Rabu, 2 Januari 2013

Kosmo Online - Sukan


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Sukan


Ferguson tidak fikir bersara

Posted:

Ferguson tidak fikir bersara

Ferguson tidak fikir bersara

FERGUSON belum terfikir untuk melepaskan jawatan selaku pengurus United yang disandangnya sejak tahun 1986.


LONDON - Alex Ferguson berhasrat untuk membimbing Manchester United selama dua tahun lagi.

Ferguson, 71, membuat pendedahan itu selepas skuad The Reds Devils membelasah Wigan Athletic 4-0 pada aksi Liga Perdana England kelmarin.

Pada aksi di Stadium DW itu, penyerang sensasi United, Javier Hernandez dan Robin van Persie masing-masing meledakkan dua gol.

Kenyataan pengendali kelahiran Scotland itu menamatkan spekulasi yang mendakwa beliau sudah bersedia untuk menyerahkan tugas tersebut kepada jurulatih Real Madrid, Jose Mourinho atau bekas pengendali Barcelona, Pep Guardiola pada musim panas ini.

"Saya berharap untuk mengekalkan jawatan ini sedikit masa lagi. Tidak ada dalam agenda dan saya boleh buktikan kepada kamu.

"Sesuatu yang sangat sukar apabila beberapa nama dikaitkan dengan jawatan ini dan bola sepak merupakan sesuatu yang tidak boleh diramal.

"Kamu mungkin bercakap mengenai seseorang pengurus muda yang berpotensi dan mereka akan berada di sini (Old Trafford) dalam tempoh dua tahun lagi.

"Saya fikir, pengurus terbaik sentiasa mendapat permintaan yang tinggi.

"Guardiola, Mourinho dan David Moyes antara beberapa pengurus yang berjaya di luar sana dan saya tidak tahu apa perancangan mereka.

"Tiada sesiapa yang tahu di mana mereka dalam tempoh dua tahun lagi," kata Ferguson.

Sementara itu, Ferguson berasa gembira dengan kemenangan United di Wigan.

"Ia merupakan permulaan yang sempurna untuk tahun 2013. Kemenangan ini memberikan kami kelebihan tujuh mata di kedudukan teratas liga ketika saingan hanya berbaki 17 perlawanan," katanya.

Ketika ini, United berjaya mengumpul 52 mata manakala dua pencabar utama, Manchester City dan Tottenham Hotspur masing-masing mengutip 45 serta 39 mata. - Agensi

Beregu negara dijangka bertemu sesama sendiri

Posted:

Beregu negara dijangka bertemu sesama sendiri

Beregu negara dijangka bertemu sesama sendiri


PASANGAN Kien Keat-Boon Heong akan menentang beregu Indonesia pada pusingan pertama Siri Super Terbuka Malaysia 2013.


TIGA beregu lelaki negara terpaksa akur apabila dijangka bertemu antara satu sama lain dalam laluan ke pentas final pada Kejohanan Badminton Siri Super Terbuka Malaysia 2013.

Berdasarkan undian yang dikeluarkan Persekutuan Badminton Dunia (BWF) semalam, beregu lelaki utama, Koo Kien Keat-Tan Boon Heong akan berdepan rakan senegara, Goh V Shem-Lim Khim Wah pada pusingan kedua jika kedua-dua pasangan tersebut melepasi pusingan awal.

Kien Keat-Boon Heong akan menentang beregu Indonesia, Yonathan Suryatama Dasuki-Hendra Gunawan pada pusingan pertama manakala V Shem-Khim Wah membuka tirai berdepan Rasmus Bonde-Mads Conrad-Petersen dari Denmark.

Salah satu daripada mereka akan berdepan Hoon Thien How-Tan Wee Kiong di peringkat suku akhir yang turut dijangka mampu meloloskan diri dalam kelompok lapan terbaik.

"Ini bukan undian yang baik untuk beregu lelaki negara. Mereka terpaksa bertemu antara satu sama lain di peringkat awal.

"Saya harap, mereka akan mempamerkan aksi terbaik masing-masing. Beregu mana lebih bagus, merekalah yang akan ke peringkat seterusnya," kata ketua jurulatih beregu negara, Tan Kim Her.

Bagaimanapun, Kim Her berkata, undian kali ini dilihat memberi kelebihan kepada Kien Keat-Boon Heong untuk menamatkan kemarau kejuaraan yang dialami mereka sejak 2010.

"Bukan sahaja Terbuka Malaysia tetapi pada Terbuka Korea Selatan juga Kien Keat-Boon Heong mendapat undian yang baik. Kini, segala-galanya terpulang kepada mereka untuk bergelar juara.

"Saya tidak mahu terlalu meletakkan harapan yang tinggi kerana fokus utama mereka tahun ini adalah Seluruh England, Kejohanan Dunia dan Piala Sudirman," kata Kim Her.

Dua lagi beregu negara turut menggalas cabaran pada Terbuka Malaysia kali ini iaitu Nelson Wei Keat-Teo Ee Yi, Chooi Kah Ming-Ow Yao Han selain beregu profesional yang bernaung di bawah Kelab Raket Kuala Lumpur, Mohd. Zakry Abdul Latif-Mohd. Fairuzizuan Mohd. Tazari.

Sementara itu, jaguh negara, Datuk Lee Chong Wei yang diletakkan sebagai pilihan pertama dijangka tidak berdepan masalah untuk melepasi pusingan pertama menentang pemain Denmark, Viktor Axelsen.

Juara Terbuka Perancis tahun lalu, Liew Daren akan menentang pemain India, Ajay Jayaram manakala Chong Wei Feng berdepan tugas sukar apabila menentang pilihan kedua, Kenichi Tago dari Jepun.

Perseorangan muda negara, Mohd. Arif Abdul Latif akan bertemu pemain berpengalaman Indonesia, Sony Dwi Kumncoro.

Beregu campuran utama negara, Chan Peng Soon-Goh Liu Ying yang tampil sebagai pilihan pertama akan membuka tirai saingan menentang Sudket Prapakamol-Duanganong Aroonkesorn dari Thailand.

Terbuka Malaysia akan berlangsung di Stadium Putra Bukit Jalil pada 15 hingga 20 Januari ini.

MSN sudah kenal pasti calon

Posted:

[unable to retrieve full-text content]SEORANG individu dari luar negara dijangka akan dilantik sebagai Pengarah Kejurulatihan Kesatuan Olahraga Malaysia (KOM).
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved