Rabu, 3 Ogos 2011

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Taktik kreatif seludup dadah

Posted:

Taktik kreatif seludup dadah

Taktik kreatif seludup dadah

Oleh MEGAT RAMLI MEGAT RAOF
megat@kosmo.com.my


Datuk Tun Hisan (kiri) melihat ukiran kepala harimau yang di perbuat daripada dadah syabu yang di rampas di KLIA Selasa lalu. Juga ditunjukkan kepada wartawan ialah sebahagian ikan kering yang disumbat dadah yang dirampas di KLIA.


SHAH ALAM - Seimbas pandang, ia memang barang cenderamata berbentuk kepala harimau yang halus buatannya.

Namun tidak disangka, selepas diperiksa berkali-kali, replika kepala harimau belang itu rupa-rupanya diperbuat menggunakan 8.4 kilogram (kg) dadah jenis syabu.

Hampir 100 peratus replika cenderamata itu diperbuat dengan syabu yang menggunakan acuan berbentuk kepala harimau sebelum ia diwarnakan.

Demikian rahsia cenderamata yang dibawa seorang warga Iran berusia 26 tahun yang ditahan pada pukul 11 pagi di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di Sepang kelmarin.

Sebelum ditahan lelaki itu yang masuk sebagai pelancong berlepas dari Doha, Qatar.

Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah berkata, replika kepala harimau itu dibawa oleh suspek dengan memasukkannya ke dalam sebuah kotak.

"Apabila tiba di balai ketibaan, polis curiga melihat replika berbentuk kepala harimau di dalam kotak tersebut yang kononnya mahu dijadikan sebagai hadiah.

"Setelah diteliti beberapa kali, replika kepala harimau tersebut kemudian didapati bukan sekadar replika sebaliknya ia diperbuat daripada syabu bagi mengaburi pihak berkuasa," kata beliau pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Kontinjen Polis Selangor di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Atlet menembak kahwin lari

Posted:

Atlet menembak kahwin lari

Atlet menembak kahwin lari

Oleh ROSLI HASSAN
rosli.hassan@kosmo.com.my



MELAKA - Seorang bapa merayu anaknya, seorang atlet menembak pelapis kebangsaan yang menghilangkan diri setelah kahwin lari tahun lalu supaya kembali ke pangkuan keluarga.

Azlan Maidin, 53, juga merayu anaknya, Nabila Ashazra, 20, (gambar) supaya meneruskan kembali latihan menembak di Majlis Sukan Negara di Kuala Lumpur demi masa depan.

Nabila adalah pemenang pingat emas acara Air Pistol di Kejohanan Menembak Asia Tenggara di Bangkok tahun lalu.

Dia bagaimanapun menghilangkan diri setelah dipercayai berkahwin dengan seorang lelaki berusia 44 tahun di Wilayah Pattani, Thailand pada 12 November tahun lalu.

Lebih menyedihkan keluarga atlet tersebut ialah lelaki berkenaan yang sudah mempunyai empat anak mengambil Nabila sebagai isteri ketiga.

Azlan menjelaskan, dia mula menyedari kehilangan Nabila setelah mendapat panggilan telefon daripada seorang wanita yang mendakwa sebagai isteri pertama lelaki tersebut pada 25 Julai lalu.

Menurutnya, dalam perbualan singkat itu, wanita tersebut mendakwa anak perempuannya itu kini berada di Kampung Kor, Lorong Kubur, Kota Bharu, Kelantan.

"Saya sangat risau kerana dia dikatakan berkahwin dengan seorang lelaki berusia 44 tahun dan sudah pun mempunyai dua isteri serta empat anak," katanya kepada pemberita di Pusat Perkhidmatan Barisan Nasional (Pembela BN) Negeri Melaka, Ayer Keroh di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Najib dibenarkan keluar hospital

Posted:

Najib dibenarkan keluar hospital

Najib dibenarkan keluar hospital


NAJIB melambaikan tangan sejurus keluar dari Wad Diraja selepas menjalani pembedahan arthoscopic pada lutut kiri di Hospital Kuala Lumpur, Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Datuk Seri Najib Tun Razak dibenarkan pulang daripada Hospital Kuala Lumpur (HKL) semalam selepas menjalani pembedahan lutut kirinya yang cedera akibat bersukan.

Perdana Menteri diiringi isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor meninggalkan pekarangan hospital pada pukul 12.30 tengah hari.

Najib yang kelihatan sihat dan santai dengan kemeja lengan pendek berwarna hijau cair, sempat melambai tangan kepada beberapa jurufoto dan jurukamera yang menantinya di pekarangan Wad Diraja HKL.

Beliau menjalani pembedahan lutut kirinya melalui pembedahan arthoscopic pada Isnin lepas.

Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr. Hasan Abdul Rahman dalam satu kenyataan berkata, para doktor pakar yang melakukan pembedahan itu berpuas hati dengan hasil pembedahan serta perkembangan pemulihan Perdana Menteri yang telah mula berjalan sejak kelmarin.

"Perdana Menteri yang pulang ke rumah tengah tari tadi (semalam) untuk berehat, akan terus menyambung sesi pemulihan untuk beberapa hari lagi," katanya.

Najib dijangka memulakan tugas pada minggu hadapan.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved