Sabtu, 12 Oktober 2013

Kosmo Online - Hiburan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Hiburan


Aeril, Wawa menipu kerana darurat

Posted:

Aeril, Wawa menipu kerana darurat

Aeril, Wawa menipu kerana darurat

SUASANA seawal pukul 4 petang seperti yang dijanjikan pihak pengurusan Aeril Zafrel di Restoran Western 114, Neo Damansara, Petaling Jaya, Selangor semalam tegang!

Lebih 30 orang petugas media yang sudah siap sedia berkumpul semakin hilang sabar apabila lebih sejam menunggu ketibaan pasangan sensasi Aeril Zafrel dan Wawa Zainal yang akhirnya membuat kemunculan pertama kali bersama-sama tepat pukul 5.10 petang.

Baik Aeril mahupun Wawa, kedua-duanya nampak tenang sehingga soalan bertubi-tubi diajukan untuk menjelaskan spekulasi yang timbul berhubung status pernikahan mereka sebelum ini.

Aeril atau nama sebenarnya Suhairil Sunari, 25, menafikan dakwaan media sebelum ini yang mendakwa dia telah berkahwin dengan pelakon Wawa Zainal atau nama sebenarnya Nur Hawa Zainal Abidin, 21.

Wawa kepada Kosmo! sebelum ini turut menafikan dakwaan tersebut dan menyifatkan dia telah berkahwin dan melahirkan seorang bayi lelaki tidak tepat.

Semalam, tanpa segan-silu Aeril dan Wawa membuka mulut mengesahkan dakwaan mereka telah bernikah. Kata Aeril penafian yang dibuat sebelum ini tidak berniat untuk memutar belitkan cerita atau menipu peminat sebaliknya kerana 'darurat'.

Ikuti temu bual bersama Kosmo!.

Kosmo!: Benarkah Aeril dan Wawa telah bernikah?

AERIL (A): Ya, kami telah bernikah dua kali. Pertama pada 25 Februari 2012 dan kali kedua pada 4 Februari 2013. Hasil pernikahan ini kami dikurniakan seorang anak lelaki bernama Ahmad Fakhruddin Attar yang dilahirkan pada 24 Ogos 2013.

WAWA (W): Saya minta maaf sebab merahsiakan pernikahan kami, ini bukan penipuan tapi penafian.


AERIL dan Wawa diasak oleh pihak media dengan pelbagai persoalan tentang tindakan mereka menyembunyikan fakta tentang perkahwinan yang telah lama berlaku.


Kenapa perlu bernikah dua kali?

A: Kali pertama bernikah untuk menghalalkan hubungan, tapi merahsiakan perkara ini kerana menghormati permintaan Wawa kerana masih terikat dengan kontrak bersama sebuah syarikat pengurusan. Kami bernikah kerana Allah. Kali kedua bernikah mengikut proses dan prosedur undang-undang Malaysia kerana Wawa telah hamil dan kami perlu mendapatkan dokumen sah untuk mem'bin'kan anak saya kelak atas nama saya.

Bermakna pernikahan pertama kalian tidak sah?

Pernikahan kali pertama sah di sisi syariah kerana menepati rukun nikah iaitu perlukan pasangan lelaki dan perempuan, wali, saksi dan ijab kabul, tapi tidak sah di sisi undang-undang Malaysia. Perkahwinan pertama berlangsung di kediaman pengurus saya, Shariman Wahab di Taman Datuk Harun, Petaling Jaya, Selangor dan tidak didaftarkan. Kami mempunyai bukti bahawa pernikahan ini sah.

Bagaimanakah prosedur nikah kali pertama dan kedua?

Kali pertama bernikah mengikut rukun nikah dan mencukupi syarak. Kali kedua bernikah di Masjid Jumhuriyah, Taman Datuk Harun, Petaling Jaya, Selangor dan dinikahkan oleh imam masjid itu.

Kenapa perlu menafikan pernikahan anda sebelum ini dan mengambil masa yang lama untuk memberitahu kepada orang ramai?

Kami sudah merancang untuk membuat sidang akhbar selepas bernikah kali pertama, tapi apabila perkara ini telah bocor kepada pihak umum, kami terpaksa mengadakan sidang media sebegini untuk memberitahu kedudukan sebenar. Sebelum ini kami menafikan kerana saya menghormati permintaan Wawa yang masih terikat dengan kontrak yang menghalang artis daripada bercinta. Dia takut dimarahi oleh bosnya, (David Teo) kerana itu saya mengambil keputusan untuk berahsia. Saya anggap diri berada di medan perang dan sekarang tengah darurat, muslihat dihalalkan untuk mengaburi musuh.


AERIL dan Wawa dikawal ketat sewaktu hadir ke sidang akhbar mengenai pengesahan status perkahwinan mereka di Petaling Jaya, Selangor.


Apakah impak yang paling teruk Aeril terima akibat spekulasi ini?

Saya tidak kisah dihina, tapi disebabkan orang membuat pendedahan identiti anak saya tanpa pengetahuan saya, saya tertanya-tanya apa motif mereka sebenarnya? Apa yang terjadi pada saya ada hikmahnya. Saya minta maaf kerana merahsiakan perkara tertentu.

Bilakah sepatutnya anda merancang untuk memaklumkan pernikahan kalian?

W: Selepas tamat kontrak saya pada tahun 2015 dan ketika itu anak saya pun sudah besar. Saya tidak kisah sorok anak saya demi kontrak.

Sibuk sangatkah sampai lambat benar untuk memaklumkan perkara ini?

A: Saya memang sibuk dan sedang mendalami ilmu agama selain memulihkan diri daripada sakit.

W: Bos melarang saya bercinta dan dia menasihatkan saya supaya fokus terhadap karier kerana saya masih lagi muda. Itu sebabnya saya merahsiakan pernikahan ini.

Adakah cerita Wawa terkena penyakit misteri dan pulang ke Sabah untuk berubat semata-mata untuk menutup kisah bahawa anda sedang mengandung?

W: Saya memang terkena penyakit misteri dan penyakit sama turut menyerang kelima-lima orang kakak dan adik saya yang lain. Derita dan sakit saya hanya Allah dan keluarga saya yang tahu. Alhamdulillah saya sudah pulih sepenuhnya dan Insya-Allah saya akan kembali bekerja seperti biasa selepas ini. Allah lebih mengetahui perkara yang berlaku.

Wawa menafikan kerana diancam pihak pengurusan dan takutkan tindakan yang bakal dikenakan terhadap anda? Bagaimanakah sifat ancaman itu sehingga menyebabkan Wawa membuat penafian sekian lama?

W: Sepanjang mengenali Aeril saya pernah maklumkan kepada bos saya tapi dia menghalang saya daripada meneruskan hubungan itu. Dia tidak suka saya menjalinkan hubungan dengan Aeril, jadi saya hormati keputusan itu. Sedangkan bercinta pun dihalang, inikan pula berkahwin. Atas sebab itu juga saya mengambil keputusan untuk merahsiakan perkahwinan saya. Saya pernah dikuarantin selama sebulan di Ijok, Selangor ketika penggambaran filem Sumpahan Kum Kum dan sepatutnya saya berlakon empat babak saja. Saya diharamkan untuk berhubung dengan Aeril sepanjang tempoh itu.


AERIL bertegas dia mendahulukan undang-undang Allah berbanding undang-undang manusia yang menyebabkan mereka terus menafikan fakta tentang perkahwinan mereka.


Adakah anda terfikir untuk keluar daripada syarikat pengurusan itu?

Tidak tahu lagi. Sebenarnya pengurusan saya telah sedia maklum akan berita pernikahan kami dan saya sudah ada anak. Malah bos saya telah mengucapkan tahniah menerusi laman sosial rasmi syarikat seminggu sebelum berita ini tersebar dan menjadi kecoh. Saya tidak tahu tindakan lanjut daripada pihaknya. Sampai sekarang dia tidak menghubungi saya, tapi melalui beberapa rancangan televisyen dia ada mengeluarkan kenyataan pura-pura terkejut.

Pandangan Wawa apabila berkahwin dalam usia muda dan adakah anda masih menetap di kediaman yang pihak pengurusan sediakan?

Saya tak mahu mendekati zina. Daripada melakukan dosa lebih baik saya bernikah dan mendapat pahala. Sekarang saya menetap bersama Aeril di rumahnya.

Bagaimanakah kehidupan bergelar seorang ibu sekarang?

Pada mulanya saya fikir akan kembali bekerja selepas bersalin, tapi apabila setiap kali memandang wajah anak saya hati jadi hiba dan tidak sanggup meninggalkannya. Tapi buat masa sekarang saya akan berehat dulu sehingga anak saya berusia tiga bulan.

Wawa kini sudah berhijab?

Saya masih belajar untuk berhijab tapi ini bukan imej kekal saya. Doa-doakan agar kekal. Saya mula berhijab perlahan-lahan sejak selepas saya berkahwin.

Fauzi niat tolong Noni, malu didakwa skandal

Posted:

Fauzi niat tolong Noni, malu didakwa skandal

Fauzi niat tolong Noni, malu didakwa skandal

Oleh FATEN SAPHILLA MOHAMED ISA

FAUZI NAWAWI sudah tidak mahu lagi dikaitkan dengan kontroversi mempunyai skandal bersama perempuan lain.


HAMPIR tiga tahun 'bersih' daripada sebarang gosip mempunyai hubungan sulit dengan wanita, pelakon sensasi Fauzi Nawawi, 40, sekali lagi dikaitkan mempunyai hubungan sulit. Kali ini, pelakon itu dikaitkan dengan bekas pelajar Akademi Fantasia musim kelima, Nonny Nadirah Zainuddin atau Noni.

Fauzi dikatakan menjalinkan hubungan sulit dengan Noni selepas pelakon dan penyanyi berusia 28 tahun itu berlakon dan bekerja di bawah syarikat milik Fauzi dan isterinya, Lisdawati iaitu Perfect Illusion Corporation Sdn. Bhd.

Sebelum ini, Fauzi sering kali dikaitkan mempunyai hubungan sulit dengan ramai wanita.

Jika Noni sudah menafikan hubungan tersebut, bagaimana pula dengan Fauzi?

Ikuti luahan Fauzi ketika ditemui pada sesi penggambaran drama Dia Suamiku siaran Astro Prima (saluran 105) di Bukit Jelutong, Shah Alam.

KOSMO!: Anda sekali lagi dikaitkan mempunyai hubungan sulit dengan wanita lain. Kali ini dengan Noni pula. Sila komen?

FAUZI: Saya terkejut bila orang sekali lagi mengaitkan saya dengan wanita. Setelah hampir tiga tahun tanpa sebarang cerita panas dengan wanita, tiba-tiba saya dikaitkan mempunyai hubungan sulit dengan Noni. Ini semua salah faham. Saya dengan dia sekadar rakan sekerja, tidak lebih daripada itu. Kami tidak pernah ada hubungan peribadi.

Bagaimanakah boleh timbul salah faham itu?

Noni banyak bekerjasama dengan saya. Dia juga sudah membintangi dua drama di bawah arahan saya iaitu Aiman Tempe dan Kiambang. Kami juga sama-sama terlibat dalam jentera pilihan raya malah, Noni sendiri merupakan model kepada produk Aqua Therapy milik syarikat saya dan isteri, Lisdawati, Perfect Illusion Corporation Sdn. Bhd.

Ibarat perumpaan, 'jika tiada angin masakan pokok boleh bergoyang?'

Saya juga pelik dalam ramai-ramai artis yang pernah bekerjasama dan menimba ilmu lakonan dengan saya seperti Reen Rahim, Ika Nabella dan Agnes Wong, kenapa Noni yang dikaitkan. Saya tidak pernah keluar berdua dengan dia (Noni). Kami juga tidak pernah bergambar berdua kecuali dalam majlis-majlis yang meminta kami untuk bergambar bersama.

Jika begitu kenapa anda dituduh mempunyai hubungan sulit dengan Noni?

Mungkin mereka anggap perkara itu (mempunyai hubungan sulit) sudah sinonim dengan saya. Pantang nampak saya rapat dengan wanita, terus dituduh mempunyai hubungan.

UJAR Fauzi, orang suka menyalah anggap hubungan baiknya dengan wanita.


Dalam ramai-ramai artis yang pernah bekerja dengan anda, tetapi Noni nampaknya sering kali bekerjasama dengan anda. Komen?

Saya nampak Noni ada bakat. Dia juga seorang diri di sini kerana keluarganya semua di Sabah. Sebagai salah seorang kawan, tidak salah sekiranya saya menolongnya. Lagipun saya banyak pengalaman dalam bidang lakonan. Pengalaman yang saya ada ini lebih baik dikongsikan. Bukannya boleh dibawa mati.

Apakah perasaan anda bila sekali lagi dikaitkan mempunyai hubungan sulit dengan wanita?

Saya sebenarnya malu. Bila sudah berumur 40 tahun, saya sudah serik dan tidak mahu terbabit dengan kontroversi yang macam ini. Saya sangat malu dengan anak sulung saya, Nurul Hainil Fatihah, 18. Dia yang merupakan pelajar tahfiz pernah menegur dan bertanya mengenai gosip-gosip saya dengan artis wanita sebelum ini. Saya juga takut gosip sebegini boleh jejaskan hubungan baik saya dengan rakan-rakan perniagaan kerana kini saya sudah berkecimpung dalam bidang tersebut.

Bagaimanakah pula dengan penerimaan Lisdawati berhubung perkara ini?

Walaupun dia tidak pernah marah dan melenting bila suaminya sering kali dikaitkan dengan wanita, tetapi saya tahu perasaan dia. Sudah tentu dia berasa risau dengan semua gosip itu lebih-lebih lagi kesemua artis wanita yang dikaitkan dengan saya lebih muda daripada dia.

Apa yang dia cakap setiap kali perkara ini timbul?

Dia nasihatkan saya supaya kurang rapat atau baik dengan wanita. Dia kata orang akan ambil kesempatan.

Beralih pada soalan lain, boleh kongsikan mengenai perkembangan dunia seni anda sekarang?

Saya masih menunggu filem pertama arahan saya keluar iaitu Pak Pong terbitan 9 Country Creativitiy Sdn Bhd. Filem genre komedi, aksi dan fiksyen itu dibintangi oleh Datuk Eizlan Yusof, Saiful Apek, Lisdawati, Marsha, Siti Saleha, Amber Chia, Syawal AF, Joey dan saya sendiri.

Shah Iskandar cerewet pilih isteri

Posted:

Shah Iskandar cerewet pilih isteri

Shah Iskandar cerewet pilih isteri

Oleh RONI HIDAYAT RIDWAN

PELAKON tampan ini kini berada di Afrika Selatan untuk program Fear Factor Selebriti Malaysia musim kedua.


MEMILIKI wajah tampan serta cukup popular dan dikenali ramai, pastinya bukan sesuatu yang sukar buat pelakon kelahiran Singapura, Shah Iskandar untuk mencari pasangan hidup.

Apatah lagi dengan usianya yang sudah mencecah 31 tahun, sudah tentu ia merupakan tempoh yang paling sesuai buat dirinya untuk mendirikan rumah tangga, meskipun sedang menempa populariti.

"Sebenarnya, saya memang seorang yang sangat cerewet dalam memilih gadis untuk dijadikan kekasih dan isteri. Agak sukar untuk mencari wanita yang memahami kerjaya saya sebagai seorang pelakon.

"Selain itu, selalu timbul perasaan ragu-ragu dalam diri saya apabila berkawan dengan seseorang, sama ada mereka mahu rapat dan bersedia menerima diri saya seadanya atau disebabkan kerjaya yang diceburi ini," ujarnya yang ditemui sehari sebelum berlepas ke Afrika Selatan kerana menyertai program Fear Factor Selebriti Malaysia musim kedua.

Mengakui masih lagi berstatus solo dan tidak mempunyai teman wanita buat masa sekarang, Shah menyatakan, kesibukannya sebagai pelakon menjadi faktor utama dia belum bersedia untuk mencari teman hidup.

Ditanya mengenai ciri-ciri gadis pilihannya, Shah berharap agar dapat bertemu dengan seseorang yang tidak terlalu kuat cemburu, memandangkan sebagai pelakon dia perlu berhadapan dan melayan peminat.

"Menjalani kehidupan sebagai seorang pelakon sudah tentu kehidupan sosial saya tidak seperti orang biasa. Saya perlu banyak bergaul dengan rakan-rakan artis dan melayan peminat.

"Lagipun kerjaya saya juga tidak tentu masa dan risau sekiranya tidak dapat memberikan sepenuh perhatian. Jadi, saya perlu selektif mencari teman hidup yang memahami keadaan diri saya sepenuhnya," ujarnya yang pernah digosipkan dengan pelakon Rozita Che Wan.

Bagaimanapun, pelakon berkenaan tidak menafikan bahawa ahli keluarganya memang selalu bertanya tentang perkahwinan, tetapi dia sekadar memberi alasan masih belum lagi bersedia buat masa ini.

Sementara itu, ketika diminta mengulas mengenai gosip terbaharunya apabila dikatakan bercinta dengan pelakon Cha cha Maembong baru-baru ini, Shah lantas tertawa dan menjelaskan mereka berdua tiada sebarang hubungan istimewa.

SHAH ISKANDAR tidak berselindung tentang gosip hubungan cintanya dengan Cha Cha Maembong.


"Hubungan kami sekadar rakan sesama artis sahaja memandangkan kami pernah berlakon bersama-sama dalam telemovie Pengantin Lari. Biasanya selepas selesai penggambaran, kami akan lepak di kedai makan dengan rakan artis yang lain.

"Tidak mustahil telah timbul salah faham apabila ada yang melihat kemesraan yang terjalin antara saya dan Cha cha ketika lepak minum bersama, sedangkan tiada wujudnya perasaan cinta antara kami berdua," jelasnya.

Shah menjelaskan, dengan usia Cha cha yang baru sahaja mencecah 17 tahun, dia beranggapan bahawa pelakon berkenaan masih terlalu muda dan jarak usia mereka juga terlalu jauh.

Cabar diri

Bercerita mengenai karier lakonannya pula, Shah Iskandar memberitahu dia kini berada di Afrika Selatan dari 9 hingga 25 Oktober ini untuk menyertai program Fear Factor Selebriti Malaysia musim kedua.

Ujarnya, program berkenaan agak berbeza dengan musim yang pertama kerana selebriti yang bertanding kali ini akan bergabung dengan orang biasa.

"Saya tahu setiap peserta perlu menjalani pelbagai cabaran yang agak sukar, tetapi saya ingin menyertai program ini kerana mahu mencabar kekuatan diri sendiri.

"Namun begitu, saya tidak dapat membuat persediaan yang mencukupi kerana jadual lakonan yang sangat padat. Seboleh-bolehnya dapatlah saya bertahan sehingga ke peringkat akhir," ujarnya yang bakal bersaing dengan beberapa selebriti lain seperti Zain Saidin, Izzue Islam, Shuib Sepahtu dan Yana Samsudin.

Selain itu, pelakon yang mula dikenali menerusi drama bersiri Gerak Khas itu menyatakan, dia bakal tampil dengan sebuah drama bersiri berjudul Seindah Sabarmu.

Ujarnya, drama berkenaan akan mula disiarkan pada 15 Oktober ini di TV9 sebanyak 14 episod serta dibintangi beberapa pelakon lain seperti Nad Zainal dan Ika Nabella.

"Dalam drama berkenaan saya memegang watak sebagai Ustaz Firman, anak kepada seorang pemilik rumah anak-anak yatim yang jatuh cinta dengan Fiqa lakonan Nad Zainal," jelasnya.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved