Khamis, 1 Disember 2011

Kosmo Online - Negara


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online - Negara


Tiada unsur pecah amanah

Posted:

Tiada unsur pecah amanah

Tiada unsur pecah amanah

KERATAN Kosmo! 19 November 2011.


KUALA LUMPUR - Tiada unsur pecah amanah atau penyelewengan dalam isu dana Pusat Fidlot Nasional (NFC) dan pembelian sebuah kondominium mewah di ibu negara, kata Timbalan Ketua Polis Negara, Datuk Seri Khalid Abu Bakar.

Beliau berkata, siasatan masih dijalankan sambil pihaknya memberi jaminan proses itu akan dilakukan secara telus tanpa melindungi mana-mana pihak.

"Siasatan polis setakat ini mendapati tiada elemen pecah amanah. Namun, kita masih menyiasat secara keseluruhan kes ini termasuk ke mana wang atau dana NFC dibelanjakan.

"Kita sudah panggil 74 individu untuk diambil keterangan setakat ini," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Program Rondaan Bersama Polis Diraja Malaysia dan Angkatan Tentera Malaysia di bawah Strategi Gelombang Biru Kebangsaan di Taman Bukit Rahman Putra di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

Full content generated by Get Full RSS.

Pengkhianat penghancur bangsa

Posted:

Pengkhianat penghancur bangsa

Pengkhianat penghancur bangsa


NAJIB berucap dengan cukup bersemangat di PWTC, Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Datuk Seri Najib Tun Razak mengingatkan orang Melayu supaya sedar tentang bahaya pengkhianat bangsa yang boleh meruntuhkan kuasa Melayu di negara ini sehingga menghakis hak dan agenda orang Melayu, syiar Islam dan kemuliaan Raja-Raja.

Dengan cakap-cakap mengenai Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) menjadi buah mulut ahli-ahli UMNO dan rakyat, Presiden UMNO itu meminta orang Melayu dan ahli-ahli UMNO bersedia untuk bertempur bagi memastikan Melayu tidak hilang kuasa.

Beliau yang tidak menyatakan bila PRU-13 akan diadakan menegaskan kepada orang Melayu: "Palulah genderang perang, palulah tabuh-tabuhan dan tiuplah semboyan. Masanya sudah hampir, waktunya sudah tiba."

Dalam ucapan dasar pada Perhimpunan Agung UMNO di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini semalam, Perdana Menteri mengaitkan politik masa kini Malaysia dengan sejarah keruntuhan empayar Melaka 500 tahun lalu yang menunjukkan orang Melayu hilang kuasa bukan kerana kemiskinan atau kefakiran.

"Ia tersungkur menyembah bumi kerana terlerainya perpaduan dan berlakunya pengkhianatan," kata Najib.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

Full content generated by Get Full RSS.

UMNO perlu jiwai realiti baharu

Posted:

UMNO perlu jiwai realiti baharu

UMNO perlu jiwai realiti baharu


GAYA Najib ketika berucap pada majlis perasmian Perhimpunan Agung UMNO 2011 di Dewan Merdeka, PWTC, Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - UMNO selaku sebuah parti siasah yang dinamik tidak boleh hanya sekadar hebat bertempur dalam pertarungan lalu tetapi perlu menjiwai realiti baharu supaya mampu menjadi juara ketika berperang di medan laga terkini.

Untuk itu, Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak mahu semua ahli parti itu insaf, memahami serta menghayati faktor-faktor yang menjadi game changer atau peneraju gaya baharu kepada landskap politik nasional serta mengambil langkah merangka semula game plan iaitu gerakan terancang.

Menurut beliau, jika UMNO gagal memahami dan menghayati semua faktor tersebut maka ia sebenarnya akan menempah tragedi untuk parti.

"Apakah yang dimaksudkan dengan game changer ini? Pertamanya adalah realiti baharu. Jika UMNO tidak memahami realiti baharu landskap politik nasional, bagaimana UMNO dan Barisan Nasional (BN) mahu berjaya?

"Keduanya, media baharu. Mahu tidak mahu, suka tidak suka, UMNO harus menguasai media baharu kerana hari ini ia mampu menentukan kemenangan atau kekalahan. Ia berupaya mendatarkan the playing field atau ia turut boleh menjadikan satu pertarungan tidak setara," tegasnya dalam ucapan dasar pada Perhimpunan Agung UMNO di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di Kosmo! hari ini.

Full content generated by Get Full RSS.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved