengan hobi mengambil foto yang dicintainya.

Berkesempatan berada di Amerika Syarikat membolehkan dia mengembara ke beberapa bandar utama negara itu seperti San Francisco, Portland dan Seattle untuk melihat kehidupan di sana.

"Dalam beg saya sentiasa ada kamera DSLR untuk merakam saat-saat atau benda-benda menarik di sekeliling saya," kata Yuna ketika ditemui di JW Marriot Kuala Lumpur.

Gambar yang paling gemar dirakamkan lensa kamera Yuna ialah potret terutama wajah-wajah yang memiliki ciri-ciri unik atau berbeza dengan sifat-sifat yang selalu dilihatnya.

Tambah penyanyi yang popular dengan lagu, Dan Sebenarnya itu, dia biasanya akan menemui individu tersebut, memperkenalkan diri sebagai jurugambar dari Malaysia dan memberitahu tujuannya untuk merakam gambar.

"Setakat ini, kebanyakan orang di sana berfikiran terbuka dan membenarkan saya mengambil foto mereka," katanya.

Selain itu, pemandangan dan siar kaki bandar-bandar di sana tidak terlepas daripada bidikan lensa Yuna.

Yuna merupakan artis yang amat dekat dengan gajet dan teknologi tambahan pula dia mula mencipta nama melalui laman YouTube ketika berumur 19 tahun.

Komputer riba

Gajet pertama yang dimilikinya adalah sebuah komputer riba pemberian keluarga ketika dia berumur 12 tahun. Sejak itu, dia menjadi begitu teruja dengan gajet dan ingin memiliki segala-galanya daripada pemain MP3 sehinggalah kamera.

Kini, hanya dua gajet yang akan Yuna bawa ke mana-mana iaitu kamera dan mesin pencetak. Sehingga kini, dia telah pun memiliki tiga buah kamera dan terbaharu adalah daripada jenis Canon EOS.

Foto-foto yang dirakam oleh Yuna akan dikongsi melalui fotoblog milikinya iaitu www.yunamusic.com.


YUNA mencuba pencetak baharu Canon sambil diperhatikan oleh Melvyn (dua dari kiri) semasa majlis pelancaran produk Canon di ibu negara.


Mesin pencetak pula begitu memainkan peranan penting dalam hidup Yuna kerana ketika masih menuntut di Universiti Teknologi Mara, gajet itu benar-benar membantunya.

"Mesin pencetak saya ketika itu adalah Canon Pixma dan dengan gajet itulah saya mencetak semua kertas tugasan ketika belajar dahulu," imbasnya lagi.

17 mesin pencetak

Yuna atau nama sebenarnya Yunalis Zarai ditemui ketika majlis pelancaran 17 buah mesin pencetak baharu Canon di Hotel JW Marriott Kuala Lumpur.

Dalam majlis tersebut, Presiden Canon Marketing (Malaysia) Sdn. Bhd., Melvyn Ho berkata, mengikut laporan IDC terkini untuk separuh pertama 2011 menunjukkan Canon menjadi pendahulu dalam pasaran mesin pencetak.

"Canon menguasai pasaran sebanyak 57 peratus bagi pencetak inkjet pelbagai fungsi, 60.6 peratus pencetak inkjet fungsi tunggal dan 45 peratus pencetak laser," terang Mevlyn.

Kesemua mesin pencetak yang diperkenalkan pada hari itu dibahagi kepada empat kategori mengikut skala penggunaan iaitu pejabat kecil pejabat rumah (soho), pejabat, rumah dan untuk golongan profesional.

Mesin pencetak keluaran Canon mempunyai beberapa ciri khas terkini yang membolehkan pengguna mengurangkan kehilangan tenaga ketika mencetak selain mudah digunakan, cepat dan bersifat ekonomik.

Selain itu, salah satu model yang dilancarkan, imageCLASS MF8380Cdw dilengkapi dengan kata laluan keselamatan untuk mencetak.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved