Jumaat, 18 Januari 2013

Kosmo Online - Komuniti Kita


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Komuniti Kita


32 pelajar SK Putrajaya Presint 16 (1) dapat 5A

Posted:

32 pelajar SK Putrajaya Presint 16 (1) dapat 5A

32 pelajar SK Putrajaya Presint 16 (1) dapat 5A


BARISAN pelajar SK Putrajaya Presint 16 (1) yang cemerlang dalam UPSR diraikan di Putrajaya baru-baru ini.


CEMERLANG. Seramai 32 pelajar Sekolah Kebangsaan (SK) Putrajaya Presint 16 (1) berjaya memperoleh 5A dalam Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) tahun lalu.

Pencapaian tersebut merupakan yang terbaik sejak tahun 2008 berbanding 30 orang pada tahun 2011.

Guru Besar sekolah berkenaan, Norliah Hashim berkata, kejayaan tersebut merupakan hasil kesungguhan dan komitmen para guru dalam memberi pendidikan yang berkualiti kepada murid-murid.

Katanya, pelbagai program disusun dan dilaksanakan bagi membantu pelajar Tahun Enam menghadapi UPSR, antaranya mengadakan kelas intensif, ceramah dan kem motivasi.

KP1M agih sumbangan mangsa banjir

Posted:

KP1M agih sumbangan mangsa banjir

KP1M agih sumbangan mangsa banjir


FARID (lima dari kiri) menyampaikan kotak makanan dan barangan kesihatan kepada Saari di Rantau Panjang baru-baru ini.


PRIHATIN. Kelab Putera 1Malaysia (KP1M) telah menyampaikan 1,000 kotak makanan dan barangan kesihatan kepada mangsa banjir di kawasan Rantau Panjang, Kelantan baru-baru ini.

Naib Presidennya, Datuk Farid Hassan berkata, KP1M prihatin dengan nasib penduduk yang terpaksa berpindah apabila berlaku banjir dan pada masa yang sama tidak dapat bekerja.

"Walaupun tidak dapat disampaikan semasa banjir, saya berharap barangan itu dapat digunakan sebaik-baiknya oleh mereka yang menerimanya," katanya pada majlis penyampaian sumbangan itu.

Sumbangan barangan seperti beras, gula, minyak masak, sardin, tepung serta tuala, sabun dan ubat gigi itu diserahkan kepada Timbalan Ketua UMNO Bahagian Rantau Panjang, Datuk Saari Mat Hussin untuk diagihkan kepada mangsa-mangsa banjir.

NCER serah beg sekolah kepada 250 murid

Posted:

NCER serah beg sekolah kepada 250 murid

NCER serah beg sekolah kepada 250 murid


CHANG YEOW (tengah) dan Redza (duduk, tiga dari kiri) bersama sebahagian daripada 250 pelajar yang menerima sumbangan serta peralatan sekolah daripada NCER di SK Permatang Damar Laut baru-baru ini.


GEMBIRA. Seramai 250 murid di tujuh buah sekolah kebangsaan sekitar Bayan Lepas, Pulau Pinang menerima beg dan peralatan sekolah daripada pihak pengurusan Wilayah Ekonomi Koridor Utara (NCER) menerusi program Ramah Mesra Pemimpin Bersama Rakyat baru-baru ini.

Kalangan murid yang menerima sumbangan tersebut ialah dari Sekolah Kebangsaan (SK) Permatang Damar Laut, SK Sungai Ara, Sekolah Jenis Kebangsaan (SJK) Cina Chong Cheng dan SJK Tamil Bayan Lepas.

Ketua Pegawai Eksekutif NCER, Datuk Redza Rafiq berkata, pihaknya mengharapkan bantuan yang diberikan itu sedikit sebanyak dapat membantu menceriakan murid terbabit.

Turut hadir memeriahkan majlis itu ialah Pengerusi Barisan Nasional Pulau Pinang, Teng Chang Yeow dan Ketua UMNO Bahagian Bayan Baru, Datuk Abdul Rahim Saibu.

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved