Selasa, 15 November 2011

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Sukan SEA: Bryan lakukan terjunan emas

Posted:

Sukan SEA: Bryan lakukan terjunan emas

Sukan SEA: Bryan lakukan terjunan emas

15/11/2011 10:23pm

PALEMBANG – Penerjun negara, Bryan Nickson Lomas berjaya menuai pingat emas kedua beliau di temasya Sukan SEA ke-26 Indonesia di sini selepas mengumpul markah tertinggi dalam pencapaian peribadinya.

Pada acara 10m platform individu lelaki, Bryan, 21, mengumpul 500.80 mata, suatu jumlah tertinggi yang belum pernah dicapai olehnya dalam mana-mana kejohanan sebelum ini.

"Untuk pertama kali saya dapat markah mencecah 500 dan ia adalah sesuatu yang bagus. Ia sememangnya sasaran saya untuk capai jumlah markah yang seperti itu.

"Kalau boleh saya mahu capai lebih lagi. Mungkin saya akan ke China lagi selepas ini untuk persediaan Piala Dunia tahun depan," katanya ketika ditemui wartawan Malaysia di sini.

Sementara itu, rakan senegara, Ooi Tze Liang meraih pingat perak dengan mengumpul 445.25 mata, manakala gangsa menjadi milik penerjun Indonesia, Muhammad Nasrullah dengan 420.85 mata. – Bernama

Full content generated by Get Full RSS.

Samun, bunuh: Lelaki ditahan bantu siasatan

Posted:

Samun, bunuh: Lelaki ditahan bantu siasatan

Samun, bunuh: Lelaki ditahan bantu siasatan

15/11/2011 9:29pm

MELAKA – Seorang lelaki yang dibebaskan daripada tahanan polis Jun lepas kerana kesalahan samun, ditahan semula semalam bagi membantu siasatan dua kes samun dan bunuh seorang warga emas di Alor Gajah, 9 November lepas.

Lelaki berusia 32 tahun yang berasal dari Gemas, Negeri Sembilan itu ditahan di Tangkak, Johor pada pukul 5.30 petang, kata Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Melaka, Supt R. Gunarajan.

"Polis berjaya menjejaki suspek di lokasi itu ketika dia sedang menaiki motosikal. Polis memintas motosikal suspek sehingga dia jatuh," katanya pada sidang media di sini hari ini.

Dalam kejadian Rabu lepas, Tey Ah Keh, 64, mati apabila ditikam di kedai runcit miliknya di Kampung Parit Melana dalam kejadian samum pada pukul 1.45 petang.

Setengah jam selepas itu, lelaki terbabit disyaki menyamun sebuah kedai telefon bimbit di Taman Kasawari, Gangsa kira-kira 10 kilometer dari lokasi pertama menyebabkan peniaga kedai itu Alvin Cham Boon Chuan, 32, cedera akibat ditikam di kiri dan kanan perutnya.

Gunarajan berkata, polis turut menemui dadah dalam poket lelaki itu dan siasatan awal mendapati lelaki itu disyaki terlibat dalam 36 kes pecah rumah dan samun di sekitar Melaka, Negeri Sembilan, Johor dan Selangor. – Bernama

Full content generated by Get Full RSS.

Pertandingan BN Youth Music dilancarkan

Posted:

Pertandingan BN Youth Music dilancarkan

Pertandingan BN Youth Music dilancarkan

15/11/2011 9:27pm

KUALA LUMPUR – Pertandingan BN Youth Music 2011, yang julung kali diadakan Pergerakan Pemuda Barisan Nasional (BN), dilancarkan hari ini dengan hanya memerlukan peserta memuat naik video persembahan mereka untuk dinilai juri profesional.

Ketua pergerakan itu, Khairy Jamaluddin berkata, peserta boleh mula memuat naik video dengan durasi selama enam minit di laman web www.bnyouthmusic.com sebelum tempoh penyertaan tamat, akhir tahun ini.

Beliau berkata, 30 peserta terbaik akan dipilih untuk membuat persembahan secara langsung dalam pusingan separuh akhir dan 12 terbaik akan dipilih untuk ke pusingan akhir pada Januari depan.

Khairy berkata, pertandingan itu adalah bagi memberi peluang kepada generasi muda yang mempunyai bakat nyanyian dan tarian untuk menonjolkan bakat mereka menerusi kaedah muat naik yang kini semakin digemari generasi itu.

"Kaedah mencari bakat ini adalah relevan dan Pergerakan Pemuda BN sentiasa memikirkan platform terbaik bagi generasi muda mempamerkan bakat mereka," katanya kepada pemberita selepas melancarkan pertandingan itu di sini.

Khairy berkata, juara bagi kategori solo, vokal berkumpulan dan band akan diberi peluang untuk membuat rakaman dengan Syarikat Universal Music Malaysia, selain akan membawa pulang hadiah wang tunai dari RM20,000 hingga RM10,000 dan trofi. – Bernama

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved