Sabtu, 3 Disember 2011

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Penunggang motosikal maut digilis lori

Posted:

Penunggang motosikal maut digilis lori

Penunggang motosikal maut digilis lori

03/12/2011 7:28pm

SEREMBAN — Seorang penunggang motosikal maut selepas digilis sebuah lori dalam satu kemalangan di Kilometer 270.1 Lebuhraya Utara Selatan (Plus) arah selatan di sini hari ini.

Jurucakap polis memberitahu, dalam kejadian yang berlaku kira-kira jam 1.10 petang, mangsa, Mohd. Haider Abdullah, 25, menunggang motosikal jenis Yamaha 135Z, maut selepas mengalami kecederaan di bahagian kepala dan badan.

Jurucakap itu berkata, berdasarkan siasatan awal, ketika kejadian mangsa dipercayai berada di laluan tengah lebuhraya yang pada masa itu trafik bergerak perlahan kerana jumlah kenderaan agak banyak.

"Sebaik sahaja tiba di lokasi kejadian, mangsa dikatakan melanggar sebuah Honda Civic di laluan tersebut dan menyebabkan dia terjatuh ke atas jalan.

"Sebuah lori yang berada di belakang tidak sempat mengelak lalu melanggar dan menggilis mangsa," katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Katanya, kedua-dua pemandu kereta dan lori berkenaan bagaimanapun tidak mengalami kecederaan dalam kejadian itu. — Bernama

Full content generated by Get Full RSS.

APMM selamatkan dua penyelam

Posted:

APMM selamatkan dua penyelam

APMM selamatkan dua penyelam

03/12/2011 6:12pm

JOHOR BAHRU – Dua penyelam tempatan yang hampir lemas dihanyutkan arus deras berjaya diselamatkan oleh Agensi Penguatkuasa Maritim Malaysia (APMM) di kedudukan lebih kurang 3.4 batu nautika barat daya Tg. Piai pada 6 petang semalam.

Ketua Penguatkuasa Daerah Maritim Johor Baharu, Kapten Maritim Mohd. Sabri Mohamed berkata, pihaknya menerima maklumat pada jam 1.30 tengah hari mengenai dua orang penyelam hilang di perairan Tanjung Piai.

Berikutan itu, sebuah bot, Kilat 18 dari Daerah Maritim Johor Baharu dengan kru 4 orang telah dikerahkan ke tempat kejadian untuk operasi mencari dan menyelamat.

"Pasukan penyelamat sampai ke lokasi lebih kurang pukul 4.30 petang dan membuat pencarian di sekitar kawasan tersebut," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Lebih kurang 5.40 petang APMM dimaklumkan oleh kapal dagang MT Al Khazanah bahawa ia terlihat dua orang sedang terapung di hadapan kapal di kedudukan lebih kurang 3.4 batu nautika barat daya Tanjung Piai.

Kilat 18 bergegas ke lokasi dan 15 minit kemudian menemui dua orang lelaki berbaju kuning dengan set menyelam sedang terapung dalam keadaan keletihan di sebelah kapal MT Al Khazanah yang sedang berhenti.

"Siasatan mendapati mereka menyelam untuk mencari kapal karam lalu mengambil gambar sebagai hobi. Mereka juga disyaki melakukan aktiviti penyelaman tanpa kebenaran daripada Jabatan Laut Wilayah Selatan," kata Mohd. Sabri.

Mereka disiasat di bawah Seksyen 491b(1)(I) Ordinan Perkapalan Saudagar 1952 iaitu melakukan aktiviti di perairan Malaysia tanpa kebenaran Pengarah Jabatan Laut.

Jika disabitkan kesalahan boleh didenda tidak melebihi RM100,000 atau penjara tidak melebihi dua tahun atau kedua-duanya sekali, katanya. — Bernama

Full content generated by Get Full RSS.

Pekebun sayur mati lemas dalam telaga

Posted:

Kitar semula sisa pepejal

DALAM sedar atau tidak, pengurusan sisa pepejal yang efektif sangat penting dalam memberi impak positif kepada kehidupan manusia dari aspek sosial, politik, ekonomi dan persekitaran. Lagi...

Diabetes sebabkan mati mengejut

KEMATIAN mengejut wartawan penyiaran NBC News, Tim Russert, 58, dan Timbalan Menteri Pelajaran, Datuk Razali Ismail, 59, pada tahun 2008 memeranjatkan ramai orang. Lagi...

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved