Selasa, 2 April 2013

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Banglo lokasi filem Bollywood terbakar

Posted:

Banglo lokasi filem Bollywood terbakar

Banglo lokasi filem Bollywood terbakar

02/04/2013 10:37pm

KLANG - Sebuah banglo yang pernah menjadi lokasi penggambaran filem Bollywood musnah dalam kebakaran membabitkan anggaran kerugian mencecah RM1 juta dalam kejadian di Jalan Johan Setia di sini hari ini.

Ketua Bomba dan Penyelamat Zon Klang, Penguasa Kanan Bomba II Ahmad Zaidi Safuan berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pukul 3 petang dan jentera pertama tiba di lokasi kira-kira 11 minit kemudian.

"Kebakaran dipercayai bermula di tingkat atas banglo dua tingkat itu yang juga sering menjadi lokasi penggambaran drama dan filem tempatan," katanya kepada pemberita di sini.

Menurutnya, kebakaran dapat dikawal sepenuhnya pada pukul 4 petang.

Kejadian itu menyebabkan tingkat atas banglo berkenaan musnah sepenuhnya, katanya menambah punca kejadian masih dalam siasatan. - BERNAMA

Peraduan Warkah Buat Ibu Kembali lagi

Posted:

Peraduan Warkah Buat Ibu Kembali lagi

Peraduan Warkah Buat Ibu Kembali lagi

02/04/2013 10:32pm

KUALA LUMPUR - Sempena sambutan Hari Ibu pada 13 Mei depan, Resorts World Genting dengan kerjasama akhbar Kosmo! untuk kali keduanya menganjurkan peraduan Warkah Buat Ibu Kembali lagi bermula pada esok hinggga 30 April ini.

Naib Presiden Perhubungan Awam dan Komunikasi Resorts World Genting, Katherine Chew berkata, peserta peraduan itu perlu menulis sepucuk surat kepada ibu mereka tidak melebihi 200 patah perkataan.

Menurutnya, mereka yang berminat menyertai peraduan itu perlu menekan klik butang Like pada Facebook Resorts World Genting dan Kosmo! Online bagi melayakkan dii sebagai peserta.

Katanya, para peserta boleh menghantar seberapa banyak penyertaan bagi kelima-lima tajuk yang diberikan.

"Hanya 10 surat terbaik yang paling menyentuh perasaan akan dipilih sebagai pemenang.

"Pemenang bakal menerima hadiah percutian tiga hari dua malam serta baucar spa untuk mereka dan ibu masing-masing di Resorts World Kijal, Terengganu pada 11 hingga 13 Mei depan," katanya di sini hari ini.

Katanya, 10 surat terbaik itu akan dipaparkan di akaun Facebook Resorts World Genting dan Kosmo! Online bagi proses pemilihan tiga pemenang utama yang akan dihakimi pelayar-pelayar laman sosial tersebut.

Keputusan peraduan itu akan diumumkan pada 4 Mei hadapan menerusi akhbar Kosmo! dan Facebook Resorts World Genting. - KOSMO!

Sultan Kelantan sumbang RM80,000 kepada waris wira Lahad Datu

Posted:

Sultan Kelantan sumbang RM80,000 kepada waris wira Lahad Datu

Sultan Kelantan sumbang RM80,000 kepada waris wira Lahad Datu

02/04/2013 9:56pm

KUALA LUMPUR - Sultan Kelantan, Sultan Muhammad V hari ini berkenan menyampaikan sumbangan RM80,000 melalui Lembaga Pemegang Amanah Yayasan Sultan Kelantan Darulnaim kepada keluarga lapan anggota polis yang terkorban dalam serangan pengganas di timur Sabah.

Bertujuan membantu meringankan beban keluarga dan menghargai jasa wira negara itu, sumbangan berkenaan disampaikan oleh wakil baginda, Datuk Dr. Zainuddin Ibrahim yang juga Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan dalam satu majlis di Pusat Latihan Polis (Pulapol) Jalan Semarak, di sini.

Mereka yang terkorban dalam pertempuran di Kampung Tanduo pada 1 Mac ialah Asisten Superintendan Zulkifli Mamat, 29, dan Sarjan Sabarudin Daud, 46, manakala anggota yang gugur di Semporna pada 2 Mac ialah Asisten Komisioner Ibrahim Lebar, 52, Koperal Mohd. Azrul Tukiran, 27, Deputi Superintendan Michael Padel, 36, Sarjan Mejar Baharin Hamid, 49, Sarjan Mejar Abdul Aziz Sakirun, 48; dan Sarjan Salam Togiran, 42. - BERNAMA

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved