Ahad, 14 April 2013

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Dua pekerja ladang dibunuh kejam

Posted:

Dua pekerja ladang dibunuh kejam

Dua pekerja ladang dibunuh kejam

Oleh FIRDAUS HASSAN
firdaus.hassan@kosmo.com.my

SHAFIE menunjukkan bangsal tempat dua lelaki Indonesia mati dibunuh di Rantau Panjang dekat Sibu pada Jumaat lalu.


SIBU - Teka-teki seorang lelaki warga Indonesia mengenai dua rakan senegaranya yang tidak menjawab panggilan telefon terungkai apabila mereka ditemui mati selepas dibunuh dengan kejam di sebuah ladang kelapa sawit dekat Rantau Panjang di sini Jumaat lalu.

Pemuda berusia 20-an yang pergi ke kawasan penempatan mangsa pada malam Jumaat lalu kemudian menemui kedua-duanya yang berusia 21 dan 27 tahun itu dalam keadaan terburai perut, muka dicincang dan kaki hampir putus.

Mangsa yang bekerja sebagai penoreh getah dipercayai diserang dengan parang.

Ketua Polis Daerah Sibu, Asisten Komisioner Shafie Ismail berkata, pemeriksaan mendapati mayat kedua-dua mangsa yang mati ngeri itu berada tidak jauh dari bangsal yang dijadikan penginapan mereka.

"Mangsa yang berusia 21 tahun ditemui dengan perutnya terburai manakala seorang lagi pula mukanya dicincang sementara kakinya pula hampir putus akibat ditetak.

"Kita percaya kedua-dua mangsa tersebut diserang oleh sekumpulan suspek ketika mereka sedang tidur dan maut sewaktu cuba menyelamatkan diri," katanya ketika dihubungi di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Tiga sekawan ditahan selepas tujuh jam menyamun

Posted:

Tiga sekawan ditahan selepas tujuh jam menyamun

Tiga sekawan ditahan selepas tujuh jam menyamun


TIGA termasuk seorang wanita yang disyaki penyamun ditahan dalam serbuan di sebuah bilik hotel di Selayang semalam.


GOMBAK - Polis menahan tiga orang termasuk seorang wanita yang sedang berehat selepas selesai menyamun dua buah premis di Kompleks Selayang Capitol di sini dalam satu serbuan di sebuah bilik hotel semalam.

Ketua Polis Daerah Gombak, Asisten Komisioner Abdul Rahim Abdullah berkata, tangkapan terhadap tiga suspek yang berusia 34 hingga 37 tahun itu dibuat pada pukul 9 pagi, kira-kira 100 meter dari lokasi mereka melakukan samun.

Ketika serbuan, ketiga-tiga suspek berada di bawah pengaruh dadah.

"Ketika pemeriksaan dilakukan kita menemui sepucuk pistol jenis revolver tanpa peluru di dalam bilik air dan sepasang gari di dalam tong sampah.

"Kita juga menjumpai beberapa paket dadah jenis ketamin dan pil ekstasi di dalam beg dan peralatan menghisap dadah," katanya ketika dihubungi di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Minta bantuan sebelum ajal

Posted:

Minta bantuan sebelum ajal

Minta bantuan sebelum ajal

Oleh MOHD. YUNUS YAKKUB
yunus.yakkub@kosmo.com.my

PENAMPANG - Seorang anggota Pasukan Gerakan Am (PGA) Batalion 16 terkejut selepas kenderaan yang dipandunya ditahan oleh seorang lelaki yang berlumuran darah tanpa pakaian di Jalan Papar Lama berdekatan Kampung Maang di sini semalam.

Ketika kejadian pada pukul 12.30 tengah hari itu, Mohd. Faezal Jaminak, 30, dikatakan sedang memandu seorang diri untuk pulang ke rumahnya tidak jauh dari lokasi kejadian.

Menurut jurucakap polis, lelaki terbabit yang cedera di perut dan leher memanjat kenderaan Toyota Vigo yang dipandu anggota PGA tersebut sebelum mangsa kemudian terbaring.

"Anggota keselamatan terbabit yang panik terus membawa lelaki berkenaan ke Hospital Queen Elizabeth bagi mendapatkan rawatan.

"Mangsa yang tidak mempunyai pengenalan diri bagaimanapun disahkan meninggal dunia pada pukul 4.14 petang (semalam)," katanya di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved