Jumaat, 8 Julai 2011

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Kawalan elak ancaman pengacau

Posted:

Kawalan elak ancaman pengacau

Kawalan elak ancaman pengacau


ANGGOTA polis dan Pasukan Simpanan Persekutuan berkawal dan menutup jalan di hadapan Dataran Merdeka semalam.


KUALA LUMPUR - Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar (gambar kecil) berkata, polis terpaksa mengambil langkah mengetatkan kawalan di ibu kota mulai semalam menjelang perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) bagi memastikan keselamatan orang ramai dan ketenteraman awam terus dikekalkan.

"Sekatan-sekatan jalan di tempat-tempat tertentu terpaksa diadakan untuk mengelakkan kumpulan-kumpulan pengacau memasuki bandar raya," kata beliau di sini semalam.

Menurut beliau, tindakan itu juga ekoran penemuan senjata sebelum ini yang meningkatkan kebimbangan bahawa ada pihak yang berniat menimbulkan huru-hara.

"Maklumat juga menunjukkan mereka merancang untuk berdemonstrasi dan berarak di beberapa lokasi di dalam bandar raya ini," kata beliau.

Ismail mendedahkan kumpulan-kumpulan itu turut merancang menggunakan masjid-masjid di sekitar bandar raya untuk berhimpun.

"Mereka telah bergerak masuk ke Kuala Lumpur secara persendirian dan kumpulan kecil untuk mengelak dikesan dan ditahan polis," katanya.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Melayu jangan bermusuhan

Posted:

Melayu jangan bermusuhan

Melayu jangan bermusuhan


SULTAN SHARAFUDDIN bersalaman dengan orang ramai selepas merasmikan Masjid As-Salam, Hulu Selangor semalam.


HULU SELANGOR - Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah semalam bertitah bahawa baginda akan mengambil tindakan tegas terhadap mana-mana pihak yang cuba mencetuskan api permusuhan dan perbalahan antara kaum dan masyarakat di Selangor.

Baginda bertitah, sebagai ketua negeri Selangor, baginda tidak akan membiarkan adanya anasir yang akan merosakkan bangsa dan agama.

"Di sini, beta ingin menyeru kepada rakyat Melayu di negeri Selangor ini supaya hendaklah bersatu-padu dan janganlah berbalah-balahan antara satu sama lain disebabkan oleh ideologi politik yang berlainan.

"Kita orang Melayu bersatu dengan satu agama iaitu agama Islam," titah baginda ketika merasmikan Masjid As-Salam, Bukit Sentosa di sini.

Sultan Selangor bertitah, baginda akan berasa sedih jika rakyat Melayu di negeri Selangor berpecah-belah disebabkan pendapat politik yang berlainan.

Baginda turut mengingatkan orang Melayu supaya tidak terlalu mengikut emosi dan cepat terpengaruh dengan hasutan-hasutan yang tidak memberi keuntungan serta manfaat kepada diri sendiri, masyarakat, bangsa dan agama.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

PM lancar projek MRT-SBK

Posted:

PM lancar projek MRT-SBK

PM lancar projek MRT-SBK


NAJIB melihat pelan laluan tren yang menghubungkan Sungai Buloh dan Kajang pada majlis pelancaran MRT di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Projek prasarana terbesar, My Rapid Transit (MRT) bagi laluan Sungai Buloh-Kajang (SBK) bermula semalam dengan jangkaan kapasiti yang bakal memberi nikmat kepada lebih 400,000 pengguna sehari apabila siap pada 2016.

Projek membabitkan laluan sepanjang 51 kilometer dari Sungai Buloh ke Kajang itu dilancarkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak semalam.

Najib pada majlis perasmian itu menyangkal dakwaan sesetengah pihak bahawa projek itu dilancarkan secara melulu.

Sebaliknya, beliau memberi jaminan bahawa pertimbangan yang amat teliti telah dibuat dengan kajian pertama dimulakan sejak 1998 dan diteruskan antara 2006 dan 2010.

"Projek ini sebenarnya bukanlah sesuatu yang baharu walaupun dibawa ke pengetahuan umum kebelakangan ini apabila memerlukan maklum balas dan pandangan rakyat," katanya ketika berucap pada majlis pelancaran itu di sini semalam.

Serentak dengan pelancaran itu, kerja-kerja pembersihan tanah bagi projek itu juga bermula dan dijangka siap pada 2016.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved