Khamis, 15 September 2011

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


3 minit larikan barang kemas

Posted:

3 minit larikan barang kemas

3 minit larikan barang kemas

15/09/2011 7:17pm

IPOH - Empat lelaki seorang daripadanya dipercayai bersenjatakan sepucuk pistol dan tukul besi mengambil masa tiga minit untuk melarikan barang-barang kemas bernilai lebih RM50,000 dalam rompakan di sebuah kedai emas di Jalan Sultan Idris Shah di sini hari ini.

Ketua Polis Daerah Ipoh ACP Azisman Alias berkata, dalam kejadian pada pukul 3.25 petang itu, empat perompak tersebut menaiki sebuah Proton Persona.

Semasa kejadian, tiga lelaki itu memakai topeng, seorang lagi dipercayai bersenjatakan pistol dan tukul besi memasuki kedai emas lalu memecahkan meja cermin yang mengandungi barang-barang emas, katanya ketika dihubungi hari ini. - Bernama

Lelaki ditembak cuba serang polis

Posted:

Lelaki ditembak cuba serang polis

Lelaki ditembak cuba serang polis

15/09/2011 7:01pm

IPOH - Polis menembak mati seorang lelaki dan menahan tiga yang lain ketika mereka cuba menyamun sebuah kelab malam di Jalan Mustapha Al Bakri di sini awal hari ini.

Ketua Polis Perak, Datuk Shukri Dahalan berkata, lelaki yang mati dalam kejadian pada pukul 12.10 pagi tadi dikenali sebagai Khathir Oli a/l Fakir Mohamad, 21, berasal dari sini.

Mayatnya dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun untuk bedah siasat.

"Anggota polis terbabit terpaksa melepaskan satu das tembakan ke atas lelaki itu bagi mempertahankan dirinya kerana suspek menyerangnya dengan sebilah parang selain berlaku pergelutan", katanya kepada pemberita selepas majlis Sambutan Aidilfitri di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Perak di sini hari ini. - Bernama

UPP rampas mercun RM36,000

Posted:

UPP rampas mercun RM36,000

UPP rampas mercun RM36,000

15/09/2011 7:00pm

PADANG BESAR - Unit Pencegahan Penyeludupan (UPP) merampas 13 kotak mercun papan bernilai RM36,000 di ladang tebu Chuping dekat sini hari ini.

Komander UPP Padang Besar ASP Noor Janihan Nanyan berkata, rampasan dilakukan pukul 9.45 pagi setelah anggota risik UPP menemui longgokan kotak mercun itu di celah-celah pokok tebu yang terletak kira-kira 15 meter dari pagar sempadan Malaysia-Thailand.

Mercun seberat 364 kilogram itu dipercayai diseludup masuk dari negara jiran melalui pagar sempadan yang telah dirosakkan, katanya pada sidang akhbar di sini.

Beliau berkata, UPP juga menemui kesan koyakan pada pagar sempadan itu yang dipercayai digunakan sebagai laluan oleh penyeludup. - Bernama

Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved