Selasa, 11 Oktober 2011

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Ejen hartanah diberi 2 peluru

Posted:

Ejen hartanah diberi 2 peluru

Ejen hartanah diberi 2 peluru

11/10/2011 9:11pm

KUALA LUMPUR — Polis menemui dua butir peluru jenis 9mm yang diletakkan di dalam peti surat rumah seorang ejen hartanah di Jalan P.Ramlee, Setapak di sini hari ini.

Ketua Polis Daerah Sentul, ACP Zakaria Pagan berkata peluru itu ditemui hasil aduan ejen hartanah berumur 62 tahun itu, yang menghubungi polis sebaik menerima panggilan daripada seorang lelaki tidak dikenali kira-kira 7.30 pagi.

"Pemanggil itu memberitahu ejen hartanah itu bahawa terdapat dua butir peluru diletakkan di dalam peti suratnya," katanya dalam khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada Bernama di sini, malam ini.

Zakaria berkata, polis bersama Unit Forensik pergi ke rumah lelaki itu dan mendapati dua butir peluru berkenaan yang diletakkan di dalam sampul berwarna coklat.

"Polis mengklasifikasikan kes itu mengikut Seksyen 507 Kanun Keseksaan iaitu kesalahan menakutkan secara jenayah. Kita juga sedang mengkaji motif kejadian," katanya.

Beliau berkata, ejen hartanah itu tinggal di rumah berkenaan sejak 23 tahun lepas. — Bernama

Full content generated by Get Full RSS.

Warga Nepal rentung

Posted:

Warga Nepal rentung

Warga Nepal rentung

11/10/2011 7:10pm

SHAH ALAM - Seorang warga Nepal maut manakala empat lagi rakan serumah yang merupakan rakan senegaranya cedera dalam satu kebakaran di sebuah flat di Jalan Tupai, Seksyen 20, di sini pagi tadi.

Kelima-lima mereka yang bekerja di sebuah kilang elektronik berhampiran, sedang tidur selepas pulang daripada bekerja syif malam apabila kebakaran itu bermula pada 11 pagi, kata Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Seksyen 15, Mohd Hisham Sidek.

Beliau berkata, mangsa Chakra Bahadur Bolum, 21.

"Kebakaran itu dipercayai bermula di ruang tamu rumah yang terletak di tingkat bawah Blok 14, dan puncanya masih lagi disiasat," katanya kepada pemberita di tempat kejadian. - Bernama

Full content generated by Get Full RSS.

4 mengaku tidak bersalah pecah kedai

Posted:

4 mengaku tidak bersalah pecah kedai

4 mengaku tidak bersalah pecah kedai

11/10/2011 6:41pm

SETIU - Empat lelaki mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini hari ini atas tuduhan pecah masuk ke dalam kedai emas dan mencuri barangan kemas di Taman Jertih, Jertih, Besut pada 31 Ogos lepas.

Mereka dituduh bersama seorang lagi yang masih bebas melakukan perbuatan itu kira-kira 3.45 pagi hingga 7.50 pagi di Rumah Kedai Emas Din Mahmood, Lot 333 Tingkat Bawah, Taman Jertih, Jertih Besut.

Cheng Hing Fei, dari Bentong Pahang; Lim Shing, 49, dari Taman Balakong Seri Kembangan, Selangor; Leong Weng Sang, 52, dari Puchong Selangor; dan Koh Kok Hin 44, dari Sentul, Kuala Lumpur dituduh melakukan jenayah tersebut terhadap kedai dan barang kemas yang dimiliki Hishammuddin Mat, 31.

Mereka dituduh mengikut Seksyen 457 Kanun Keseksaan dibaca bersama Seksyen 34 kanun sama yang jika sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman penjara lima tahun serta denda dan jika kesalahan itu kesalahan mencuri boleh dihukum penjara sehingga 14 tahun.

Pertuduhan dibacakan di hadapan Majistret Nor Shuzianna Shakila Raja Mamat.

Pendakwaan dilakukan oleh Timbalan Pendakwa Raya Noraslinawati Mohd Arshad.

Mahkamah kemudian menetapkan 10 November ini sebagai tarikh sebutan semula kes dan menawarkan jaminan RM7,000 dengan seorang penjamin bagi setiap tertuduh. - Bernama

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved