Rabu, 20 Februari 2013

Kosmo Online - Varia


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Varia


Makhluk tercantik dunia fantasi

Posted:

Makhluk tercantik dunia fantasi

Makhluk tercantik dunia fantasi

Oleh KHAIRUL AMRI HASSAN
amri.hassan@kosmo.com.my

BEAUTIFUL CREATURES


MINGGU ini sarat dengan variasi filem menarik untuk ditonton dan Layar Perak kali ini mengajak kaki wayang menyaksikan fantasi arahan Richard LaGravenese berjudul Beautiful Creatures.

Bergerak dalam jalan cerita yang penuh keanehan, kisah percintaan dua remaja bernama Ethan Wate dan Lena Duchannes yang berdepan dengan kuasa misteri yang mereka sendiri tidak fahami. Fantasi tersebut tentunya mengisi waktu tontonan dengan keseronokan.

Meneruskan pelayaran fantasi, filem Cloud Atlas menyediakan pengembaraan menarik di ruang angkasa. Penggemar filem fiksyen sains pastinya bakal terhibur dengan filem lakonan mantap Daniel Day-Lewis, Sally Field dan Joseph Gordon-Levitt itu.

Sebuah filem biografi presiden Amerika Syarikat berjudul Lincoln turut menjenguk pawagam pada minggu ini selain beberapa buah filem lain antaranya filem seram Spiders lakonan mantap Brad Pitt, Flight dan Dark Skies.

Selain itu, dua buah filem tempatan berjudul Gangster Celop dan Pada Suatu Cinta Dahulu turut ditayangkan.

Beautiful Creatures

Tarikh tayangan: 21 Februari 2013

Durasi: 2 jam 04 minit

Genre: Drama, Romantik, Fantasi

Pengarah: Richard LaGravenese

Pelakon: Alice Englert, Ethan Wate, Viola Davis, Jeremy Irons

Sinopsis: Beautiful Creatures mengambil latar tempat di Gatlin, Carolina Selatan, Amerika Syarikat. Ethan Wate tinggal dengan ayahnya dan seorang pembantu rumah.

Pada suatu hari, Ethan terjaga daripada mimpi yang berulang mengenai seorang gadis yang tidak dikenalinya. Dalam mimpi itu, gadis berkenaan menjumpai sebuah lagu dalam iPodnya berjudul Sixteen Mood. Ethan kemudiannya terjumpa seorang pelajar baharu di sekolahnya, Lena, yang meminati lagu yang sama. Adakah mereka berdua mempunyai perkaitan antara satu sama lain dan sejarah tentang asal usul Gatlin?

GANGSTER CELOP


Gangster Celop

Tarikh tayangan: 21 Februari 2013

Durasi: 1 jam 40 minit

Genre: Aksi, Jenayah

Pengarah: Ahmad Idham

Pelakon: Kamal Adli, Syamsul Yusof, Hanis Zalikha

Sinopsis: Aman dan Adam ialah bekas gengster yang ingin bertaubat selepas dibebaskan dari penjara lima tahun lalu. Tugas pertama mereka ialah menjaga Suzana, anak perempuan Mat Jambu, seorang ketua gengster yang pernah melindungi mereka.

Lincoln

Tarikh tayangan: 21 Februari 2013

Durasi: 2 jam 10 minit

Genre: Sejarah, Biografi

Pengarah: Steven Spielberg

Pelakon: Daniel Day-Lewis, Sally Field, Joseph Gordon-Levitt, Gulliver McGrath, Tommy Lee Jones

Sinopsis: Lincoln merupakan sebuah filem biografi tentang Presiden Amerika Syarikat ke-16 pada hari-hari terakhirnya menjawat kedudukan tersebut. Negara itu bergelumang dengan peperangan dan revolusi industri yang menuntut perjuangan tinggi presiden itu untuk mengembalikan kestabilan negara, menyatupadukan rakyat serta memansuhkan hamba abdi. Keazamannya yang tinggi itu menentukan nasib generasi seterusnya.

CLOUD ATLAS


Cloud Atlas

Tarikh tayangan: 21 Februari 2013

Durasi: 2 jam 50 minit

Genre: Drama, Sains Fiksyen, Misteri

Pengarah: Andy Wachowski, Lana Wachowski

Pelakon: Tom Tykwer, Tom Hanks, Halle Berry, Jim Broadbent, Hugo Weaving, Jim Sturgess, Doona Bae, Ben Whishaw

Sinopsis: Setiap benda saling berkaitan, daripada sebuah diari tahun 1849 tentang pengembaraan merentas Lautan Pasifik, ke surat yang ditulis seorang penulis lagu kepada seorang kawan. Plot Cloud Atlas bergerak dalam kes pembunuhan di sebuah jana kuasa nuklear dan sandiwara tentang seorang penerbit di rumah orang tua. Ibarat sebuah pengembaraan yang tidak berpenghujung, filem ini menceritakan penciptaan klon di Korea pada masa depan dan kisah puak yang tinggal di Hawaii selepas malapetaka dahsyat.

Flight

Tarikh tayangan: 21 Februari 2013

Durasi: 2 jam 18 minit

Genre: Drama

Pengarah: Robert Zemeckis

Pelakon: Denzel Washington, Kelly Reilly, Bruce Greenwood, Don Cheadle, John Goodman, Melissa Leo

Sinopsis: Flight menceritakan kehidupan seorang pemandu kapal terbang yang menjadi rumit selepas satu kemalangan kapal terbang. Denzel Washington melakonkan watak pemandu kapal terbang yang berjaya menyelamatkan 100 nyawa daripada terhempas. Dia kemudiannya dianggap sebagai seorang wira, namun siasatan mendapati kandungan alkohol dalam ujian darah pemandu kapal terbang tersebut tinggi. Mungkinkah alkohol itu ialah punca kemalangan kapal terbang tersebut?

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved