Sabtu, 23 Julai 2011

Kosmo Online


Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
sumber :-

Kosmo Online


Malaysia tewas 3-5 kepada Singapura

Posted:

Malaysia tewas 3-5 kepada Singapura

Malaysia tewas 3-5 kepada Singapura

23/07/2011 10:11pm

SINGAPURA – Malaysia terpaksa bekerja keras pada perlawanan timbal balik nanti setelah tewas 3-5 kepada Singapura dalam perlawanan pertama pusingan kedua kelayakan Piala Dunia 2014 bagi zon Asia di Stadium Jalan Besar di sini malam ini.

Pasukan Harimau Malaya seakan-akan melangkah dengan gahnya apabila penyerang Mohd Safee Mohd Sali berjaya menjaringkan gol hanya dalam tempoh 24 saat selepas perlawanan bermula.

Namun pemain Singa Singapura, Aleksandar Duric menyempurnakan sepakan percuma dari luar kotak penalti Malaysia pada minit ke-7 untuk Singapura menyamakan kedudukan 1-1.

Pasukan Malaysia cuba menyerang namun pertahanan Singapura dapat menangkis serangan demi serangan yang dilakukan oleh Harimau Malaya.

Bayangan penyerang Shi Jiayi sering mengucar-kacirkan pertahanan Harimau Malaya.

Singapura memperolehi satu lagi sepakan percuma pada minit ke-21 apabila ketua pasukannya Sharil Ishak dijatuhkan di luar kotak penalti Malaysia yang sepakannya disempurnakan oleh Qiu Li.

Mustafic Fahrudin menjaringkan gol ketiga Singapura pada minit ke-43, manakala Shi Jiayi menjaringkan gol keempat pada minit ke-45.

Malaysia terpaksa bermain dengan 10 orang pemain apabila ketua pasukan Shafiq Rahim dilayangkan kad merah kerana mengasari Qiu Li pada minit ke-50.

Namun ia tidak menyekat semangat pemain Malaysia untuk terus menghasilkan gol apabila Abdul Hadi Yahaya dan Safee Sali masing-masing menjaringkan gol kedua dan ketiga pada minit ke-68 dan ke-69 bagi merapatkan jurang gol.

Namun Duric menghasilkan gol kelima Singapura pada minit ke-80 bagi memberikan kemenangan Singapura 5-3 ke atas Malaysia. – Bernama

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Ditipu RM340,000 sindiket kad kredit

Posted:

Ditipu RM340,000 sindiket kad kredit

Ditipu RM340,000 sindiket kad kredit

23/07/2011 7:06pm

KUALA LUMPUR - Seorang pengurus syarikat kerugian RM340,000 setelah diperdaya sindiket penipuan kad kredit di ibu negara pada 14 Julai lepas.

Mangsa seorang wanita berusia 34 tahun telah menerima panggilan daripada seorang wanita yang menyamar sebagai pegawai khidmat pelanggan sebuah bank tempatan pada hari tersebut yang mendakwa mangsa kononnya mempunyai tunggakan kad kredit.

Apabila mangsa menafikan memiliki kad kredit berkenaan, wanita tersebut kemudian telah menyambungkan panggilan tersebut kepada seseorang kononnya pegawai Bank Negara.

Pegawai Bank Negara yang menyamar itu kemudiannya memberitahu mangsa bahawa terdapat penipuan kad kredit dan telah memberikan nombor seorang lelaki kononnya pegawai polis.

Lelaki kononnya pegawai polis itu kemudian telah mengarahkan mangsa memindahkan duit dalam akaunnya ke akaun yang lain sebagai langkah keselamatan serta mendakwa wang tersebut akan dikembalikan ke dalam akaun mangsa selepas tiga jam.

Terperdaya dengan penipuan tersebut, mangsa telah membuat dua transaksi bank ke sebuah akaun yang dicadangkan berjumlah RM340,000 keseluruhan pada hari tersebut. - Bernama

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Mayat lelaki Singapura ditemui

Posted:

Mayat lelaki Singapura ditemui

Mayat lelaki Singapura ditemui

23/07/2011 6:57pm

KUALA LUMPUR - Mayat seorang lelaki rakyat Singapura ditemui dalam bilik sebuah stor kilang perabot di Jalan Bukit Belacan Lembah Jaya dekat Ampang hari ini.

Ketua Polis Ampang Jaya, ACP Amiruddin Jamaluddin berkata, mayat Khairil Anwar Abd Karim, 48, yang bekerja sebagai jurulektrik itu ditemui pada pukul 12.30 tengah hari setelah orang awam yang melalui kawasan itu terhidu bau busuk.

"Mangsa di temui dalam keadaan terbaring di atas katil dan mayatnya sudah berwarna hitam, berbau serta bengkak. Berdasarkan keadaan mayat lelaki itu dipercayai mati sejak tiga hari lepas.

"Pemeriksaan di tempat kejadian didapati tiada kesan pecah pada pintu masuk hadapan, manakala pintu bilik di kunci dari dalam dan tiada kesan geledah di dalam bilik itu," katanya kepada pemberita di tempat kejadian.

Beliau berkata mangsa telah mendiami bilik itu sejak lima bulan lepas yang mana pemilik kilang perabot itu adalah dipercayai rakannya.

Beliau berkata mayat dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) untuk bedah siasat dan siasatan lanjut sedang dijalankan namun setakat ini polis mengklasifikasikan kes ini sebagai mati mengejut. - Bernama

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Kredit: www.kosmo.com.my

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

Akhbar Kosmo

Copyright 2010 All Rights Reserved