Ahad, 17 Julai 2011

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Norman, Memey nikah 24 Sept.

Posted:

Norman, Memey nikah 24 Sept.

Norman, Memey nikah 24 Sept.

Oleh YUSMAN AWANG
yusman.awang@kosmo.com.my


NORMAN dan Memey disahkan akan bernikah pada 24 September ini.


KUALA LUMPUR - Setelah hampir setahun bertunang, pasangan pelakon, Norman Hakim, 35, dan Memey Suhaiza Suhaimi, 23, akhirnya disahkan akan melangsungkan perkahwinan mereka pada 24 September ini.

Menurut satu sumber, Kosmo! difahamkan majlis akad nikah Norman dan Memey akan diadakan di Felda Tenggaroh Selatan 1, Kota Tinggi, Johor.

"Upacara akad nikah Norman dan Memey akan berlangsung di kediaman Memey di Johor," ujar sumber tersebut.

Tambah sumber itu lagi, Memey dan keluarganya akan berangkat ke Bandung, Indonesia pada hari ini untuk membeli barangan persiapan untuk majlis perkahwinan tersebut.

Norman dan Memey sebelum ini pernah merancang untuk mendirikan rumah tangga pada 24 Julai tahun lepas namun, ia terpaksa ditangguhkan ekoran kesibukan dan komitmen mereka terhadap kerjaya masing-masing.

Pasangan itu mengikat tali pertunangan pada 13 September tahun lalu.

Sementara itu, pengurus publisiti terkenal, Bill Bora turut mengesahkan pasangan tersebut akan melangsungkan pada September nanti kerana beliau dilantik sebagai perancang perkahwinan pasangan tersebut.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Bersih: 500 pelajar hadapi tindakan

Posted:

Bersih: 500 pelajar hadapi tindakan

Bersih: 500 pelajar hadapi tindakan

Oleh NASRI JAMALUDIN dan SUHANA MD. YUSOP
berita@kosmo.com.my


KIRA-KIRA 500 pelajar institusi pengajian tinggi tempatan terlibat dalam perhimpunan haram Bersih di Kuala Lumpur baru-baru ini.


KAJANG - Seramai 500 pelajar institusi pengajian tinggi (IPT) yang dikenal pasti menyertai perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) pada 9 Julai lalu bakal berdepan tindakan tegas daripada pentadbiran universiti masing-masing.

Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, bentuk tindakan sama ada ringan mahupun berat bergantung mengikut keputusan pihak universiti terbabit berdasarkan bentuk kesalahan yang dilakukan.

Menurutnya, hukuman itu bukan ditentukan oleh kementerian namun Kosmo! difahamkan hukuman membuang dan menggantung pelajar boleh dilakukan oleh pengurusan sesebuah IPT di negara ini.

"Terpulang kepada pihak universiti, tindakan ke atas pelajar ikut mereka. bukan kementerian tentukan," katanya ketika ditemui selepas merasmikan Program Latihan 1Malaysia bersama Komuniti 1Hulu Langat di Kolej Komuniti Hulu Langat di sini semalam.

Menurut Mohamed Khaled, pihaknya telah menerima kira-kira 500 nama daripada pihak polis dan kini sedang menyiasat sama ada nama tersebut merupakan pelajar universiti atau sebaliknya.

"Kita belum tahu 500 nama itu pelajar universiti dan universiti mana. Ia sedang diperiksa kerana jika dilihat dari sudut umur bagi nama-nama tersebut, mereka tergolong dalam kategori pelajar.

"Setelah kita tahu institusi pengajian mereka, nama pelajar itu akan diserahkan kepada pihak universiti untuk tindakan selanjutnya," jelasnya.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Budak sekolah jadi penyamun

Posted:

Budak sekolah jadi penyamun

Budak sekolah jadi penyamun

Oleh ATIKAH DALI
atikah.mohddali@kosmo.com.my


ABDUL RASYID menunjukkan pedang samurai dan beberapa barang berharga lain yang dirampas daripada empat remaja pada sidang akhbar di Kajang semalam.


KAJANG - Keriangan seorang orang kenamaan (VIP) ketika menonton perlawanan persahabatan di antara Malaysia dan kelab gergasi England, Liverpool terbantut sebaik dimaklumkan rumahnya dimasuki empat pencuri bersenjatakan pedang samurai yang melarikan pelbagai barangan berharga bernilai RM50,000 kelmarin.

Kejadian pukul 7.30 malam itu berlaku ketika mangsa sedang menonton perlawanan di Stadium Nasional, Bukit Jalil.

Difahamkan, suspek yang merupakan pelajar kolej, penganggur dan dua pelajar sekolah telah memecah masuk rumah VIP tersebut di Bandar Tun Hussein Onn di sini sebelum mengikat tangan pembantu rumah mangsa dengan tuala.

Polis percaya suspek mengenali mangsa berdasarkan cara mereka memecah masuk ke rumah teres dua tingkat tersebut yang seolah-olah mengetahui selok-belok di dalam premis tersebut.

Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten komisioner Abdul Rasyid Abdul Wahab berkata, siasatan awal pihaknya mendapati, empat suspek itu dapat masuk ke rumah mangsa selepas melonggarkan skru pada tombol pintu tepi rumah dengan menggunakan sepana dan pemutar skru.

Katanya, sebaik masuk, suspek telah mengacukan sebilah pedang samurai ke arah pembantu rumah mangsa yang merupakan warga Indonesia sebelum mengikat tangannya dengan tuala.

"Suspek yang seolah-olah telah mengetahui keadaan rumah mangsa, kemudian telah menggeledah bilik dan melarikan jam tangan, dua buah komputer riba, wang RM150, telefon bimbit dan barangan kemas milik VIP tersebut dengan jumlah keseluruhan RM50,000.

"Mereka hanya mengambil masa setengah jam sahaja sebelum melarikan diri dengan menunggang dua buah motosikal yang diletakkan di luar kawasan rumah," katanya pada sidang akhbar di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved